Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Wymiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś wyjąłem przepustnice aby ją wyczyścić i zauważyłem olej w rurze od inter kolera po czym znalazłem na forum przyczynę że to może być wina silnika przyjrzałem sie odmie i zauważyłem że jest zafajdana w oleju to może być spowodowane nieszczelnością pierścieni inaczej (ciśnie z cylindrów ucieka dołem)i to może być powodem słabego ciśnienia w cylindrach więc myślę powoli o wymianie silnika czy macie gdzieś jakieś namiary na ładny silnik 1.8T AEB noi najważniejsze to dobrego i zaufanego mechanika który by go wymieni proszę o jakieś informacje dla mnie to załamka na całego ;(

Opublikowano

Czy to nie jest trochę za pochopna decyzja, może niech ci jakiś fachowiec obejrzy silnik choćby w ASO.

Opublikowano

Ja to bym obstawiał raczej na suszarkę że puszcza olej!

Spaliny koloru niebieskawego???

Dużo oleju ubywa???

Opublikowano

nie spaliny ok nie puszcza dyma czuc troche paliwem[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 20:41_________________________________________________mam miernik do mierzenia ciśnienia w cylindrach mierzyłem na całkiem zimnym silniku ma równe ciśnienie ale słabe 8,2 a powinien mieć około 12 po za tym w głowicy słychać szum prawdopodobnie napinacz i łańcuszek do wymiany silnik pracuje równo ale nie czuć że ma 150koni ,pali sporo bo na trasie 10,8litra przy jeździe 80-110 po mieście wcale nie jeżdżę szybko pali 12 litrów sam widze że oleju w dolocie jest sporo a turbo suche musze sprawdzić ciśnienie na ciepłym silniku wciśniętym gazie i z dietom rurom do przepustnicy .Jeżeli olej się dostaje to znaczy że z silnika bo są przedmuchy macie jakiś inny pomysł[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 20:42_________________________________________________olej mam przejechane około 5,6 tyś wlałem około 1,5setki przy połowie tego przebiegu i teraz musze dolać 1,5setki[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 20:47_________________________________________________miałem problem z wolnymi obrotami to znaczy opadały za nisko około 600 dziś wyczyściłem przepustnice i obroty ok 900

Opublikowano

Jeżeli masz jeszcze kata to po jego usunięciu cała prawda wyjdzie na jaw!

Z tego co wiem to do remontu nadaje się coś poniżej 7 bar.

jak już będziesz mierzył ciśnienie to zrób próbę olejową.

Poczytaj sobie to może stwierdzisz że wymiana silnika jest nie potrzebna

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t44227.0.html;highlight=pier%C5%9Bcienie+czy

Opublikowano

chciałbym uzyskać 12 barów na swoim silniku :gwizdanie: :gwizdanie:[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 21:28_________________________________________________Jaka ilość wlać oleju do cylindra przy próbie olejowej[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 23:06_________________________________________________JAK WAM SIĘ PODOBA TEN SILNIK http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=554836565 prosze o opinie[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 23:12_________________________________________________

chciałbym uzyskać 12 barów na swoim silniku :gwizdanie: :gwizdanie:[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 21:28_________________________________________________Jaka ilość wlać oleju do cylindra przy próbie olejowej[br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 23:06_________________________________________________JAK WAM SIĘ PODOBA TEN SILNIK http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=554836565 prosze o opinie

Opublikowano

Chłopie, co Ty odpierdalasz? :mysli:

Nie sprawdziłeś tego, a już szukasz innego silnika.

trochę poci to może być przyczyna słabego ciśnienia oleju w cylindrach więc myślę powoli o wymianie silnika

Chodzi o ciśnienie sprężania.

Sprawdź je na ciepłym - ale nie gorącym silniku. Wystarczy np godzinę po rozgrzaniu silnika. Minimalne ciśnienie dla 1.8T wynosi 7barów, różnice między cylindrami mogą sięgać 2-3bary. Nowy ma 9-14barów.

Olej w dolot puszcza turbina - wcale nie musi być mokra, aby to potwierdzić. Jeżeli na 5kkm wlałeś 0,3l, to nie ma tragedii. Jak na 15kkm przekroczysz 1,5l - to już sporo.

Po co chcesz lać olej do cylindrów przy próbie ciśnienia? :mysli:

Gość Henrykus
Opublikowano

artur1983 pomieszał tu wiele pojęć które gdzieś słyszał i sam nie wie o czum pisze "słabe ciścienie oleju w cylindrach " ??, "odma się poci" (a dlaczego ma się nie pocić jeśli to przewietrzanie skrzyni korbowej) . stopień sprężania w AEB to 9,5:1 to dlaczego ma być 12 barów ??.

Puszcza ci olej turbina i nie kombinuj wstaw do warsztatu bo sam uszkodzisz silnik bo widzę że nie masz ( z całym szacunkiem do dobrych chęci) pojęcia o silnikach.

A że wirnik jest suchy to też nic dziwnego, nic na nim się nie utrzyma przy 100 tys. obrotów.

Pozdr.

Opublikowano

Stopień spreżania jest stały 9,5:1 i sie nie zmienia , natomiast ciśnienie spreżania maleje wraz z kilometrami. minimum jest 7 barów. stan normalny 10-13 barów :polew: . A zanim wyrzucisz silnik to radzibym go najpierw pomierzyc. A i VAG też mu nie zaszkodzi.

Opublikowano

sorki ale ci co łapią mnie za słówka lepiej niech sobie darują chodziło mi o ciśnienie sprężania że jest słabe napisałem trochę nie jasno faktycznie ciśnienie powinno być w granicach 0,9-14 MPa silnik z turbosprężarkom ciśnienie minimalne 0,7MPa wszędzie pełno cwaniaków a nawet w sprawie tempomatu pneumatycznego który był montowany w audi A4 prawie żaden nic nie wiedział a ja go rozgryzłem i zrobiłem u siebie jak ktoś potrzebuje mam schemacik do niego

Opublikowano

Łapia Cię za słówka dlatego, że po przeczytaniu pierwszego postu samo sie narzucało, że chyba nie dokońca wiesz o czym piszesz.

Zmierz jeszcze raz cisnienie sprężania + próba olejowa tak jak pisał wesz82. A tak wogóle to ile ten silnik ma przelatane że się miałby już skończyć?

Ten silnik do którego link podałeś to wątpie żeby miał faktycznie tak niski przebieg.

Opublikowano

u mnie na liczniku jest 185.000 ale ile ma naprawdę to nikt tego nie wie[br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 13:22_________________________________________________faktycznie źle napisałem więc poprawiłem zupełnie nie wiem jak mogłem tak napisać zupełnie inaczej myślałem nie wiem jak to sie stało że napisałem (olej w cylindrach) za co przepraszam forum chodziło mi o ciśnienie sprężania w cylindrach ale rozkojażony jestem sory

Opublikowano

Mam praktycznie ten sam rocznik a u mnie jest 263 000 więc twoje 185 rzeczywiście trochę podejrzane. Tak jak ci napisłaem na początku nie ma co podejmować pochopnych decyzji bo może sie okazać że silnik który kupisz nie jest wcale lepszy.

Opublikowano

wiem dlatego najlepiej było by go posłuchać jeszcze przed wyjęciem i posprawdzać ciśnienie ,czasami sie zdarza ze silnik jest jeszcze w aucie przed sprzedażą więc można go sprawdzić- więc na co zwrócić uwagę przed zakupem

Opublikowano

wiem dlatego najlepiej było by go posłuchać jeszcze przed wyjęciem i posprawdzać ciśnienie ,czasami sie zdarza ze silnik jest jeszcze w aucie przed sprzedażą więc można go sprawdzić- więc na co zwrócić uwagę przed zakupem

artur powiedz czy chcesz zrobić żeby było dobrze czy po prostu masz zamiar zmienić silnik mimo wszystko????

Jeżeli na upartego chcesz szukać drugiego to bierz najlepiej silnik z auta którego jesteś w stanie coś ogledzić,tak jak piszesz!

Na Twoim miejscu podłaczyłbym wskaznik doładowania turbiny i sprawdziłbym w jakim jest stanie!

Jeżeli auto pobiera olej to pewnie kat już zapchany(od dawna ma ten apetyt na olej???)

Opublikowano

musze trochę sprostować oleju dużo nie bierze zrobiłem tym autem przez pół roku 6 tyś przez ten przebieg dolałem przy 3 tyś Kilometrów 1,5s setki i dziś przy 6tyś 2,0setki sprawdzając stan jest trochę ponad stan mogłem wlać 1,5 ale tak mi sie wlało czyli tragedii nie ma z olejem tylko zauważyłem spore wycieki tam gdzie jest odma i jakiś czujnik martwi mnie ciśnienie sprężania jest kiepskie zaraz napisze bo właśnie sprawdzałem[br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 15:21_________________________________________________pomiary ciśnienia na ciepłym silniku -cylindry 1 2 3 4

8,4 8,5 8,5 8,3

pomiary ciśnienia przy próbie olejowej -cylindry9,8 10,0 10,0 9,7

co morzecie mi powiedzieć wnioskując po tych ciśnieniach .Wesz82 pewnie że wolałbym zrobić ten silnik ale czy go sie da doprowadzić do stanu idealnego i czy nie taniej kupić drugi

Opublikowano

Nie ma takiej tragedii jak pisałeś :wink4:

Ciśnienie średnio zwiększyło się o 1,5 bar przy olejowej próbie!

Nie chcę strzelać ale u mnie to były uszczelniacze i po naprawie wszystko wróciło do normy,na nich bym się skupił,tzn dobrze zrobił górę (wymiana uszczelniaczy wraz z dopasowaniem )i powinno być ok!

Moim zdaniem nie musisz wymieniać jeszcze silnika :decayed:

Masz nawet lepiej a jeżeli ja bo u mnie były dość duże skoki ciśnienia między cylindrami :kox:

Opublikowano

olej jaki jest zalany to castrol pół syntetyk[br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 15:44_________________________________________________czyli dobra regeneracja głowicy i będzie ok ? a co do odmy co zrobić bo sie bardzo poci czy wystarczy uszczelnic ? :decayed:

Opublikowano

olej jaki jest zalany to castrol pół syntetyk

Nie rób błędu i nie zalewaj mineralnym.

Czeka Cie mały remont głowicy,możliwe że kat nawet nie jest mocno zawalony(chodź nie wiadomo jak długo to trwa)

Opublikowano

olej zostawie ten co mam nie mam zamiaru wlać mineralnego[br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 16:35_________________________________________________co reszta forum myśli ?proszę o opinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...