zizel Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 przeniesienie napedu w torsenie polega na tym ze jesli np. przednia oska straci przyczepnosc wiekszy moment przekazywany jest na os tylnia(i na odwrot) lub jesli ktores kolo w osce straci przyczepnosc to wiekszy moment przekazywany jest na drugie kolo?dobrze koledzy to rozumuje?bo jesli tak to dlaczego na tych filmikach ten samochod tak sie zachowuje? i koledzy jak myslicie ktore z tych aut bedzie najlepiej sie sprawowac ( tylko nie piszcie ze terenowka )w gorskich zimowych terenach (bo z takich pochodze) audi a4 b5 , audi a6 czy passat b5?
Dev Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 temat tego filmu już był poruszany na forum auto ma zwalony EDS a jezeli chodzi o pytanie w temacie audi A4, A6 i passata B5 to wszystkie beda sie zachowywac tak samo poniewaz mają ten sam układ przeniesienia napedu
zizel Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 kolego a ten EDS posiada kazdy samochod z torsenem?wiem ze maja te same uklady ale chodzilo mi np czy jesli a6 jest ciezsza od a4 to czy nie bedzie sobie gorzej radzila na np osniezonych stromych podjazdach?
Dev Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 jezeli auto ma ASR nie ma EDS-u, ponieważ w pewien sposób go zastepuje co do drugiego pytania trudno mi odpowiedziec wszystko zależy od opon, i od rozkładu mas na osiach
zizel Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 czyli dobrze opisalem dzialanie torsena w pierwszym poscie?jesli np. wpadne do rowu i jedno kolo bedzie w powietrzu to reszta bedzie ciagnac prawda? bo tu znowu taki filmik znalazlem i nie wiem co o tym myslec i czym roznil sie naped w audi 80 Q od tego w np w a4 bo w 80 w byla blokada chyba tylnego mostu.to jesli tam tez byl torsen to dlaczego byla ta blokada i nie jest stosowana w nowszych audi
Dev Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 pic na wode w tym filmie, wyłaczyli ASR i ABS, pokazując wyższośc x-drive nad torsenem :thumbdown: stare audi 80, 100, 200 faktycznie miały elektroniczne blokady właczane przy pomocy przycisku lub pokrętła niektóre miały równiez blokade tylnej osi
rzeźnik. Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 a jezeli chodzi o pytanie w temacie audi A4, A6 i passata B5 to wszystkie beda sie zachowywac tak samo poniewaz mają ten sam układ przeniesienia napedu a passat nie ma czasem haldexa?
pre_pl Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t1462.0.html;highlight=passat+haldex ile będzie się to przewijało jeszcze...
Dev Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 silnik wzdluznie ulozony - torsen silnik poprzecznie ulozony - haldex. AMEN
juby_p Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 czyli dobrze opisalem dzialanie torsena w pierwszym poscie?jesli np. wpadne do rowu i jedno kolo bedzie w powietrzu to reszta bedzie ciagnac prawda? bo tu znowu taki filmik znalazlem i nie wiem co o tym myslec i czym roznil sie naped w audi 80 Q od tego w np w a4 bo w 80 w byla blokada chyba tylnego mostu.to jesli tam tez byl torsen to dlaczego byla ta blokada i nie jest stosowana w nowszych audi Koledzy niezapominajcie że w audi quattro torsen jest tylko w miedzyosiowym ukladzie różnicowym a reszta przód i tył jest standardowy czyli jedno koło jak zacznie sie krecić to drugie z tej samej osi niepomoże autu wyjechać tylko druga oś teoretycznie powinna wyciagnąć fure w kodzie wyposażenia mam EDS czyli blokade co sie sama wlancza ale jeszcze nie zaopserowalem jej dzialania. Tych filmików nierozumiem, sprawdzał ktoś z was sam tak samochód???? ja podnosiłem kiedys samochód na lewarku z przodu i dopuki nie zaciągnolem recznego samochód zjeżdżał nieważne czy lewe czy prawe koło podnioslem.
Peterka Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam czyli EDS masz sprawny :good:
zizel Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Opublikowano 11 Marca 2009 czyli podsumujmy: gdy przednia os w powietrzu tylnia ciagnie(i odwrotnie) gdy jedno kolo w osce w powietrzu drugie stoi. Tak to koledzy wyglada w samochodach audi a4 czy passacie z napedem na 4x4?
Dev Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 zależy o jakich rocznikach piszesz odnośnie passata passat B5 i B5Lift miały torsen, B6 już haldex
juby_p Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam czyli EDS masz sprawny :good: chyba nie EDS to pewnie jest w tylnym moście a nie w centralnym przynajmniej ja tak zrozumiałem wszelkie opisy a torsen dziala 25-75% czyli jak podnosimy jedną oś to 75% momentu obrotowego idzie na oś która ma kontakt z podłozem a 25% na ta która jest w powietrzu. Passat 4motion z tego co słyszałem niema torsena tylko haldex i naped jest dołanczany a nie stały. Kiedys kolega mówił że jest zpiety do 40km/h potem ciągnie tylko przod i wrazie poslizgu sie załancza ale zato niedam sobie reki odciąć.
Dev Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, ja kiedyś próbowałem tak: przednia oś cała w górze i auto i mimo to zaczęło jechać. Odwrotnie też zadziałało. Pozdrawiam czyli EDS masz sprawny :good: chyba nie EDS to pewnie jest w tylnym moście a nie w centralnym przynajmniej ja tak zrozumiałem wszelkie opisy a torsen dziala 25-75% czyli jak podnosimy jedną oś to 75% momentu obrotowego idzie na oś która ma kontakt z podłozem a 25% na ta która jest w powietrzu. Passat 4motion z tego co słyszałem niema torsena tylko haldex i naped jest dołanczany a nie stały. Kiedys kolega mówił że jest zpiety do 40km/h potem ciągnie tylko przod i wrazie poslizgu sie załancza ale zato niedam sobie reki odciąć. Kolego bardzo Cie prosze nie pisz głupot ok? :angry: EDS jest w przypadku audi i passata B5 i B5L na torsenie, czyli na mechanizmie miedzyosiowym jedynie w A8 torsen jest na miedzy osi i na tylnej osi ale nie wszystkie modele na haldexie jest już passat B6 który ma silnik poprzecznie umieszczony i nie dawaj sobie ręki obciąc bo bys ją stracił :>
zizel Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Opublikowano 11 Marca 2009 chodzilo mi o passata b5 i b5fl bo ze w b6 jest haldex to wiem. no wlasnie torsen dziala 25-75%w zaleznosci od przyczepnosci osi.wiec jesli uniesiemy np przod samochodu to tyl bedzie ciagnal ale przod wynika z tego tez bedzie sie krecil z 25% momentem prawda? i EDS dziala na przedniej i tylniej osi tak?? to wszystkie pytnaia do zakonczenia mojego tematu
Dev Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 niestety jesteś w błędzie Kolego EDS działa tylko na mechanizmie między osiowym czyli na torsenie na przodzie i na tyle nie ma blokady choć fajnie by było :> :> :> :> :> :> ale mozna zamontowac na tylnej osi coś takiego: http://www.quaife.co.uk/Audi-A4-Quattro-rear-ATB-differential własnie zastanawiam sie nad zakupem :> :> :> :>
zizel Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Opublikowano 11 Marca 2009 no wlasnei sam juz nie wiem czy n aprzodzi ei tyle nie ma blokady bo np. tutaj http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=3313 pisze inaczej .gdzie indziej tez pisali niektorzy ze EDS dziala na osiach
Dev Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 jeszcze raz i ostatni pisze ze w audi 4Q nie ma EDS-u na tylnej i przedniej osi tylko na mechanizmie między osiowym (torsen) EDS występuje często w autach z napędem na jedną oś np: passat B6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się