Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW ciężko pali po postoju


LChris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Silnik rano zapala na rys po czym gaśnie, jakby brakowało paliwa i najprawdopodobniej zapowietrza się układ paliwowy.

Po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem (kilkanaście sekund) odpala.

Objawy jak przy padniętych uszczelniaczach pompo wtrysków.

Najgorsze jest to że nie jest to zawsze. Auto stoi na warsztacie przez 3 4 dni i pali zawsze na dotyk. Wraca pod dom 2 3 dni jest ok a kolejnego dnia d*pa od nowa. 

Zrobione:

1. Głowica po remoncie, nowe tuleje wtrysków, uszczelniacze wymienione dwa razy

2. Podmieniona pompka w baku 

3. Wymieniono wszystkie uszczelki w vacu pompie

4. Podmieniony jeden wtrysk 

5. Dołożony zaworek zwrotny przed vacu.

6. Nowy akumulator. 

Gdzie jeszcze noże schodzić paliwo? Gdzie szukać? KTS nie pokazuje żadnych błędów.

Po przekręceniu kluczyka słychać (1, 2 sekundy) pompkę w baku (mam wrażenie że nie zawsze, ale mogę się mylić).

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieznacznie. Trzy cztery razy przekręcam kluczyk słychać pompkę w baku na 2 sekundy.

Często przy pierwszym przekręceniu słychać takie mocniejsze zassanie z baku.

Na przewodzie z baku do vacu dołożony zaworek zwrotny.

Problem z odpaleniem jest gdy auto postoi kilka godzin, ale nie zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na problem z uszczelnieniem pompy tandemowej ( albo uszczelka miedzy głowicą, albo wewnętrzne jej uszczelnienie ).Wypadało by tylko nabrać pewności czy na pewno, a to wiąże się ze sporym nakładem czasu i pracy :decayed:

Trzeba odłączyć przewody paliwowe od tandempompy , wyjąć bezpiecznik nr 28 ( bezpiecznik  pompki paliwa w zbiorniku ) i podłączyć do tandemu zasilanie paliwa z bańki.

Zasilanie przez filterek, powrót bezpośrednio z tandemu ( w bańce obydwa przewody mają być cały czas zanurzone w paliwie ), z grubsza jak to wygląda masz na tym filmiku :

 

Teraz po odpaleniu ( po odpowietrzeniu tego prowizorycznego układu paliwowego :P ) wystarczy zostawić auto na dwie kolejne nocki , raz gdy bańka stoi na glebie, drugi raz gdy stoi na dachu auta  i porównać jak będzie rano odpalało :D

P.S.

Dobre by było gdyby przed takim sprawdzeniem  objawy o których piszesz  występowały codziennie rano, (wtedy  jak przy odpalaniu z bańką na ziemi problem będzie, a jak bańka na dachu to problem nie występuje ) to pewne będzie że układ się zapowietrza .

Zakładając że uszczelnienia pompek są OK ( a wskazuje na to to, że rano silnik na chwilę odpala i gaśnie, czyli nie ma nieszczelności w szynie paliwowej głowicy ) to pozostaje praktycznie tylko tandem i jej uszczelka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to że nie zawsze tak się dzieje. Spróbuje ustawiać go d*pa do góry.

3 dni stał na warsztacie i palił na rys.  

Nie wiem czy bawić się w uszczelnianie tej pompy, czy może kupić po regeneracji, ale z drugiej strony króciec nie cieknie a co robią regenerując pompę  oprócz wymiany uszczelek, czy kopic nową?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast bawić się w regenerację tandemu to lepiej zainwestować w używkę z jak najmłodszego motoru i nową uszczelkę :whistling:

Jak go ustawisz d*pą do góry to problem się powinien zmniejszyć , jak przodem do góry to problem powinien być większy ( zakładając oczywiście że mamy problem z zapowietrzaniem ) :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś stał d*pą wyżej i odpalił.

Jakie numery tandemu i czego pasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, LChris napisał:

Jakie numery tandemu i czego pasują?

Obojętnie LUKA lub BOSCHA byle by od PD-ków ośmiozaworowych .

Taka jest ori :

https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-paliwa-bosch-1-9tdi-2-0tdi-uszczelka-7773117941

A na taką LUKA też się BPW nie obrazi :

https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-passat-b5-audi-a4-b6-101-130km-1-9tdi-7978259315

Tylko wybieraj te na metalowej podkładce ( nie na o-ringach ) i pytaj sprzedawce czy króciec podciśnienia nie jest luźny w obudowie .

Nowsze wersje miały już króciec podciśnienia wkręcany , a nie zaprasowywany w obudowie i raczej problem luźnego króćca w nich nie występuje :hi:

Oczywiście wieszasz pompę na głowicy na nowej uszczelce metalowej:

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-vacum-do-audi-1-9-2-0-tdi-7845048217

 :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...