udy Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Witam, Zauważyłem dziwny dźwięk po zgaszeniu silnika, takie jakby whooooooooooooooooo jakby schodziło jakieś ciśnienie albo nie wiem jakiś wiatrak wychamowywał, co to może być?? I co to jest tak dziwne po dłuższej jeździe jak postawie samochód coś cyka pyka tak jakby jakiś metal sie odkształcał słychac to na zewnątrz samochodu i troche mnie irytuje rownież Dodatkowo mam jeszcze pytanie apropo dźwieku turbiny, tak od 2000obr jak przyspieszam slychać gwizd, na poczatku mi to nie przeszkadzało teraz zaczyna irytować, silnik pracuje ładnie i przyśpiesza też ok ale nie jestem do końca pewien czy tak powinno chodzić te 170 km, być może już sie przyzwyczaiłem po prostu:) Czy być może ten gwizd oznacza kończącą się turbinkę?? i jak jest z chłodzeniem turbiny jak należy to robić ?? to mój pierwszy samochód z turbo... Dziekuje wszystkim serdecznie i pozdrawiam
GRazny Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Zauważyłem dziwny dźwięk po zgaszeniu silnika, takie jakby whooooooooooooooooo jakby schodziło jakieś ciśnienie albo nie wiem jakiś wiatrak wychamowywał, co to może być?? I co to jest tak dziwne po dłuższej jeździe jak postawie samochód coś cyka pyka tak jakby jakiś metal sie odkształcał słychac to na zewnątrz samochodu i troche mnie irytuje rownież no jeśli chodzi o to to też szukaliśmy z kolegą sporo czasu tylko że w 12letnim Transporterze - staneło na webasto - tylko że on ma wersję dogrzewającą tylko silnik... i ono sobie chodzi po zgaszeniu i schodzi z obrotów... efekt odkurzacza... Dodatkowo mam jeszcze pytanie apropo dźwieku turbiny, tak od 2000obr jak przyspieszam slychać gwizd, na poczatku mi to nie przeszkadzało teraz zaczyna irytować, silnik pracuje ładnie i przyśpiesza też ok ale nie jestem do końca pewien czy tak powinno chodzić te 170 km, być może już sie przyzwyczaiłem po prostu:) Czy być może ten gwizd oznacza kończącą się turbinkę?? i jak jest z chłodzeniem turbiny jak należy to robić ?? to mój pierwszy samochód z turbo... Dziekuje wszystkim serdecznie i pozdrawiam świst nie jest dobrą oznaką... ale się nie przejmuj - najlepiej by było jakbyś zlogował samochód i tam by wyszło wszystko co mu dolega (w jakim stanie wtryski, turbo, przepływomierz i inne) co do chłodzenia... ZAWSZE jak kończysz jeździć po dużym deptaniu (choć ja robię zawsze bez względu na styl jazdy) musisz dać odpocząć autku na wolnych obrotach... ok. 1 minuty (no chyba że katowałeś to nawet 3 minuty) w moim przypadku wygląda to tak że pod koniec podróży - ostatnie 500 metrów przejeżdżam bardzo spokojnie a nawet na luzie i po zatrzymaniu czekam jakieś 20 sekund - do 1 minuty
milo222 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Witam, Zauważyłem dziwny dźwięk po zgaszeniu silnika, takie jakby whooooooooooooooooo jakby schodziło jakieś ciśnienie albo nie wiem jakiś wiatrak wychamowywał, co to może być?? I co to jest tak dziwne po dłuższej jeździe jak postawie samochód coś cyka pyka tak jakby jakiś metal sie odkształcał słychac to na zewnątrz samochodu i troche mnie irytuje rownież Dodatkowo mam jeszcze pytanie apropo dźwieku turbiny, tak od 2000obr jak przyspieszam slychać gwizd, na poczatku mi to nie przeszkadzało teraz zaczyna irytować, silnik pracuje ładnie i przyśpiesza też ok ale nie jestem do końca pewien czy tak powinno chodzić te 170 km, być może już sie przyzwyczaiłem po prostu:) Czy być może ten gwizd oznacza kończącą się turbinkę?? i jak jest z chłodzeniem turbiny jak należy to robić ?? to mój pierwszy samochód z turbo... Dziekuje wszystkim serdecznie i pozdrawiam zobacz czy to nie od klimy czasami
Audia4zabrze Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Dokładnie Swist w Turbinie to nic dobrego ale niema co sie przejmowac czasami wystarczy mały remoncik i bedzie smigać dalej Pozdrawiam
letallec Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 swist to wisko lub zatrzymujacy sie alternator(jesli jest na sprzegle jednokierunkowym). Trzaski to np stygnacy wydech, w szczegolnosci kat. Dodatkowo mam jeszcze pytanie apropo dźwieku turbiny, tak od 2000obr jak przyspieszam slychać gwizd, na poczatku mi to nie przeszkadzało teraz zaczyna irytować, silnik pracuje ładnie i przyśpiesza też ok ale nie jestem do końca pewien czy tak powinno chodzić te 170 km, być może już sie przyzwyczaiłem po prostu:) Czy być może ten gwizd oznacza kończącą się turbinkę?? i jak jest z chłodzeniem turbiny jak należy to robić ?? to mój pierwszy samochód z turbo... Jesli wszystko jest OK, to mozesz ,ewentualnie, zrobic logi, zeby sprawdzic jak turbo pompuje, jakie sa temperatury etc.
kepasa Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 też mam to, takie uuuuuuuuuuuu.... schodzące w dół jakby jakaś turbina w elektrowni się wyłączała, mam to od półtora roku... jest OK. to nie klima, bo teraz jeżdżę bez klimy... a trzaski to tak jak Tooooomek mówi...
Kubeł Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Potwierdzam, że u mnie po wyłączeniu również coś schodzi z obrotów (ale nie zawsze tak jest). Myślę więc, że to normalny objaw przy tych silnikach chociaż nie wiem co to jest. Jeśli chodzi o turbinę, to wg mojej wiedzy każda turbina nieco świszczy i wcale nie jest to objaw awarii. Jeśli coś się kręci z prędkością setek tysięcy obr. na minutę to nie może robić tego zupełnie bezglośnie . Oczywiście jest to dość delikatny świst. U mnie da się go czasem usłyszeć gdy mocno wkręcam auto. Dodam, że robiłem diagnostykę, logi (w tym dynamiczne) i mam w pełni zdrową niunię.
letallec Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 setek tysięcy obr. bez przesady :gwizdanie:
Kubeł Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Wcale nie przesadzam, turbosprężarka potrafi osiągnąć 200 tys. obr/min.
udy Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 Ok dzieki wszystkim troche mnie uspokoiliście, w poniedziałek jadę na pierwszy przegląd LPG do egp na ostrobramskiej to powiem żeby wszystko sprawdzili dla spokoju, dzieki i pozdro
Herman Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 W moim też tak było jak zgasiłem silnik coś schodziło z obrotów.Zadzwoniłem do mojego znajomego kolesia z ASO i przedstawiam sytuacje.Po krótkiej rozmowie powiedział jak to sprawdzić Zapalić silnik z włączoną klimą i nadmuchem czyli wentylatorem i zgasić - dalej ten świst przez chwile Zapalić silnik i wyłączyć klime i wentylator na OFF odczekać chwile i zgasić - cisza U mnie to wentylator od nadmuhu wydawał ten świst po zgaszeniu silnika, Na początku też myślałem że to turbo wyhamowuje i szykowałem się na naprawe-ale nie potrzebnie dzięki kolesiowi z ASO
Kubeł Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Kurcze, faktycznie. Też sprawdziłem z ciekawości. To schodzi z obrotów wentylator :>. Czyli wszystko ok.
udy Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 hmmm no więc tak panowie, w egp na ostrobramskiej panowie nie mieli czasu zdiagn0ozować mi dokłądnie samochód, ja po za tym też nie mam czasu żeby jeździć cały czas po warsztatach i tak to odkładam cały czas, ale w tamtym tygodniu gwizd z turbiny zaczął robić sie nie znośny dodatkowo samochód dostał strasznego muła więc pojechałem do mechanika aby przejechał sie samochodem i posłuchał, przejachał się faktycznie powiedział że za bardzo gwiżdże i jest zmulony, obstawił katalizator, ale po rozebraniu stwierdził że kat jest czysty tylko końcowy tłumik był zapchany, przeczyścił go i faktycznie na poczatku autko nie gwizdało i osiągi tak jakby wzrosły ale dzisiaj jak jeżdże to znowu to samo samochód wyje słabo przyspiesza i turbo tak jakby sie za bardzo nagrzewa, na benzynie tak jakby chodzi lepiej ale to na prawde mała różnica, doradźcie co może być ?? czy katalizator należy wywalić tak czy siak jesli mam założone LPG ?? i gdzie najlepiej jechać na pełną diagnostykę silnika i auta w warszawie najlepiej gdzieś pod warszawą od strony wołomina, radzymina?? dodam jeszcze że auto na rozgrzanym silniku gwiżdże jakby mniej, może zły olej ?? jeżdże na castrol turbo edge 10w60 ... ale wcześniej zalany był jak kupiłem mobil 10w 40, może zmienić na pełen syntetyk?? moze słąbo dochodzi olej do turbo?? proszę o pomoc pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się