Sztomel Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta ale przed czy za turbiną ?
Mariusz Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta ale przed czy za turbiną ? Olej jest przed turbiną tam gdzie zasysa z filtra pow.na łopatkach i tym krótkim krućcu aluminiowym turbinki odma była odpięta całkiem to mozna ją wykluczyć ale za turbiną też napewno bedzie jeszcze nie sprawdzałem tam.
MRoger Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Obawiam się że oleju w dolocie to masz jeszcze na 100 km dymienia :gwizdanie: .. spróbuj zajrzeć do IC tam się skrapla go najwięcej. W całym dolocie jest go dużo więc trza by go wypalić/wyczyścić żeby test był miarodajny. Nie ma opcji żeby turbina rzygała zimną stroną .. na logikę tam jest podciśnienie kolego.
Mariusz Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Obawiam się że oleju w dolocie to masz jeszcze na 100 km dymienia :gwizdanie: .. spróbuj zajrzeć do IC tam się skrapla go najwięcej. W całym dolocie jest go dużo więc trza by go wypalić/wyczyścić żeby test był miarodajny. Nie ma opcji żeby turbina rzygała zimną stroną .. na logikę tam jest podciśnienie kolego. To skąd olej wziął się na zimnej stronie jak odpiąłem odme jak jest na zimnej stronie to też jest w całym doloci.A jak turbo puszcza olej to w którym miejscu [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 16:55_________________________________________________ Sprawdzałem teraz u kolegi w silniku AHU i też ma na zimnym dolocie z filtra do turbiny olej i w przewodach dolotowych takie same ilości jak i umnie ale jest jedna różnica jak zacisnąłem węża dolotowego z turbiny na silnik u niego i przygazował do 3 tyś obr to wąż jet bardzo twardy i ciężko go ścisnąć a w moim zrobiliśmy to samo i wąż jest tak miękki że przy 3 tyś obr dałem go rade całego zagiąć od czego to zależy
Sztomel Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 wiec skoro jeszcze żyga olejem od strony filtra powietrza na wlot turbiny znaczy, że nie został dokładnie z jego resztek wyczyszczony wąż idący do turbiny, innej możłiwości nie ma bo przecież wężyk odmy odłączony. jak zacisnąłem węża dolotowego z turbiny na silnik u niego i przygazował do 3 tyś obr to wąż jet bardzo twardy i ciężko go ścisnąć a w moim zrobiliśmy to samo i wąż jest tak miękki że przy 3 tyś obr dałem go rade całego zagiąć od czego to zależy przyczyn może być kilka : zawór upustowy turbiny (wastegate) nie jest do końca przymknięty (może być zacięty na ośce jego obrotu) i ciśnienie spalin ucieka do wydechu zamiast napędzać nominalnie wirnik części gorącej turbiny, sprężyna w gruszce sterującej zaworem wastegate nie cofa mambrany do końca, nieszczelność na wężu powietrza doładowanego wychodzącego z wylotu turbiny, wyłamane lub pogruchotane łopatki wirnika sprężarki. Czy silnik słabo przyspiesza powyżej 2000 obrotów i sterownik wchodzi w tryb awaryjny.
Mariusz Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 wiec skoro jeszcze żyga olejem od strony filtra powietrza na wlot turbiny znaczy, że nie został dokładnie z jego resztek wyczyszczony wąż idący do turbiny, innej możłiwości nie ma bo przecież wężyk odmy odłączony. jak zacisnąłem węża dolotowego z turbiny na silnik u niego i przygazował do 3 tyś obr to wąż jet bardzo twardy i ciężko go ścisnąć a w moim zrobiliśmy to samo i wąż jest tak miękki że przy 3 tyś obr dałem go rade całego zagiąć od czego to zależy przyczyn może być kilka : zawór upustowy turbiny (wastegate) nie jest do końca przymknięty (może być zacięty na ośce jego obrotu) i ciśnienie spalin ucieka do wydechu zamiast napędzać nominalnie wirnik części gorącej turbiny, sprężyna w gruszce sterującej zaworem wastegate nie cofa mambrany do końca, nieszczelność na wężu powietrza doładowanego wychodzącego z wylotu turbiny, wyłamane lub pogruchotane łopatki wirnika sprężarki. Czy silnik słabo przyspiesza powyżej 2000 obrotów i sterownik wchodzi w tryb awaryjny. Węża dolotu zimnego wyczyściłem dobrze kupiłem dziś magiczny zaworek N75 zamontuje i zobacze czy się coś poprawiło w tamtym roku na jesień podpinał mi kolega VAGA i błędów nie było autko sie nawet dość zbiera od 2000 obr w góre ale kolegi co ma AHU idzie lepiej niż moje 2000 obr jak można sprawdzić ten bączek turbiny lub klape czy się domyka
Sztomel Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 jak można sprawdzić ten bączek turbiny lub klape czy się domyka teraz siedzę na nocce w pracy ale rano wkleję Ci skany z zeszytu serwisowego dot. diagnostyki sterowania zaworem wastegate bo mam to w kompie w domu, to będziesz miał fachową instrukcję. [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 08:06_________________________________________________wklejam skan (dotyczy on sterowania wastegate w silniku AGR ale to jest to samo co w 1Z) : [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 08:18_________________________________________________w rzeczywistości zawór wastegate wygląda tak :
Mariusz Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Do ilu borotów trzeba przegazować silnik ja depnołem do 3.500 obr i dzwignia sie nic nie ruszyła jeszcze sprawdze czy idzie ją ruszyć rękami.Jeden mechanik powiedział mi że to kopcenie przy odpalaniu jest spowodowane uszczelką głowicy że uszczelka do wymiany.co sądzicie o tel uszczelce. Dzięki za opis
Sztomel Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ja sądzę, że to kopcenie przy odpalaniu (na niebiesko) to nie wina uszczelki pod głowicą, skłaniam się ku wypowiedzi gościa, który sugerował Ci uszczelniacze zaworowe.
Mariusz Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ja sądzę, że to kopcenie przy odpalaniu (na niebiesko) to nie wina uszczelki pod głowicą, skłaniam się ku wypowiedzi gościa, który sugerował Ci uszczelniacze zaworowe. Postawie na uszczelniacze umówiłem się na czwartek z mechanikiem na wymiwne uszczelniaczy i zobacze co będzie po wymianie i napisze na forum.Wymieniłem ten magiczny zaworek N-75 i pomogło bo po przygazowaniu czuć że wąż dolotu jest już dużo twardszy niż na starym N-75.Życze wszystkim klubowiczą zdrowych i wesołycz świąt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się