STEWIE Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Witam potrzebuje waszej pomocy w sprawie skrzyni automatycznej tiptronic. Mam a4 b6 1.8t quattro, silnik o oznaczeniu AMB. Skrzynia o oznaczeniu GBF, samochód to wersja amerykańska. Czy ktoś z was orientuje się czy mogę zamiennie założyć skrzynie o innym oznaczeniu, jeśli tak to o jakim. A może ktoś z was miał taki przypadek ze przy skręcaniu skrzynia mocno szarpie.
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 2 godziny temu, STEWIE napisał: Witam potrzebuje waszej pomocy w sprawie skrzyni automatycznej tiptronic. Mam a4 b6 1.8t quattro, silnik o oznaczeniu AMB. Skrzynia o oznaczeniu GBF, samochód to wersja amerykańska. Czy ktoś z was orientuje się czy mogę zamiennie założyć skrzynie o innym oznaczeniu, jeśli tak to o jakim. A może ktoś z was miał taki przypadek ze przy skręcaniu skrzynia mocno szarpie. Zanim ruszysz skrzynie sprawdź tylny dyfer
STEWIE Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Dev napisał: Zanim ruszysz skrzynie sprawdź tylny dyfer Tylko ze jest tak, ze przy ruszaniu stojąc obok samochodu słychać mocne podszarpywanie z przodu po prawej stronie, chociaż co do skrzyni tez mam wątpliwości bo płynnie zmienia biegi, ale w warsztacie powiedzieli ze to pewnie skrzynia i ze naprawa to około 6k. Jak sprawdzić czy dyfer jest Ok? A i jeszcze dodam ze szarpanie nasila się jak olej się rozgrzeje. Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez STEWIE
MemberA4 Opublikowano 2 Maja 2019 Opublikowano 2 Maja 2019 (edytowane) FEP chyba tylko podejdzie. Edytowane 2 Maja 2019 przez MemberA4
STEWIE Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Opublikowano 2 Maja 2019 5 godzin temu, MemberA4 napisał: FEP chyba tylko podejdzie. Dzięki
k830713 Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Może podepnę się do tematu, chciałbym wymienić olej w takiej skrzyni biegów. Mam również a4 b6 1.8t quattro, silnik o oznaczeniu AMB. Skrzynia o oznaczeniu ZF 5HP-19 GBF, samochód to wersja amerykańska. Chciałbym się dowiedzieć czy warto kupować oryginalny olej, jak tak to może by ktoś podrzucił link, pewnie w zestawie jest olej, filtr, uszczelka misy, korek i oring pod korek wlewowy, widziałem również magnesy, czy warto je wymieniać ?? Czy w skrzynie z końcówkami GBF, FLA, FEP idzie taki sam olej ?? Z tego co wyczytałem to samemu można spokojnie podjąć się tej roboty. Swoje pytanie jeszcze rozszerzę o wymianę simeringu na końcu skrzyni redukcyjnej i wymianie w niej oleju. Olej sączy się, więc trzeba będzie to zrobić. Mam również wrażenie, ze wał ma trochę luzu (góra-dół i na boki), czy łożysko może być również do wymiany ?? Tutaj chciałbym się również spytać, czy jest możliwość, że olej ze skrzyni biegów może się wydostać do skrzyni rozdzielczej ?? W manualu podobno wszystko jest połączone razem, a w automacie oddzielnie jest tiptronic, skrzynia rozdzielcza i skrzynia z półosiami ?? Nie wiem na jakiej zasadzie są one od siebie oddzielone, może ktoś wie, oraz może ktoś doradzi czy wymiana tego simeringu i ewentualnie łożyska na końcu skrzyni rozdzielczej jest skomplikowana ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się