Jump to content
1 1
Lichy92

Wolne tankowanie i brak odbicia wielozaworu

Recommended Posts

Witam.

Zawsze podczas tankowania wszystko szło szybko i w pewnym momencie zawór odbijał. Od jakiegoś czasu sprawa wygląda tak, że idzie szybko, aż do pewnego momentu i zaczyna drastycznie zwalniać i zawór nie odbija. Co może być przyczyną ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał ktoś taką sytuacje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że zawór nie odbija. Zwalnia bo zwiększa się ciśnienie w zbiorniku, ponieważ spręża gaz. Zbiornik lpg ma pojemność użytkową o 20% mniejszą niż calkowita pojemność. Zawór może być uszkodzony, więc najlepiej do gazownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miewam taką sytuację głównie przy upałach, nie wiem od czego zależy. Raz na jakiś czas nie odbije. Jak już ledwo idzie przerywam i tyle. Następny raz już jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany. Zaprzyjaźniony mechanik doradził, abym uderzył kilka razy gumowym młotkiem w butle dosyć mocno i zawór się odwiesi. Chyba miał rację bo po wczorajszej terapii uderzeniowej dziś wielozawór odbił podczas tankowania. Najprawdopodobniej się po prostu zawiesił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo po prostu to zbieg okoliczności. Zależy jeszcze od ciśnienia na stacji. Wiele razy mi nie odbijał albo nie odbił i weszło kilka litrów mniej niż zazwyczaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lichy92 napisał:

Problem rozwiązany. Zaprzyjaźniony mechanik doradził, abym uderzył kilka razy gumowym młotkiem w butle dosyć mocno i zawór się odwiesi. Chyba miał rację bo po wczorajszej terapii uderzeniowej dziś wielozawór odbił podczas tankowania. Najprawdopodobniej się po prostu zawiesił. 

Ja bym to ujął jako środek doraźny a nie rozwiązany problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, padas napisał:

Ja bym to ujął jako środek doraźny a nie rozwiązany problem

Możesz mieć rację. Zrobimy tak, że gdy wielozawór znów przestanie odbijać poinformuję o tym w tym temacie i najprawdopodobniej go wymienię.

Edited by Lichy92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...