w3soly Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 (edytowane) Od jakiegoś miesiąca słychać stuki metaliczne z okolic alternatora. Mechanik zdiagnozował słabe ładowanie, poniżej 13V nawet na wysokich obrotach. Zasugerował regeneracje. Gdzieś czytałem, że te stuki mogą być związane z napinaczem na rolce alternatora. Czy to jest właśnie to? W środę oddaje samochód na regeneracje alternatora + regeneracja turbo i wymiana kompletnego rozrządu (pasek + łańcuch). Koszty będą wysokie, a nie chce pieniędzy wyrzucić w błoto. Załączam film z nagraniem, gdzie dość dobrze słychać te stuki, gdyby jakość była niezadowalająca mogę wrzucić w lepszej jakości. W warsztacie mówili, że turbo nie dmucha. Sprawdziłem na OBD II, niestety nie mam VCDS i podchodzi do 1.5 bara. stuki.mp4 Edytowane 29 Czerwca 2019 przez w3soly
padas Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Na rolce alternatora masz sprzęgiełko a napinacz masz obok (na filmiku widać jak skacze). Jeżeli masz słabe ładowanie to alternator do diagnozy, więc i tak trzeba go wyjąć. Mechanik na stole ustali czy to sprzęgiełko, łożysko albo napinacz na pasku.
w3soly Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Opublikowano 5 Lipca 2019 Dla potomnych, okazało się, że sprzęgiełko się zatarło. Po regeneracji alternatora cisza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się