Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4b6 1.8t dziwna maź za silnikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, typowa usterka. Króciec plynu chłodniczego w glowicy

Opublikowano

Z czym to się je? Może się coś zepsuć od jazdy na czymś takim? I ile koszt naprawy? 

Opublikowano

Naprowadziłem Cię na usterke, reszte znajdziesz w internecie i na tym forum, omawiane mnóstwo razy 

Opublikowano

Czytałem cosik tam, chodzi mi o to czy jakoś może to zepsuć silnik czy coś? Płynu nie ubywa teraz zrobiłem 300km. 

Bo w sobotę jadę do Holandii i wolę wiedzieć zawczasu

Opublikowano

Masz tam tak jakby dwie usterki ale może jest to już dawno naprawione i nie zostało wyczyszczone. Różowy kolor świadczy o płynie chłodzącym, natomiast ta brunatna maź to olej podejrzewam że albo spod uszczelki pokrywy albo z nastawnika. Najlepiej by było umyć to idealnie, wysuszyć i zrobić dla pewności jakąś trasę i wtedy zobaczysz czy to było stare czy nowe.Co do obawy co może się stać to zakładając że jednak sączy się z króćca to przy długiej trasie może całkiem rozszczelnić się układ a wtedy wiadomo a może także nic się nie dziać i możesz tak nawet kilka lat jeździć i będzie się tylko sączyć, co do mazi czyli oleju to jedynie wyciek raczej nie szkodliwy aczkolwiek do zlikwidowania. 

Czy jechać w trasę?Nikt tutaj wróżką nie jest. Raczej jeżeli coś jest nie sprawne to trzeba to naprawić zamiast zadawać takie pytania, tym bardziej przed taką trasą....

Opublikowano

Fajnie dzięki wielkie za taki opis ? postaram się to jakoś ogarnąć ?

Opublikowano

A czym jest nastawnik? 

Opublikowano

Było czysto przy kupnie na bank, z tym że było to sprytnie zrobione tzn. umyte było tylko tam widocznie, a cała reszta ładny puszek kurzu nie tak jak w komiksach że umyty cały karcherem ?

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Krzysiekk23 napisał:

A czym jest nastawnik? 

Z tyłu głowicy masz napinacz łańcuszka rozrządu, poczytaj o nim to złapiesz się za głowę jak przyjdzie Ci kiedyś wymieniać ? , spod którego lubi walić olejem. Przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów powinno się wymieniać też tą uszczelkę razem z "półksiężycem", z którego zazwyczaj cieknie. Da się zrobić bez demontażu wałka ale generalnie roboty jest trochę. Ten króciec to typowa usterka i lepiej napraw, bo w kilka kilometrów potrafi wywalić cały płyn ze zbiorniczka. Dostęp przy wymianie kijowy ale jego koszt to około 30zł.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Kurcze to kijowo, wzrostu temperatury nie zauważe jak wywali? 

ORYG-KROCIEC-WODY-WODNY-CHLODZENIA-AUDI-
WWW.GOOGLEADSERVICES.COM

Kup teraz na Allegro.pl za 65 zł - ORYG KRÓCIEC WODY WODNY...

To je to? 

Opublikowano
1 minutę temu, Krzysiekk23 napisał:

Kurcze to kijowo, wzrostu temperatury nie zauważe jak wywali? 

Najpierw zauważysz kontrolkę braku płynu na fisie.

Opublikowano

Czyli jest szansa ewentualnie że zdąży się zanim uszczelke pod głowica rozwali? 

Opublikowano
9 minut temu, Krzysiekk23 napisał:

Czyli jest szansa ewentualnie że zdąży się zanim uszczelke pod głowica rozwali? 

A co ma uszczelka do tego? Chyba, że masz zamiar jeździć bez płynu jak wycieknie to ugotujesz motor

Opublikowano

No zgadza się, FIS mam tylko taki ze pokazuje do km do następnego tankowania ale tak samo pokaże że płynu nie ma? 

Jest to w sumie mój pierwszy taki samochód sorki ze takie pytania. 

Opublikowano

Pokaże to jak i spalone żarówki, niskie ciśnienie oleju, jego niskiego poziomu, brak płynu do spryskiwaczy itp. Usuń usterkę i tyle. Przy okazji możesz wymienić też oring od czujnika temp., który jest w tym króćcu, bo z niego też lubi się pocić.

Opublikowano

Oki, dzięki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...