Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaryjność 2.0 cr 2014 r s-tronic quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak już wcześniej pisałem zakupiłem auto audi a4 B8 2014 r 2.0 cr 177 km s tronik quatrro. Auto brało olej a dokładnie 1 litr oleju Castrol 5w 30 na 800 km. Wymieniłem odme i zmieniłem wszystkie filtry i oleje na Motul 5 w 30. Czujnik elektroniczny raz pokazuje maks , raz pokazuje 3/5 ,raz 1/2 różnie, raz jest cały czas maks. Turbo i wszystko czyste auto było serwisowane do 133 tys km ma najechane 164 tys sam zrobiłem już 7 tys. Wiem że można sprawdzić bagnetem serwisowym. Pytanie brzmi jakie jest prawdopodobieństwo że przy tym przebiegu ten silnik mogły być już do wymiany uszczelniacze zaworowe lub co najgorsze tłoki i pierscienie. Nie chce mi się wierzyć że przy tym przebiegu ten silnik taki ból by miał co to jest 160 tys to tak jak auto po gwarancji prawie można powiedzieć. Z góry dziękuję za cenne wskazówki i porady 

 

 

Opublikowano

Raczej to niemożliwe, kto wie jak poprzednik z nim się obchodził

Opublikowano

Nie dymi? Nie wypala Ci się za często dpf? 

Opublikowano

Ani grama dymka a DPF nigdy się nie zapalił ostatnio byłem w Chorwacji 3000 tys km zrobiłem średnia prędkość 140-150 na starej odmie dolewka 4 litry jak wymieniałem była cała spocona olejem 

Opublikowano

Właśnie o to chodzi nawet na starej odmie ani grama dymka i DPF nigdy się nie zapalił a też jeżdżę dużo po mieście silnik suchutki jedynie co przychodzi mi do głowy ma hak orginalny i wymieniałem tyne amortyzatory bo byly na wykończeniu czy ktoś ciężkiego nie woził np lawet i silnik nie dostał mocno auto było ściągnięte z Szwecji 1 właściciel w Polsce bajkopisarz bo powiedział ani grama oleju mu nie wzięła że auto było jezdzone tylko po mieście parę km dziwne że zrobił 7 tys km i sprzedał twierdząc że zmienia miejsce zamieszkania itp bzdury pisane  

Opublikowano

Jak długo masz auto? Kiedy zauważyłeś że znika olej? Jeździsz tylko trasy czy tylko miasto czy cykl mieszany? Wiesz czym się objawia wypalanie dpf? Bo nie kontrolka na desce. Może się wypalac bardzo często i nawet o tym nie wiesz a przez to że masz dpf to nie zauważysz dymienia. 4 litry na 3000km to lepszy wynik niż w tfsi. Normalne to nie jest i nie chce mi się wierzyć że nie widać w jaki sposób znika taka ilość oleju. Odma nie ma nic wspólnego ze znikaniem oleju bo niby w jaki sposób?! 

Opublikowano

Auto mam 2miesiace od początku znikał mi olej a co do tras to mówię że pokonałem 3 tys km na same wakacje autostrada 140-150 prędkość a tak do cykl mieszany trochę trasa trochę miasto. Odme wymieniłem bo była zalana olejem o to jedyny objaw jaki był do zauważenia pozatym silnik suchutki. No.to skoro jest suchy no to chyba go musi go przepalać prawda? No to skoro go przepala no to chyba uszczelniacze zaworów lub tłoki pierścieniowe tak czy nie ?

Opublikowano

Pozatym teraz wymieniłem filtry i oleje na Motul i zrobiłem 300 km same miasto przy jeździe może trochę agresywniejszej żeby zobaczyć się olej zachowuje no to tak po wlaniu 4.7 litra pokazało mi połowa na bagnecie elektronicznym po dojechaniu do domu otworzenia maski i odczekaniu 15 min około pokazało mi 3/4 na drugi dzień wahało się między połowa a 3/4 , na 3 dzień pokazało mi maksa , przez kolejne 200 km jazdy w mieście cały czas maks na bagnecie wlektronicznym, wczoraj pokazało 3/4 zrobiłem 10 km po odczekaniu prawidłowym 1/2 po Polonii kolejnych 20 km miasto spadło 3/5. Miesiąc temu ponad myślałem że bagnet elektroniczny jest walnięty ale sprawdziłem serwisowym i pokazywać jednak dobrze. Jedna wielka zagadka więc skoro bym nie miał problemu ani zagadki bym chyba nie pisał bezsensownie a chce usłyszeć parę porad może ktoś przerabiał podobny temat bo jeżeli to uszczelniacze zaworowe tłoki pierścieniowe to po prostu to zrobię i dalej będę czuł radość jazdy z moja audiczka ?

Opublikowano

O teraz po tych 300 km w mieście DPF się nie zapalił do wypalenia no w trasie racja może sam się wypalić i nic nie zauwaze  ale w mieście ? I mi też się nie chce wierzyć to co ja piszę i co widzę na własne oczy bo to się wydaje nie prawdopodobne wogole przy taki przebiegu ale takie są realia i każdy mo to mówi komu opowiadam że to nie możliwe 

Opublikowano
W dniu 9.08.2019 o 06:49, Kalimcs napisał:

O teraz po tych 300 km w mieście DPF się nie zapalił do wypalenia no w trasie racja może sam się wypalić i nic nie zauwaze  ale w mieście ? I mi też się nie chce wierzyć to co ja piszę i co widzę na własne oczy bo to się wydaje nie prawdopodobne wogole przy taki przebiegu ale takie są realia i każdy mo to mówi komu opowiadam że to nie możliwe 

Nie koniecznie pierścienie czy uszczelniacze. Olej może lać się przez turbo do dolotu i razem z powietrzem dostaje się do komory spalania. Odkrec węże od turbo i intercoolera i zobacz w jakim stopniu są zaolejone. Jeżeli silnik spala takie ilości oleju to powstały dym będzie się odkladal w postaci sadzy po wypaleniu dpf. Skoro dymu jest dużo, a musi być, to dpf będzie się często wypalał. W b8 nie ma kontrolki od dpf! Jeżeli zapali Ci się komunikat o dpf na fisie to znaczy że kończy żywot. Wtedy zapala się check engine i auto traci moc. Nie napisałeś że masz taki przypadek więc dpf wypala się w trakcie jazdy. Wyapalnie dpf w trakcie jazdy poznasz po podniesionych obrotach do około 1100rpm, bardziej basowy pomruk z wydechu. Po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi włącza się wentylatory na około 10 min żeby chlodzić układ wydechowy i żeby auto nie stanęło w płomieniach. Podjedz do kogoś kto ma vcds. Sprawdź w blokach pomiarowych dpf kiedy ostatni raz się wypalał i w jakim stopniu jest zapelniony sądzą. Wartość wyrażona w gramach. Daj znać co wyszlo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...