Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z cisnieniem oleju


kwit92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem ze swieżo zakupioną audi A4B6 3.0 ASN. Po zakupie  wywaliło kontrolke ciśnienia oleju. Samochod na kanał i test ciśnienia. Na zimnym trzyma wartosći fabryczne lecz im bardziej się rozgrzewa to ciśnienie zanika. Jak uzyska temperature roboczą to na wolnych obrotach brak ciśnienienia a przy 3000 obrotach ok 2 bar. Padła decyzja o wymianie pompy olejowej na drugą. Kupiłem używaną ponoć sprawna. Po wymianie razem z wszystkimi uszczelkami cisnienie takie same. Przy demontazu bylo sporo opiłków w misce więc podejrzenie na panewki. Decyzja rozbieramy silnik. Faktycznie panewki główne i korbowodowe dostały troche po d*pie ale tragedi nie było. Okiazało się jednak, że silnik jest cały obklejony szlamem i zatarte sa dwa wałki rozrzadu. Silnik wyczyszczony i złozony. Cisnienie poprawilo sie na wysokich obrotach ale nadal na niskich jest brak cisnienia. I tu nastaje moje pytanie co może być uszkodzone ? Trafiła mi się uszkodzona pompa ? Zawory cisnienia oleju ? Proszę o pomoc bo nie mam juz sil na ten samochod. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisówki:

Sprawdzanie ciśnienia oleju w silniku 3.0:
Rozgrzać olej w misce do ok.80st.C - odczyt z czujnika temperatury który podpięty jest do licznika (potrzebny kabel VAG)
Ciśnienie oleju na biegu jałowym: nadciśnienie co najmniej 1.5 bar.
Ciśnienie oleju przy 2000/min: nadciśnienie co najmniej 3,0 bar.
Jeżeli wartości wymagane nie zostaną osiągnięte: zawór nadciśnieniowy lub pompa olejowa są uszkodzone.

Zaworki zwrotne utrzymują olej w górnej części silnika by nie było efektu pracy na sucho po ponownym odpaleniu, choć nie zaszkodzi je wymienić.

BTW. Z biegiem lat kupno sprawnego ASN-a coraz bardziej przypomina zabawę w rosyjską ruletkę...

 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie sprawdzalem zgodzie z wskazaniami i nie trzymaja parametrow. pytanie wlasnie co jest uszkodzone czy pompa czy zawor ? spotkal sie ktos z uszkodzonym zaworem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór regulacji siedzi w module pompy oleju (oraz w filtrze oleju - nadciśnieniowy), małe szanse by w obu pompach był uszkodzony, choć teoretycznie to możliwe, w końcu kupiłeś używkę. Nowa pompa wraz z wałkami balansowymi to jakieś 3600zł, dostępna tylko w ASO :whistling: 
Podrzucam Ci zeszyt szkoleniowy nt. silnika 2.0 i 3.0, tam masz m.in rozrysowany schemat mag. olejowej, może się przyda Tobie lub mechanikowi:

 
Tak poza głównym problemem: Podkładkę diamentową wymieniałeś na nową przy okazji wymiany pompy? Ok. 60zł kosztuje w ASO...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak podkladke wymienialem oryginal z aso oraz te 4 oringi tez z aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na ten schemat magistrali olejowej i zastanawiam się czy nie warto by Ci było pochylić się nad zaworem kierującym olej na denka tłoków (Spray nozzle valve) :mysli: 
Wtedy przy okazji warto by było pochylić się (czytaj - wymienić) nad zaworami zwrotnymi... tak przy okazji, bo roboty przy tym tyle samo - trzeba zrzucać kolektor.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez o tym myslalem tylko 1 szt 120 zl i znowu koszta. nie wiem czy sprobowac kolejna pompe wymienic. a moga byc winne fazatory ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mogą... jak wszystko co jest wpięte w obieg oleju. Wariatory test zaliczają? Nastawy Podstawowe - grupa 192 (lub 094 i 096) - musi być wszędzie System OK
Jak jest cały czas (kilka i więcej minut) Test ON to jest coś nie tak.
Włączasz tryb nastaw (ON), wciskasz nożny ham. i dodajesz w opór gazu (obroty same powinny zatrzymać się w okolicy 2000rpm) i czekasz ok. 30-60s, może nawet mniej.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem test w grupie 192 i wszedzie jest system ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem jeszcze sprawdzenie w grupie 93 i wyszlo 5,-1,10,7. czy takie roznice moga wynikac od zbyt niskiego cisnienia oleju ? Rozrzad byl skladany na blokadach mysle, ze dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kotleta. Ponownie zabrałem się za samochód i wymieniłem dwa zaworki zwrotne w bloku na oryginał ASO, nic nie pomogło. Wymieniłem również oringi w wariatorach i nastawnikach - zero efektu. Kupiłem kolejną pompe oleju i rowniez lipa. Na wolnych obrotach brak cisnienia. Moje pytanie brzmi czy moze to byc wina głowicy ? albo filtra oleju bo tam tez jest zaworek ? aktualnie mam filtr boscha i moze z ASO bedzie lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...