DEVONIPX Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Hej, Jak wygląda u Was praca na biegu jałowym w silnikach z automatem ? Mam wrażenie że silnik pracuje inaczej na P niż na D, po przełączeniu na D obroty lekko spadają ale się wyrównują. Na N mam wrażenie co jakiś czas wypadnie zapłon. Auto normalnie jeździ z pełną mocą, bez problemów. Jak u was?
matmac Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 To całkowicie normalne. Przy wrzuceniu na R lub D w skrzyni biegów włączają się odpowiednie sprzęgła i hamulce, a napęd zostaje przekazany na koła, a żeby samochód nigdzie nie odjechał musisz trzymać nogę na hamulcu. Tym samym silnik zostaje lekko zduszony, ale sterownik silnika dostaje informacje od sterownika skrzyni o włączonym zakresie i kompensuje sobie to obciążenie podnosząc lekko obroty biegu jałowego, wyrównując je do ustalonego poziomu. Dokładnie to samo dzieje się podczas włączenia sprężarki klimatyzatora, jak się dobrze przypatrzeć, to czasami widać wręcz zafalowanie na obrotomierzu. Z wypadaniem zapłonów na biegu jałowym miałem problem kiedy cewka, albo przewody zapłonowe miały już dość. Trudno powiedzieć, bo wszystko było jeszcze fabryczne i bez zastanawiania poleciało do kosza na rzecz pojedynczych cewek od 2.0 TFSI.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się