Jump to content
IGNORED

Montaż ładowarki indukcyjnej z A4 B9


mariusz36
 Share

Recommended Posts

Chciałbym podzielić się fajnym modem - zamontowaniem ŁADOWARKI INDUKCYJNEJ  w naszych A4 b8 .

Cała instalacja jest bardzo prosta -JEŚLI MAMY POD PODŁOKIETNIKIEM BAZĘ NA TELEFON !!!

Myślę że też nie droga , bo ładowarkę dostaniemy od 160 - 200 zł.

IMG_2243.jpg

 

Potrzebna nam będzie ładowarka indukcyjna  - posują z Audi A4 b9 ; A6 c7 , Q7 , i trochę zdolności manualnych - ja dałem radę to i każdy da radę .

Że by nam praca poszła łatwo , musimy zdemontować tunel ( dla osób które już tunel wyciągały to max 10 minut pracy )

Wykręcamy starą bazę i możemy tak jak ja wyciąć otwór na ładowarkę . Może ktoś będzie miał inny pomysł, jak ją tam umieścić - można próbować . Ja miałem też plan wycięcia uchwytu z A6 c7 i wspawania go do mojego tunelu , ale w końcu temat odpuściłem . Tak jak zrobiłem  - wyszło naprawdę dobrze . Po wycięciu zostaje niewielki otwór ( stara baza jest dłuższa ) zastawiłem go wykorzystując wycięty odcinek . Otwór wycinałem nożykiem .

IMG_2242.jpg

 

Podłączenie !!! - dla celów opisu przetestowałem ładowarki z A4 b9 i A6 c7

 

Ja finalnie u siebie zamontowałem ładowarkę z A6 , ale miałem oryginalną wiązkę ( 4G1 971178A ) - jednak na rynku wtórnym trudna do kupienia a w ASO ponad 350zł.

Ma być tanio , nie bawimy się w żadne wiązki .

 

Kupujemy ładowarkę z A4 b9 - różni się od A6 c7 wejściem - wtyczką  ( A4 b9 ma kwadratową 4 piny taką jak nasza baza , a A6c7 płaską 6 pin.)

IMG_2269.jpg

Tu wtyka A6

IMG_2268.jpg

 

Do ładowarki z A4 b9 wykorzystujemy nasz przewód antenowy ( ten który jest przy starej bazie taki krótki ) a brązową wtyczkę( cztery piny) do której była podpięta stara baza  wpinamy

bezpośrednio do ładowarki i to wszystko .

Jeśli kupimy ładowarkę z A6 c7 musimy tylko przerobić wtyczkę do ładowarki . Tak jak wspomniałem wcześniej , ma płaskie wejście . Oczywiście to żaden problem - wykorzystujemy naszą wiązkę z starej bazy .

Wiązka jest na stałe zamontowana do bazy ,  musimy uciąć i założyć wtyczkę , cztery piny i mamy wiązkę . Nr. wtyczki 4B0 971 978 B .

IMG_2274.JPG

 

I to wszystko , po podpięciu cieszymy się ładowarką 

 

Jeśli kupimy ładowarkę na której będzie znaczek„  keyless” to będzie ładowała dopiero po uruchomieniu auta , bez znaczka działa od razu .

IMG_2256.jpg

:hi:.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Kupilem ladowarke od b9. Wywalilem tunel a tu zonk po rozebraniu. Nie mam zadnej brazowej wtyczki. Polaczenie starej bazy telefonu z wiazką w samochodzie jest przez przez 12to pinową zlaczke. Ta antenowa ok. Ale z tą lipa.Co teraz jak to przerobic? Juz wkur.... jeste , ze w ogole kupowalem i to rozebralem.

Link to comment
Share on other sites

Tu zdjecie tego co mam. W aucie jest wiazka z wtyczka ktorą lacze jak widac na 1 zdjeciu. Jakies propozycje?

FD540093-F60D-4D3D-928A-7DED78479AC0.jpeg

48CBA748-BDF9-42C9-8264-A2294909F15F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dzinek5 napisał:

 

Kupilem ladowarke od b9. Wywalilem tunel a tu zonk po rozebraniu. Nie mam zadnej brazowej wtyczki.

 

Masz u siebie taką bazę na telefon jak pokazałem u siebie ?. Sprawdzałem przy trzech bazach z różnych roczników aut i wszystkie mają takie brązowe wtyczki łączące jak u mnie na zdjęciu cztero pinowe . Wtyczka ogólnie jest 6 pinowa . Masz może zdjęcie swojej bazy starej ? 

Link to comment
Share on other sites

Baza wyglada identycznie jak twoja. A z niej wystawal taki kabel. Spojz 1 zdjecie to szlo do kostki do auta i anteny od auta. A spojz 2 zdjecie to antena ktora wpieta byla w baze a ta wtyczka to odpielem dopiero po rozkrecenia tej bazy wlasnie. W srodku byla tam wsunieta. Na obu zdjeciach trzymam ten sam kabel

Link to comment
Share on other sites

Ooo tu masz to co ja mam.  Lewa strona z bazy od telefonu, prawa w wiazke wystajacą w aucie

https://allegro.pl/oferta/cullmann-wiazka-telefonu-audi-s5-8t-0418-392-00-6859465820

Link to comment
Share on other sites

Teraz chetnie bym kupil jak da sie taki kabel co ci wyslalem z allegro. Tylko zeby prawa jego czesc zostala. Bym mogl wpiac ją w auto. A lewa zeby byla taka by wpiac w ta baze ladowania z wymienianą przez Ciebie brazowa wtyczka. Jak wspominalem antenowa jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie podobna , ale że tam tyle pinów wychodzi :eusathink:. do ładowarki idą tylko cztery , więc trzeba by z tej twojej tylko cztery obsadzić w wtyczce . Ty kupiłeś ładowarkę z wejściem na wtyczkę kwadratową ? Jutro poszukam takiej wtyczki i jak znajdę to Ci wyśle . Myślę że to ogarniemy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za zainteresowanie i chec pomocy.  No ja kupilem ladowarke z B9. Taka co wychodzą tak jak mowisz 4 piny. Tylko co ja bede mial podlaczyc gdy juz bede mial ta wtyczke od ciebie i tą swoją mase kabelkow (chyba 13) :)

Link to comment
Share on other sites

4C5FE07E-9538-482F-88C5-E8AA13DAA116.jpeg

3D20658C-F0B5-4C96-9303-856D638DB656.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Mam taką wtyczkę , ale nie wiem czy Twoja mając więcej pinów czegoś dodatkowego nie obsługuje . Może to też zależy jaką mamy nawigację . Okazuje się że ta ładowarka nie pod każdą bazę podejdzie . Można spróbować z tymi pinami , może będzie wszystko działać . Wszystkie bazy , wiązki z A4 , A5 mam takie jak moja i nie mam jak tego sprawdzić .

U mnie tak wygląda baza IMG_2528 2.jpg

Jak chcesz tą wtyczkę to podaj na PW adres to Ci wyślę 

Czerwony kabel to pin 1

Link to comment
Share on other sites

Tu są 4 kable. A umnie wystaje 13z teraz ktore bede mial podlaczyc w ta kostke? Poszlo pw

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zainstalowalem u siebie ladowarke indukcyjna mialem wczesniej uchwyt na telefon. Mam audi a6 c7 2013r a ladowarka jest od po lifta. Mam problem bo nie laduje mi telefonu. Kable wpielem w te same miejsca co byl wczesniej uchwyt pod telefon antena i kostaka z 4 kablami. Napięcie w kostce jest na czerwonym i brazowym 12v. Nie laduje mi rowniez podczas wlaczonego zaplonu i uruchomionego samochodu. Co moze byc przyczyna? Moze trzeba cos zakodowac w green menu?L adowarke mam taka jak na zdjeciu.

20190813_141704.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, lezy1 napisał:

Witam

Zainstalowalem u siebie ladowarke indukcyjna mialem wczesniej uchwyt na telefon. Mam audi a6 c7 2013r a ladowarka jest od po lifta. Mam problem bo nie laduje mi telefonu. Kable wpielem w te same miejsca co byl wczesniej uchwyt pod telefon antena i kostaka z 4 kablami. Napięcie w kostce jest na czerwonym i brazowym 12v. Nie laduje mi rowniez podczas wlaczonego zaplonu i uruchomionego samochodu. Co moze byc przyczyna? Moze trzeba cos zakodowac w green menu?L adowarke mam taka jak na zdjeciu.

20190813_141704.jpg

Nie ładuje, bo to nie jest ładowarka indukcyjna. Musi być znaczek Qi, żeby ładowało bezprzewodowo.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

To co to jest? I jak dziala? Ma wtyczke na 4 piny kabel od anteny.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, lezy1 napisał:

 

To co to jest? I jak dziala? Ma wtyczke na 4 piny kabel od anteny.

 

To jest tzw. wzmacniacz antenowy . 

Link to comment
Share on other sites

Czyli wzmacnia tylko sygnal sieci i nic wiecej?

Link to comment
Share on other sites

Witam :hi:

Mógł by ktos podać nr tej ładowarki indukcyjnej z B9? Bo na allegro są ale z płaskimi wejściami A niby B9..

Link to comment
Share on other sites

Czy aby zamontować taka ładowarkę w aucie które nie ma takiej bazy na telefon. Można kupić sam wtyk Podpiąć +\- i będzie działać ??? Bo to wyjście na antenę to dalej jest wzmacniacz sygnału ??? 

Link to comment
Share on other sites

IMG_2533.jpeg 

IMG_2541.jpeg

Tak idą przewody od tej wtyczki . 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.02.2020 o 18:06, Afik napisał:

Czy aby zamontować taka ładowarkę w aucie które nie ma takiej bazy na telefon. Można kupić sam wtyk Podpiąć +\- i będzie działać ??? Bo to wyjście na antenę to dalej jest wzmacniacz sygnału ??? 

Tak kolego będzie działało ja wziąłem u siebie + i - z gniazda zapalniczki przedniej piny przy ładowarce 1 i 2 to + a 4 minus i ładowarka działa po włączeniu zapłonu.

Link to comment
Share on other sites

Cześć 

Ja odgrzeję trochę temat xD 

Powiedzcie mi, jak połączyć te kable, który kolor z którym ( nie patrzcie na te kable krokodylki xD ) ? Mam ładowarkę na 4 piny. 

FC5E5E48-BB0A-4E34-B745-F99355351814.jpeg

159817E4-4A59-4F7D-87BF-0033C541B874.png

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2020 o 23:36, Majkel007 napisał:

Cześć 

Ja odgrzeję trochę temat xD 

Powiedzcie mi, jak połączyć te kable, który kolor z którym ( nie patrzcie na te kable krokodylki xD ) ? Mam ładowarkę na 4 piny. 

FC5E5E48-BB0A-4E34-B745-F99355351814.jpeg

159817E4-4A59-4F7D-87BF-0033C541B874.png

Dobra to już ogarnąłem, zresztą wyżej jest wyjaśnione. Ale teraz mam takie pytanko bo kablem czarnym (-) i czerwonym (+) idzie 12v, natomiast zielonym (+) i szarym (-) 3v, jak odpalę samochód to ponad 9v. Kupiłem taką ładowarkę jak na zdjęciach niżej. Gdy podłączę piny do akumulatora 1 i 2 do +, a 4 do -, to telefon super się ładuje. Natomiast mimo wielu prób w samochodzie nie chce działać. Mam ładowarkę z „kluczykiem“ ( wiem, że lepiej bez kluczyka, bo wtedy bez odpalania działa xD ). No i tak się zastanawiam napięcie chyba jest dobre, tylko może natężenie prądu jest zbyt niskie ( bo skoro pod akumulatorem działa) ? Pomoże ktoś co jest nie tak ? 

4A75F667-4C0B-426C-8E1D-FAABECFADBF2.jpeg

43581496-7378-4790-B0A4-9DF2A69B1CD1.jpeg

5A86886B-3DA7-4904-B698-FA4BF2369D71.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Dobra w zasadzie to mam do was takie pytanie. ( Do osób które zamontowały taką ładowarkę indukcyjną i wszystko działa. ) Jakie macie napięcie na przewodach czerwonym (+), czarnym (-), zielonym (+) i szarym (-) ( oczywiście zielony i szary to napięcie na zgaszonym i odpalonym samochodzie mnie interesuje, bo ono się zmienia)  ? Pytam ponieważ moja ładowarka o nr 8W0 035 502A nie chce działać, a wolę się upewnić jaką teraz kupić, żeby zadziałała.  

Link to comment
Share on other sites

Witam, odświeżę trochę temat. Postanowiłem zamontować sobie te ładowarkę ale niestety jak zwykle to bywa napotkałem na problemy. Kupiłem taką ładowarkę ( patrz zdjęcia) i oczywiście nie da się tego podłączyć.

W samochodzie  mam bazę na telefon i wtyczkę kwadratowa, a ładowarka płaską. Jak to pożenić? Ma ktoś schemat, który przewód z kwadratowej 4-ro pionowej dać na płaską 6-cio piową? 
Zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że numery 8W0035502B i 8W0035502C mają wąskie wtyczki, a tylko 8W0035502A ma kwadratową. Tyle, że 8W0035502A według większości opisów to tylko antena? Co to znaczy? Czy może mi ktoś napisać które piny na wąskiej wtyczce to zasilanie i do czego służą dwa(cztery) kolejne? Jak to podłączyć czy kupić ładowarkę z oznaczeniem A?

CBE38574-3EA9-4C53-87F8-30C755F900F1.jpeg

19335B24-9AA7-4315-97BA-B379841AD64F.jpeg

Edited by Mantha
Link to comment
Share on other sites

Na początku tematu masz zdjęcie z płaską wtyczką i pinami . E46CDF07-2F71-446E-B46C-EA6B1719A825_1_201_a.jpegA3BBE11F-5893-4C8C-ACD3-6BE5FEBA1D42.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Temat ogarnięty. ładowarka podłączona i ładuje. Niestety nie podbija sygnału GSM i na VCDS wyskakuje błąd anteny. Prawdopodobnie brakuje jakiegoś sygnału, ponieważ podłączyłem 4 przewody zamiast 6-ciu. Narazie mi to nie przeszkadza, może wiosną jak zrobi się cieplej to do tematu wrócę.

Kolory przewodów:

wtyczka ładowarki --> instalacja samochodu:

czerwony (+) --> pin 1 --> czerwono-fioletowy

zielony (+) --> pin 2 --> fioletowo-żółty

szary (?) --> pin 3 --> biało-niebieski

czarny (-) --> pin 4 --> brązowy

W razie czego piny 000 979 009 E w wąskiej kostce 4B0 971 978 B

IMG_1305.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...