sebaindy Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, od około 2 miesięcy jestem szczęśliwym albo i nie posiadaczem audi a4 b7 1,8T BFB. 2 tygodnie po zakupie audi nie wyświetlała żadnych błędów i założyłem gaz i tu zaczęły się problemy. Od samego początku auto zaraz po przełączeniu na gaz na zimnym silniku przez pierwsze około 2 min szarpało powyżej 2 tys obrotów. Świece wymieniłem problem nie ustał około 2 tyg temu zaczął dawać sygnał czujnik położenia wału. Skutkowało to ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku, oraz wyskakiwał na vag-u błąd tego czujnika. Teraz jest już to loteria, ciężko odpala nawet na zimnym. Czujnik będę wymieniał w sobotę, dam znać czy pomogło. Przejdźmy do rzeczy... Błąd pozostał 17536 oraz 16795. O ile czytałem, to ten drugi nie jest tak ważny. Poniżej wklejam logi. Proszę o pomoc w analizie problemu. Sam wywnioskowałem czytając inne analizy, że gaz na 100% jest do strojenia. Jeśli się mylę proszę o oświecenie. Dynamiczne: PB 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_h4q7n7V.html 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_N2Y2Hy.html 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_zMF55AA.html 002+033 (druga próba) http://vaglogi.pl/log-002_033_p4XS4.html LPG 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_W47xa18.html 002+033 (druga próba) http://vaglogi.pl/log-002_033_nV9pBZ.html Statyczne: 032 http://vaglogi.pl/log-032_j7nag.html Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez sebaindy
przem8 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Przepływka zaniża, na gazie jest zalany pod obciążeniem. Jakie świece założyłeś, zalecane ngk pfr6q? Co masz za graty od lpg? Auto było w ogóle strojone podczas jazdy? Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez przem8
sebaindy Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Świece mam takie jak napisałeś dogięte na 0,65. Graty: listwa STAG W02 BFC, reduktor R01 Czerwony komputer STAG-4 Q-BOX Przepływkę próbować przeczyścić czy wymienić na nową? Podobno w ASO jak się zda starą to jest taniej. Jak byłem na pierwszym przeglądzie to informowałem o przerywaniu i kombinował tylko na odpalonym silniku. A czy przy zakładaniu... Wątpię. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez sebaindy
przem8 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Graty masz dobre. Zacznij od szukania nieszczelności w dolocie, czyszczenie przepływki z reguły nie pomaga, a nowa z boscha to jakieś 330-350zł poza aso, bez żadnego zdawania starej. Jak ten Twój magik nie potrafi wystroić instalacji zgodnie ze sztuką to szukaj innego polecanego w okolicy, na lpg forum powinieneś znaleźć, bo szkoda silnika. Prócz tego masz jakieś zwarcie w gr.20. Pierwszy raz widzę takie coś ? Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez przem8
sebaindy Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Podjadę do niego jeszcze raz z logami jak tylko ogarnę przepływkę lepszego w okolicy hmm ten miał najwięcej pozytywnych opinii, mam jechać na majówkę 700 km w jedna str jechać tak czy na szybko to ogarnąć? Spalanie w okolicach 13l. Zwarcie możne być przez kabel to podrabiany chińczyk, na wszystkich grupach takie cyrki robił trzeba było resetować vcds Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez sebaindy
przem8 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Ja bym tak nie jeździł. Niech jeszcze przejrzy instalacje, bo w logu 20 tam jakieś cuda się dzieją pod koniec... 1
Łukasz13 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Przepływka zaniża, najlepiej kupić nową i z głowy to część eksploatacyjna, przed tym też sprawdzić najlepiej szczelność dolotu. Gaz jest do wystrojenia podczas jazdy, musisz poszukać kogoś kto umie stroić po korektach z vaga. Ten log 003+020 to poprostu kabel utracił połaczenie i takie krzaki wyszły. 1
sebaindy Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Byłem u gazownia pokazałem logi i twierdzi że +/- 15 na korekcie sondy to jest norma i ze mogę w poniedziałek zostawić to podreguluje trochę. Ma coś racji ty to była jakaś zmyślona linia obrony? Cisnąć go tak długo aż zbliży wartości korekty do 0? Czy szukać innego gazownia?
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) Słuchaj, pod obciążeniem masz nawet -20% więc niech nie pier**li głupot. Korekty dopuszczalne to +/-10% ale to też za dużo i większość szanujących się ludzi w tym temacie dopuszcza przedział +/-5%. Chodzi o korektę długoterminową w gr.32 jak i krótką w gr.33. Zmień tego fachmana, bo z takim jego podejściem długo i bezawaryjnie nie pojeździsz. Po co masz mu zostawiać jeszcze auto? Przyjeżdżasz, podpina kompa i ruszacie kilkadziesiąt km w trasę żeby to wystroić przy każdym obciążeniu, cały czas mając podgląd na korekty długie i krótkie. Daj jeszcze zdjęcia spod maski, to zobaczymy montaż, bo jeśli jeśli jest taki jak regulacja to tylko pozazdrościć ? Tylko strojenie na tej starej przepływce jest bez sensu. Nowa, powtórz logi 2+33 i potem jak wszystko ok to regulacja. Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez przem8
sebaindy Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) Wydaje mi się że nie ma tragedii po za tym że przez reduktor będzie trzeba wymieniać filtr oleju od spodu. Zdj wrzucę po południu jak wyjdę z roboty. Właśnie mam taką teorię mogę się mylić, jak wystroji po swojemu w tych jego granicach +/-15 a bardziej będzie pewnie na - sądząc po jego podejściu a wymienię przepływke może się sytuacja jeszcze bardziej poprawić. Przeplywki do poniedziałku nie ogarnę a we wtorek wyjeżdżam w góry na majówkę i zrobię jakieś 1500km zahaczajac o Słowację. Więc nawet mała korekta mnie ratuje niż jechać na obecnej sytuacji. Po majówce zajmę się dalej tym tematem może jest ktoś z okolic Gniezna/Poznania kto chciałby się podjąć regulacji . Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez sebaindy
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Jakie masz teraz korekty w gr.32? Jak dla mnie bez sensu płacić dwa razy za strojenie i lepiej jak jest mieszanka za bogata niż za uboga w tym przypadku...
sebaindy Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Płacić nie mam mu zamiaru jak spier**lił robotę, zapłacone miał za montaż z regulacją więc to on nie dopełnił warunków umowy. To z jakiej racji mam mu płacić za jego błędy. Pod wieczór zaloguje g32 i wrzucę.
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 16 minut temu, sebaindy napisał: Pod wieczór zaloguje g32 i wrzucę. Wystarczy, że odczytasz wartości z dwóch pierwszych okienek ? Tylko nie kasuj błędów wcześniej. 1
sebaindy Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Wstawiam foty instalacji, z korektami w grupie 32 się zatarłem i po wymianie czujnika wału skasowałem błąd. Jutro mam trasę 30 km to zczytam te korekty
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Ta listwa słabo zamontowana. Ciekawe czy są równe wężyki od listwy do wkrętek w kolektorze. Bardzo średnio to wszystko wygląda.
sebaindy Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Wstawiam foty z vaga są po jakiś 20 km od kasowania błędów
Łukasz13 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Nagraj jeszcze krótkiego loga na wolnych 002+033. gazownik nie podpinał się przypadkiem jakimiś kablami od lpg do którejś sondy w aucie? Tak czy inaczej diagnoza sie nie zmienia: szczelność, przepływka, strojenie lpg.
sebaindy Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Witam auto po ,,regulacji,, jeśli tak to można nazwać bo wydaje mi się ze jest jeszcze gorzej. po majówce zamawiam przepływke i interfejs staga i będę sam dłubał po korekcie z sondy na vagu logi 002+033 gaz 002+020 dynamiczny gaz 002+020 statyczny gaz
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Ten Twój gazownik to jakieś nieporozumienie. Wiesz, że możesz stracić gwarancję jak zaczniesz grzebać przy tym... Więc go poinformuj, że jak sobie nie radzi to ogarniesz to we własnym zakresie ale gwarancja zostaje albo udaj się do autoryzowanego serwisu stag.
sebaindy Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Opublikowano 19 Maja 2019 Trochę mi czasu zajęło zabranie się spowrotem za auto ale nie nigdy ma kiedy. A więc tak przepływomierz siedzi nowy większej poprawy nie ma pokazuje też w granicach 115g/s . Po sprawdzeniu szczelności było kilka podciśnień bez opasek które puszczały oraz delikatnie pęknięte kolanko odmy które wchodzi do tipa. Lecz po uszczelnieniu tego co się dało. Reszta uciekała przez kolektor i część wydostawała się bagnetem, część przez odmę która powinna wchodzić do tipa a została odpięta bo tak gdzieś wyczytałem. No i zaslepilem ta odmę oraz wyjście bagnetu też lecz ciśnienie rozchodziło się nadal w 10 sek. Co zrobiłem źle gdzie szukać dalej? W zdjęciach wrzuciłem screeny z ustawień gazu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się