Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwny dźwięk przy gaszeniu silnika


Aszek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Podczas gaszenia samochodu słychać dziwny dźwięk jakby pisku paska.

Na rozrządzie jest 60 tys przejechane. Jak auto wróci do mnie do Polski to odrazu idzie do mechanika, ale czy ten dźwięk dochodzi napewno z paska? 

Czy może zwyczajnie przesadzam? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czy w ogóle działa Ci klapa gasząca. 

Potem obadałbym stan poduch silnika i skrzyni...

Z kanału też podejrzewam będzie bardziej słychać skąd dobiega ten odgłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy odpalaniu masz jakieś piski? Jak nie to nie są to żadne paski.

Mnie to też na poduchę wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze z okolic EGR lekko poci sie olej.  Niedlugo odwiedze mechanika z powodu wymiany rozrzadu i wspomne zeby sprawdzil owe poduszki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc zepsuta klapa gaszaca , ja mialem podobnie jak Ty i klapa nie dzialala wogole.

niech ktos zgasi silnik a Ty patrz czy silownik od klapy sie rusza wogule

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2019 o 13:00, kubabkb napisał:

moze byc zepsuta klapa gaszaca , ja mialem podobnie jak Ty i klapa nie dzialala wogole.

niech ktos zgasi silnik a Ty patrz czy silownik od klapy sie rusza wogule

Ciągle czekam na auto, jak tylko je otrzymam to odrazu to sprawdzę. Dzięki za odp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2019 o 13:00, kubabkb napisał:

moze byc zepsuta klapa gaszaca , ja mialem podobnie jak Ty i klapa nie dzialala wogole.

niech ktos zgasi silnik a Ty patrz czy silownik od klapy sie rusza wogule

Czy w takim przypadku potrzebny jest nowy egr czy jak wygląda taka naprawa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie trzeba wymieniać całego EGR, najczęściej klapa nie działa bo:

- niesprawny zaworek sterujący

- nieszczelność samej membrany, lub wezyka podciśnienia zasilającego zaworek/gruszkę

- uszkodzone ramię gruszki podcisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa gaszaca dziala prawidlowo. Rozmawialem z mechanikiem, podalem mu co moze byc przyczyna a on mi powiedzial ze egr nie jest rozbieralny  i m.in takiej membrany mi nie wymieni. 

Jutro jade do innego mechanika zapytam go o to samo i co uwaza o zacieku z okolic egr, bo ten poprzedni stwierdzil ze mozna z tym jezdzic. Ja jednak wolabym miec przy silniku sucho :) . 

Czytalem sporo o tym wycieku  i byc moze ze wymiana egr nie pomoze bo przyczyna moze byc w czyms innym . Np odma czy cos z turbo. Mysle tez nad zrobieniem Oil Catcha.

Sorki ze tak pozno odpowiadam ale wszystko trwalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć sucho przy EGR to kup nowy...

Tam są o-ringi, które z biegiem czasu twardnieją i zaczynają przepuszczać olej...

Dodatkowo nie służy im zbierający się syf na ośce zarówno klapy gaszącej, jak i ośce grzybka domykającego egr... 

Oleju w TDI z dolotu całkowicie nie wykluczysz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkunastu miesiącach problem z trzęsieniem budy rozwiązany. 

W moim przypadku pomogla wymiana pokrywy zaworów, odma. 

Teraz auto gaśnie bez żadnych problemów, aż miło :)

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...