Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki z okolic alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś miesiąca słychać stuki metaliczne z okolic alternatora. Mechanik zdiagnozował słabe ładowanie, poniżej 13V nawet na wysokich obrotach. Zasugerował regeneracje. 

Gdzieś czytałem, że te stuki mogą być związane z napinaczem na rolce alternatora. 

Czy to jest właśnie to?

W środę oddaje samochód na regeneracje alternatora + regeneracja turbo i wymiana kompletnego rozrządu (pasek + łańcuch). Koszty będą wysokie, a nie chce pieniędzy wyrzucić w błoto.

Załączam film z nagraniem, gdzie dość dobrze słychać te stuki, gdyby jakość była niezadowalająca mogę wrzucić w lepszej jakości. 

W warsztacie mówili, że turbo nie dmucha. Sprawdziłem na OBD II, niestety nie mam VCDS i podchodzi do 1.5 bara. 

 

65096368_387956855170607_5350772632197267456_n (1).jpg

 

66082111_381865672443056_7846322847931695104_n.jpg

Edytowane przez w3soly
Opublikowano

Na rolce alternatora masz sprzęgiełko a napinacz masz obok (na filmiku widać jak skacze). Jeżeli masz słabe ładowanie to alternator do diagnozy, więc i tak trzeba go wyjąć. Mechanik na stole ustali czy to sprzęgiełko, łożysko albo napinacz na pasku.

Opublikowano

Dla potomnych, okazało się, że sprzęgiełko się zatarło. Po regeneracji alternatora cisza. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...