Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Torsen w Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeniesienie napedu w torsenie polega na tym ze jesli np. przednia oska straci przyczepnosc wiekszy moment przekazywany jest na os tylnia(i na odwrot) lub jesli ktores kolo w osce straci przyczepnosc to wiekszy moment przekazywany jest na drugie kolo?dobrze koledzy to rozumuje?bo jesli tak to dlaczego na tych filmikach ten samochod tak sie zachowuje?

i koledzy jak myslicie ktore z tych aut bedzie najlepiej sie sprawowac ( tylko nie piszcie ze terenowka :))w gorskich zimowych terenach (bo z takich pochodze) audi a4 b5 , audi a6 czy passat b5?

Opublikowano

temat tego filmu już był poruszany na forum

auto ma zwalony EDS

a jezeli chodzi o pytanie w temacie audi A4, A6 i passata B5 to wszystkie beda sie zachowywac tak samo

poniewaz mają ten sam układ przeniesienia napedu

Opublikowano

kolego a ten EDS posiada kazdy samochod z torsenem?wiem ze maja te same uklady ale chodzilo mi np czy jesli a6 jest ciezsza od a4 to czy nie bedzie sobie gorzej radzila na np osniezonych stromych podjazdach?

Opublikowano

jezeli auto ma ASR nie ma EDS-u, ponieważ w pewien sposób go zastepuje

co do drugiego pytania trudno mi odpowiedziec wszystko zależy od opon, i od rozkładu mas na osiach

Opublikowano

czyli dobrze opisalem dzialanie torsena w pierwszym poscie?jesli np. wpadne do rowu i jedno kolo bedzie w powietrzu to reszta bedzie ciagnac prawda? bo tu znowu taki filmik znalazlem i nie wiem co o tym myslec

i czym roznil sie naped w audi 80 Q od tego w np w a4 bo w 80 w byla blokada chyba tylnego mostu.to jesli tam tez byl torsen to dlaczego byla ta blokada i nie jest stosowana w nowszych audi

Opublikowano

pic na wode w tym filmie, wyłaczyli ASR i ABS, pokazując wyższośc x-drive nad torsenem :thumbdown: :thumbdown:

stare audi 80, 100, 200 faktycznie miały elektroniczne blokady właczane przy pomocy przycisku lub pokrętła

niektóre miały równiez blokade tylnej osi

Opublikowano

a jezeli chodzi o pytanie w temacie audi A4, A6 i passata B5 to wszystkie beda sie zachowywac tak samo

poniewaz mają ten sam układ przeniesienia napedu

a passat nie ma czasem haldexa?
Opublikowano

silnik wzdluznie ulozony - torsen

silnik poprzecznie ulozony - haldex.

AMEN

Opublikowano

czyli dobrze opisalem dzialanie torsena w pierwszym poscie?jesli np. wpadne do rowu i jedno kolo bedzie w powietrzu to reszta bedzie ciagnac prawda? bo tu znowu taki filmik znalazlem i nie wiem co o tym myslec

i czym roznil sie naped w audi 80 Q od tego w np w a4 bo w 80 w byla blokada chyba tylnego mostu.to jesli tam tez byl torsen to dlaczego byla ta blokada i nie jest stosowana w nowszych audi

Koledzy niezapominajcie że w audi quattro torsen jest tylko w miedzyosiowym ukladzie różnicowym a reszta przód i tył jest standardowy czyli jedno koło jak zacznie sie krecić to drugie z tej samej osi niepomoże autu wyjechać tylko druga oś teoretycznie powinna wyciagnąć fure w kodzie wyposażenia mam EDS czyli blokade co sie sama wlancza ale jeszcze nie zaopserowalem jej dzialania. Tych filmików nierozumiem, sprawdzał ktoś z was sam tak samochód???? ja podnosiłem kiedys samochód na lewarku z przodu i dopuki nie zaciągnolem recznego samochód zjeżdżał nieważne czy lewe czy prawe koło podnioslem.

Opublikowano

Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam

czyli EDS masz sprawny :good: :good: :good:

Opublikowano

czyli podsumujmy:

gdy przednia os w powietrzu tylnia ciagnie(i odwrotnie)

gdy jedno kolo w osce w powietrzu drugie stoi.

Tak to koledzy wyglada w samochodach audi a4 czy passacie z napedem na 4x4?

Opublikowano

zależy o jakich rocznikach piszesz odnośnie passata

passat B5 i B5Lift miały torsen, B6 już haldex

Opublikowano

Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam

czyli EDS masz sprawny :good: :good: :good:

chyba nie :)

EDS to pewnie jest w tylnym moście a nie w centralnym przynajmniej ja tak zrozumiałem wszelkie opisy a torsen dziala 25-75% czyli jak podnosimy jedną oś to 75% momentu obrotowego idzie na oś która ma kontakt z podłozem a 25% na ta która jest w powietrzu.

Passat 4motion z tego co słyszałem niema torsena tylko haldex i naped jest dołanczany a nie stały. Kiedys kolega mówił że jest zpiety do 40km/h potem ciągnie tylko przod i wrazie poslizgu sie załancza ale zato niedam sobie reki odciąć.

Opublikowano

Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam

czyli EDS masz sprawny :good: :good: :good:

chyba nie :)

EDS to pewnie jest w tylnym moście a nie w centralnym przynajmniej ja tak zrozumiałem wszelkie opisy a torsen dziala 25-75% czyli jak podnosimy jedną oś to 75% momentu obrotowego idzie na oś która ma kontakt z podłozem a 25% na ta która jest w powietrzu.

Passat 4motion z tego co słyszałem niema torsena tylko haldex i naped jest dołanczany a nie stały. Kiedys kolega mówił że jest zpiety do 40km/h potem ciągnie tylko przod i wrazie poslizgu sie załancza ale zato niedam sobie reki odciąć.

Kolego bardzo Cie prosze nie pisz głupot ok? :angry: :angry: :angry:

EDS jest w przypadku audi i passata B5 i B5L na torsenie, czyli na mechanizmie miedzyosiowym

jedynie w A8 torsen jest na miedzy osi i na tylnej osi ale nie wszystkie modele

na haldexie jest już passat B6 który ma silnik poprzecznie umieszczony

i nie dawaj sobie ręki obciąc bo bys ją stracił :>

Opublikowano

chodzilo mi o passata b5 i b5fl bo ze w b6 jest haldex to wiem.

no wlasnie torsen dziala 25-75%w zaleznosci od przyczepnosci osi.wiec jesli uniesiemy np przod samochodu to tyl bedzie ciagnal ale przod wynika z tego tez bedzie sie krecil z 25% momentem prawda?

i EDS dziala na przedniej i tylniej osi tak??

to wszystkie pytnaia do zakonczenia mojego tematu

Opublikowano

niestety jesteś w błędzie Kolego :no:

EDS działa tylko na mechanizmie między osiowym czyli na torsenie

na przodzie i na tyle nie ma blokady

choć fajnie by było :> :> :> :> :> :>

ale mozna zamontowac na tylnej osi coś takiego:

http://www.quaife.co.uk/Audi-A4-Quattro-rear-ATB-differential

własnie zastanawiam sie nad zakupem :> :> :> :>

Opublikowano

jeszcze raz i ostatni pisze ze w audi 4Q nie ma EDS-u na tylnej i przedniej osi

tylko na mechanizmie między osiowym (torsen)

EDS występuje często w autach z napędem na jedną oś np: passat B6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...