largo123 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jawłowym. Mianowicie już po lekkim zagrzaniu silnika, na przykład przy dojeździe do świateł, obroty silnika na biegu jałowym wzrastają do 1700 - 1800 RPM. Obroty nie falują, utrzymują sie na tym samym poziomie, gdy zdławię silnik, wtedy obroty wskakują na prawidłowy poziom, ale gdy dodam gazu znów nie spadają. W trakcie jazdy na biegu po puszczeniu gazu, czuć że silnik nie schodzi z obrtów tak jak powinnień. Byłem u dwóch mechaników, jeden i drugi wskazał na przepustnice, po wyczyszczeniu jej, było minimalnie lepiej (wcześniej obroty stały na 2100 RPM). Drugi mechanik zalecił wymianę przepustnicy ponieważ jak to powiedział "nie da się jej zaadaptować" - cokolwiek to znaczy. Kilka dni temu zauważyłem ciekawy fakt, ponieważ gdy włącze klimatyzację, problem wysokich obrotów znika jak ręką odjął. Czy to na pewno wina przepustnicy? Silnik 1.6 AHL + LPG (Na gazie czy na benzynie efekt jest taki sam)
golfagn Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Podasz błędy czy mamy szukać magicznej kuli?
largo123 Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Opublikowano 1 Maja 2019 W zalczaczniki błędy, wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Nadmienię że na zimnym silniku gdy wcisne nagle dużo gazu silnik się przez moment dlawi, i czasem gaśnie.
maciej_m Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 Jeżeli błąd 00516 nie zniknął po wymianie przepustnicy to albo ktoś ożenił Ci uszkodzony sprzęt albo masz problem z wiązka elektryczną komory silnika. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej też może być OK a wina może lezeć po stronie przewodów. Przepustnica i czujnik są bardzo blisko siebie, za silnikiem przy grodzi. Proponuję sprawdzić czy wiązka nie jest gdzieś po prostu przetarta albo uszkodzona. Może ci to zaoszczędzić zbędnych wydatków na niepotrzebne wymiany. Aha. Przewody wiązki biegną w dość grubych i trwałych osłonach ale kabel może się gdzieś w środku przetrzeć. Jeżeli nie widać z wierzchu uszkodzenia to zanim rozprujesz te osłony warto najpierw "przedzwonić" przewody.
largo123 Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Opublikowano 3 Maja 2019 Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (koszt czujnika 58 zł) i problem zniknął, silnik pracuje jak należy ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się