Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaką mam skrzynię, S-tronic czy Tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, adamos5000 napisał:

Dlatego do takiego mechanika co sam siebie nie jest pewien, nie będę dawał skrzyni na wymianę oleju. On mi tylko wymieniał olej w silniku.

to daj komus kto to robi

Opublikowano

Na wszelki wypadek napisz jeszcze jaki olej Ci wlał do silnika ten ekspert - czy aby na pewno 5W30 z normą 504/507?

Opublikowano
17 godzin temu, Rotor napisał:

Na wszelki wypadek napisz jeszcze jaki olej Ci wlał do silnika ten ekspert - czy aby na pewno 5W30 z normą 504/507?

Wlał Castrol 5W30 507.00. Na elektronicznym wyświetlaczy poziomu oleju jest max. Nie miało być na połowie stanu ?

Opublikowano

O wiele lepszym olejem byłby RAVENOL VMP 5W30 USVO, no ale ...

Opublikowano (edytowane)

Ja trzymam zawsze blisko MAX. Może być ciut poniżej żebyś widział czy Ci oleju nie przybywa (a raczej paliwa w oleju). Warto dokupić sobie w Internecie bagnet serwisowy uniwersalny.

Poczytasz sobie wątek olejowy i wyrobisz sobie zdanie. Na każdym forum jest taki wątek i liczy po 400 stron więc masz co robić. Castrol też jest dla ludzi byle był prawdziwy, pojeździsz sobie 10 tyś, nic się nie stanie. Gdybyś chciał przechodzić na inny pamiętaj, że teraz każdy producent ma milion typów olejów o podobnych nazwach i np Molul X-Clean to nic nie mówi bo są tego jeszcze ze 4 odmiany a każda o zupełnie innych właściwościach i cenach. Na razie wpisz sobie w gogle hasła: hydrocrack, PAO, estry, ACEA C3, HTHS, Noack...

W S-tronic pamiętaj tylko o włączaniu hamulca "ręcznego" przed wrzuceniem P lub przynajmniej przed zdjęciem nogi z hamulca nożnego, Nie zmieniamy położenia wajhy póki samochód się całkiem nie zatrzyma, nie przerzucamy na N czekając na światłach, nie jeździmy na N z górki i nie podniecamy się możliwością ręcznej zmiany biegów - ona się kończy u mnie tym, że zawsze na światłach zapominam i ruszam na jedynce dziwiąc się że nie zmienia na 2 ;) Musiałbym cały czas jeździć w tym trybie a to też nie ma sensu.

Edytowane przez Rotor
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Rotor napisał:

 nie przerzucamy na N czekając na światłach, nie jeździmy na N z górki 

W przypadku S-Tronic-a nie ma to znaczenia, TIPa też

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Możesz trochę rozwinąć? Bo mam wrażenie, że właśnie dla DSG takie zalecenia czytałem. Jak ktoś będzie na każdych światłach przełączał na N to zmusza aparaturę do dużo częstszej pracy i chyba przez to zużywa mocniej elementy skrzyni. Przy toczeniu się z góry faktycznie może problem chłodzenia nie występuje bo pracuje tyko część przekładniowa jak w manualu?

 

Opublikowano
4 godziny temu, Rotor napisał:

Możesz trochę rozwinąć? Bo mam wrażenie, że właśnie dla DSG takie zalecenia czytałem. Jak ktoś będzie na każdych światłach przełączał na N to zmusza aparaturę do dużo częstszej pracy i chyba przez to zużywa mocniej elementy skrzyni. Przy toczeniu się z góry faktycznie może problem chłodzenia nie występuje bo pracuje tyko część przekładniowa jak w manualu?

jaK masz na D to skrzynia "ciągnie" jak masz na N albo P skrzynia jest w spoczynku

to dzie sie tutaj zuzywa ?

 

Opublikowano

Normalnie przełączam z P na D ruszając z pod domu i potem z D na P pod pracą dodając jeszcze kilka machnięć na R przy manewrowaniu na parkingu to wyjdzie ok 10 przełączeń dziennie. Jak zacznę wachlować na każdym skrzyżowaniu to będzie tego 10x więcej, no musi to się  odbić na trwałości elementów i nie mówię o skórzanym obiciu wajchy.

Opublikowano

Chciałem się umówić w ASO na wymianę oleju ale chcą 1420 zł za wymianę tylko oleju 6L,  jednego filtra, jakaś uszczelka i oring. (Bez drugiego filtra i uszczelki miski. Miski nawet nie ściągają bo producent nie zaleca. Jak sprawdzi zanieczyszczenie na magnesach ?)

Inny niezależny od ASO warsztat z dobrymi opiniami, chce 1300 zł za wymianę oleju, 2x filtr, uszczelka miski (nie wiem czy statycznie czy dynamicznie, nie dopytałem)

Jeszcze inny chce 1200 zł za wymianę: olej, 2 filtry, uszczelkę miski. I tutaj jest wymiana dynamiczna - tak mi powiedział. 

Piszecie że w tych skrzyniach wymienia się statycznie. Jak ktoś chce to zrobić dynamicznie, to czy mam się czego bać, że coś się rozreguluje ?

Co mam wybrać, ASO czy te niezależne co wymienią więcej w niższej cenie ?

Dodam że o cenę mi się nie rozchodzi aż tak bardzo, chcę mieć tylko to dobrze zrobione. 

 

Opublikowano

W przypadku s-tronika wymiana dynamiczna nie ma znaczenia bo skrzynia nie ma typowego konwertera takiego jak w TIPie i obieg oleju jest o wiele mniejszy i mniej skomplikowany. 

Ostatnio robiłem koledze wymianę oliwy w s-troniku, w dwóch sekcjach 6+4,5 litra oleju, Plus dwa filtry i jeszcze w tylnym dyfrze 1.3 litra,  całość wyszła 1200zl. Olej do sprzegiel Ravenol DTC-DSG, olej do skrzyni Febi a do dyfra Ravenol MTF2 75W80.  

Opublikowano

Znasz kogoś kogoś z okolic Rzeszowa, co by można u niego było zrobić wymianę.

Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, adamos5000 napisał:

Znasz kogoś kogoś z okolic Rzeszowa, co by można u niego było zrobić wymianę.

znam, zadzwon do mnie to dam Ci namiar

mój nr 693456699

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Dostałem takie ceny:

 

Sprzedawca 1:

olej do sprzęgieł - G 052 529 A2 - 7 litrów ROWE 420,00 zł
olej do kół zębatych - G 055 532 A2 - 4.5 litra Ravenol 4L 280,00 zł
uszczelka miski - 0B5 321 371 E oryginał 129,00 zł
filtr wewnątrz skrzyni - 0B5 325 429 E oryginał 170,00 zł
filtr zewnętrzny - 0B5 325 330 A oryginał 60,00 zł
podkładka do korka spustowego - N 013 827 5   8,70 zł
śruba spustowa - WHT 005 282   9,90 zł
    1 077,60 zł

 

Sprzedawca 2: (pracuje chyba w ASO, bo fakturą będzie nie od niego tylko bezpośrednio z ASO i części też z ASO. Na olej 7L faktury nie da, bo już ma go u siebie (ukradł ?)). Dodał jeszcze uszczelkę filtra zewnętrznego. Wszystkie części mają pochodzić z ASO

olej do sprzęgieł - G 052 529 A2 - 7 litrów oryginał 385,00 zł
olej do kół zębatych - G 055 532 A2 - 4.5 litra oryginał 5L 603,50 zł
uszczelka miski - 0B5 321 371 E oryginał 112,18 zł
filtr wewnątrz skrzyni - 0B5 325 429 E   154,62 zł
filtr zewnętrzny - 0B5 325 330 A   49,51 zł
podkładka do korka spustowego - N 013 827 5   6,95 zł
śruba spustowa - WHT 005 282   10,04 zł
uszczelki filtra zewnętrznego WHT005499A oryginał 26,00 zł
    1 347,80 zł

 

sprzedawca 3:

olej do sprzęgieł - G 052 529 A2 - 7 litrów FEBI 397,00 zł
olej do kół zębatych - G 055 532 A2 - 4.5 litra RAVENOL 310,00 zł
uszczelka miski - 0B5 321 371 E MYLE + filtr wewnętrzny
195,00 zł
filtr wewnątrz skrzyni - 0B5 325 429 E  
filtr zewnętrzny - 0B5 325 330 A FIBI 42,00 zł
podkładka do korka spustowego - N 013 827 5   1,00 zł
śruba spustowa - WHT 005 282 - fi 257859-u 6,00 zł
    951,00 zł

 

Brać od nr 2 ?  Czy te oleje FEBI, RAVENOL, ROWE są tak sam dobrej jakości ?

Opublikowano

Olej ma być przede wszystkim nowy, wszystko jedno jaka firma

Opublikowano

Oleje wymienione.  Przed wymianą wydawało mi się że skrzynia chodzi tak dobrze, że lepiej być  nie może. Teraz chodzi minimalnie lepiej, czyli już chyba nie może być lepiej. Stary olej był czysty i złocisty, ale drobne opiłki metalu w nim pływały. Czy takie opiłki to norma ? 

Stare filtry były z połowy 2017 r. co mi wychodzi że olej był zmieniany około 60 tys km temu.

 

Olej w skrzyni.jpg

Skrzynia bez miski.jpg

Opublikowano

Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat w temacie skrzyni, bo mam podobny dylemat.

Mam na oku auto z USA, moje dotychczasowe linki do dekodera VIN nie działają, więc nie jestem w stanie po VIN stwierdzić jaki kod ma skrzynia.

Sprawdziłem tu: 

WWW.NORTHAMERICANMOTORING.COM

Mini VIN Decoder - Decode your vehicle identification number

 i wychodzi, że jest 8 biegowa, ale S czy TIP? Pacjent to A4 Allroad 2013 2.0 TFSI 211 KM.

WA1UFAFL0DA187001 - mógłby ktoś z Was sprawdzić co tam po VIN siedzi?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.08.2019 o 15:57, kls napisał:

Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat w temacie skrzyni, bo mam podobny dylemat.

Mam na oku auto z USA, moje dotychczasowe linki do dekodera VIN nie działają, więc nie jestem w stanie po VIN stwierdzić jaki kod ma skrzynia.

Sprawdziłem tu: 

WWW.NORTHAMERICANMOTORING.COM

Mini VIN Decoder - Decode your vehicle identification...

 i wychodzi, że jest 8 biegowa, ale S czy TIP? Pacjent to A4 Allroad 2013 2.0 TFSI 211 KM.

WA1UFAFL0DA187001 - mógłby ktoś z Was sprawdzić co tam po VIN siedzi?

TIP   8 biegów, oznaczenie skrzyni:NGR

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Cześć wszystkim. Widzę że trochę tu się orientujecie w temacie wymiany oleju w skrzyni. Właśnie chyba mnie czeka taka robota. Oczywiście nie będę robił tego sam ale przydało by się coś o tym wiedzieć. Także pytanie do zorientowanych : co wymienia się łącznie z olejem w skrzyni s tronic 7 biegów PHL  audi a4 b9 2,0 l 190km? Uszczelka, korek, filtry i itp? Ile oleju i jakiego pomieści taka skrzynia? 

Opublikowano
39 minut temu, KINDOW napisał:

Cześć wszystkim. Widzę że trochę tu się orientujecie w temacie wymiany oleju w skrzyni. Właśnie chyba mnie czeka taka robota. Oczywiście nie będę robił tego sam ale przydało by się coś o tym wiedzieć. Także pytanie do zorientowanych : co wymienia się łącznie z olejem w skrzyni s tronic 7 biegów PHL  audi a4 b9 2,0 l 190km? Uszczelka, korek, filtry i itp? Ile oleju i jakiego pomieści taka skrzynia? 

daj VIN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...