Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWA] Pomocy! Kontrolka EPC brak mocy, nie chce odpalać, szatkuje na zimnym silniku.


plater1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Grupowicze zgłaszam się do Was z prośbą o pomoc. Zaczyna brakować mi sił do mojej audi A4 B6 2.0 fsi AWA.

Od pewnego czasu auto zaczęło falować na wolnych obrotach, wyciągnąłem cały dolot, wyczyściłem egr, przepustnice, cały kolektor ssący, wymieniłem rurkę łącząca egr z katalizatorem (była uszkodzona a ktoś zaślepił kawałkiem blachy egr) kolejno wymienione zostały przepływomierz i czujnik ciśnienia w kolektorze. Objawy ustały okazało się że były złamane kable przy wtyczce od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Pojawiła się za to Nowa usterka na zimnym silniku po odpaleniu, silnik szatkuje nie może wejść na obroty, kopci, a spaliny śmierdzą paliwem, wszystko ustaje gdy silnik zejdzie że ssania( po około 30 sek). Jest jeden błąd stały którego nie da się skasować (19594 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation
            P3138 - 008 - Implausible Signal).

W dodatku teraz po około 3 tyg użytkowania podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC i koniec jazdy max 1200 obrotów i gaśnie i nie da się to odpalić. Brak nowych błędów, kasowanie tego starego nic nie pomaga, zdejmowanie klemy również. Auto musi postać chwilę i samo się naprawia natomiast po chwili jazdy wraca wszystko.

Ktoś ma jakiś pomysł? Może jakiegoś dobrego magika w okolicy Tarnobrzega Stalowej Woli czy Sandomierza?
Wstawiam fotkę rozebranej przepustnicy, powiedzcie proszę czy te ścieżki powinny tak wyglądać?

Pewnie nie ma to znaczenia ale napiszę w ostatnim czasie dodatkowo wymienione amortyzatory, cały wielowahacz, oraz regenerowana była maglownica. 

Z góry dziękuje z wszystkie odpowiedzi!!

przepustnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo, jak już jesteś tu na forum to dobrze by było się przywitać z ludnością tego forum w odpowiednim dziale, po sekundo dobrze by było uzupełnić profil, a po tercio  zadałeś sobie chociaż trochę trudu i szukałeś sobie po necie co ten błąd oznacza czy trzeba wszystko podać na tacy? bo z tego co ja na szybkości wyczytałem to ten błąd raczej nie ma nic wspólnego z przepustnica i chyba niepotrzebnie ją w ogóle dotykałeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, YoGi1984 napisał:

Po primo, jak już jesteś tu na forum to dobrze by było się przywitać z ludnością tego forum w odpowiednim dziale, po sekundo dobrze by było uzupełnić profil, a po tercio  zadałeś sobie chociaż trochę trudu i szukałeś sobie po necie co ten błąd oznacza czy trzeba wszystko podać na tacy? bo z tego co ja na szybkości wyczytałem to ten błąd raczej nie ma nic wspólnego z przepustnica i chyba niepotrzebnie ją w ogóle dotykałeś!

Tak masz rację zacząłem od złej strony ale zależało mi na czasie.

Przepraszam przywitałem się z kolegami z forum jak również uzupełnieniem swój profil. 

Co do błędu, szukałem patrzyłem lecz nie znalazłem nic w sieci dotyczącego mojego auta. Druga sprawa to chciałem żeby ktoś zerknąć na to świeżym okiem ponieważ ja już próbowałem wszystkiego i brakuje mi pomysłów. Wydaje mi się że forum jest od tego żeby sobie pomagać dlatego też napisałem tego posta. 

Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc bardzo proszę będę  bardzo wdzięczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja znalazłem i wyczytałem to błąd dotyczy klap od regulacji długości kolektora.
"p3138- układ kolektora dolotowego o zmiennej długości"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, YoGi1984 napisał:

Z tego co ja znalazłem i wyczytałem to błąd dotyczy klap od regulacji długości kolektora.
"p3138- układ kolektora dolotowego o zmiennej długości"

Czy wiesz może w jaki sposób mogę zdiagnozować czy to wina klap w kolekrorze? Albo co jest odpowiedzialne za sterowanie tymi klapami?

Może być to wina że auto przechodzi w stan awaryjny gaśnie i nie chce odpalić? Czy raczej będzie powiązane to z porannym zapalaniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...