hannon Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Cześć ekipo, trafiłem do Was bo kończą mi się pomysły. Około miesiąc temu wymieniałem rozrząd w swojej A4 B5 1.9 TDI 90KM AHH. Wymieniony na zestaw fmy INA razem z nową pompą wody. Rozrząd robił warsztat w Gdańsku przy ul. Elbląskiej. Problem pojawił się szybko bo auto delikatnie potrafiło szarpać, już PO puszczeniu sprzęgła więc wiedziałem że to nie kwestia tego że mam niedelikatną nogę przy odpuszczaniu. Towarzyszył temu bardzo charakterystyczny metaliczny dźwięk przycierania o coś. Nie zwlekając wróciłem do warsztatu ale tam usłyszałem że wszystko jest na pewno dobrze ustawione, że korzystają z blokad i jest tip-top. Jak szarpie to mam jechać i sprawdzić pompę i wtryski do kogo innego. Dali adres - podjechałem - ponoć wtryski i pompa są ok. Wszyscy mówią że jest ok, tylko k..a auto dalej szarpie. Już miałem myśli że może to szarpanie to jakiś syf który wlazł mi między klocki a tarcze - ale szybko teza odpadła bo zanim zdążyłem zrzucić koła i sprawdzić - to usłyszałem przypadkiem szarpanie w trakcie gazowania na postoju. Wiedząc że mogę to w ten sposób udokumentować to nagrałem dziś filmik. Gdyby ktoś był uprzejmy podzielić się swoim doświadczeniem w ocenie co może być przyczyną byłbym bardzo wdzięczny.
Bromchit Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź czy dźwięk dalej będzie się pojawiał. Może tutaj jest z czymś problem.
Arek8888 Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Miałem bardzo podobny odgłos, winne okazało się sprzęgiełko alternatora, ale nie wiem czy w AHH ono występuje.
hannon Opublikowano 30 Lipca 2019 Autor Opublikowano 30 Lipca 2019 Chyba występuje. Z tego co się orientuję to AHH to AFN na mniejszych wtryskach ale mogę być w błędzie. Dzięki!
Hezen Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Też mi to wygląda na sprzegiełko.alternatora. Łożysko jednokierunkowe czasami popuszcza i słychać ocierające się o siebie zęby jego blokady.
hannon Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Dla zaspokojenia ciekawości reszty - byłem dziś u mechanika który dłubał rozrząd, po obejrzeniu filmu i pałowaniu silnika chwile, stetoskopem odrzucił sprzęgiełko alternatora, ale ustalił że problemem jest sprzęgło na kompresorze klimy. Całą drogę powrotną z warsztatu jechałem z wyłączoną klimą i faktycznie ani razu nie wystąpiło to zgrzytanie, więc chyba jest winowajca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się