Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRB] Częste zapełnianie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukałem podobnego wątku na forum ale nic nie znalazłem.

Często odpala mi się samoczynne wypalanie DPF-u.  Podłączyłem kompa i okazało się że filtr jest obciążony w 33% w miedzy czasie zapaliły się kontrolki od świec żarowych i silnika. Zrobiłem kasowanie błędu P2002  niesprawne działanie filtru cząstek stałych, rząd 1. Uruchomiłem procedurę wypalania i wszystko ładnie zeszło do 13%. Po 3 dniach znowu powtórna sytuacja. Okazało się że mam niesprawną odmę i musiałem wymienić pokrywę zaworów. Myślałem że to już koniec problemu, nic bardziej mylnego. Sytuacja cały czas się powtarza a filtr jest jakby coraz bardziej uparty przy wypalaniu. Gdy stosuję się do poleceń podczas wypalania czyli do jazdy w okolicach 2000 obrotów na minutę i stałą prędkością u mnie jest to 110-120km/h filtr coraz bardziej się zapycha, natomiast gdy jadę 80km/h a obroty wynoszą 1600 filtr się oczyszcza. Najgorsze jest że filtr zapycha się podczas jazdy po trasie a nie w mieście. Auto nie bierze oleju ani go nie produkuje. Jedyne co czasem widzę to że dymi na zimnym silniku, gdy przekroczy 90 stopni dymienie znika. Silnik pracuje super równo, spalanie 7l w trybie mieszanym z przewagą jazdy po trasie expresowej. Tylko raz miałem błąd P1666 i P0301 po tym jak zrobiłem trasę z prędkością około 150km/h

Proszę o porady bo mi się skończyły pomysły. 

Opublikowano (edytowane)

Jakie jest zapelnieniem popiolem?

Mialem podobnie w BPW po kupnie. A co zrobilem:

1. Czyszczenie dpfa w firmie-430zl. Oddalem filtr 5km po wymuszonym wypaleniu. Po podpieciu do maszyny stwierdzili ze jestem w czolowce zapchania dpfa. Ze tak zapchany juz nie powinien jezdzic... Po czyszczeniu duza roznica w pracy silnika, mniejsze spalanie i o wiele slabsze hamowanie silnikiem.

Po kilku trasach wjechanie do miasta i kontrolka dpf. Wiec zamiast do domu to na trase. Znowu kilka tras i wjechanie do miasta i kontrolka dpfa... Tak kilka razy.

2. Miesiac po kupnie dopiero przegladam papiery auta a tam rachunki poprzedniego wlasciciela na specyfiki do czyszczenia dpfa... Widac ze mial z nim problem.P

Poprzedni wlasciciel wymienil wezyki do filtra i sam czujnik roznicy cisnien. Niestety wybral zamiennik boscha ktory nie byl odpowiednikiem oryginalu. No wiec zakup "oryginalu" na allegro. Czujnik ten wytrzymal 3 dni i go rozsadzilo. Po sprawdzeniu co jest zapisane w kodzie QR na czujniku stwierdzilem ze to raczej chinski "oryginal". W kodzie bylo cos w stylu "01234567890123456789". Sprzedawca na allegro nic nie powiedzial jak mo powiedzialem ze sprzedaje chinskie badziewie tylko powiedzial "Juz zwracam pieniazki" ???.

No wiec zakup oryginalu w skodzie- 330zl. Dpf zaczal dzialac poprawnie i wypalac sie co 300km- troche malo.

4. Zaczely sie poszarpywania przy 1800 2200obr i czasem brak mocy na 1 biegu.- wymiana egra ktory sie zacinal. 120zl za roczna uzywke (wg etki 3 poprawiona wersja). 

5. Regulacja turbo. Wydawalo mi sie ze audi jakos nie jedzie na niskich obrotach ( wczesniej mialem a6c5 180km) wiec zajalem sie regulacja turbo. Turbo wstawalo (osiagniecie cisnienia zadanego) przy okolo 1900obr.  Wiec logi regulacja logi regulacja logi regulacja i tak osiagnalem cisnienie zadane przy 1575obr. Po kilku trasach okazalo sie ze dpf sie wypala co ponad 400km.

Do rzeczy. Na prace dpfa ma wplyw wiele czynnikow. Zaczalbym od sprawdzenia szczelnosci dolotu i czyszczenia egra. Jak masz VCDSa to zrob komplet logow.i wrzuc to sie cos pomysli. Sprawdz rowniez zapelnienie filtra popiolem.

 

Duzo jezdzilem z laptopem i powiem ze filtr najlepiej mi sie wypalal jadac po autostradzie na 6 biegu za tirem. Raczej jest wazny czas wypalania a nie ostre butowanie. - chodzi o to ze czy przy 160 i 3000obr czy przy 70 i 1200obr bedzie sie wypalal praktycznie ten sam czas. Nie ma sensu zapierxxx ? przy 200km/h filtr sie nie zaczal wypalac. Zapelnienie wzroslo powyzej 40% i nic. Widocznie za duzy przeplyw spalin.

Edytowane przez nadybek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...