Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dolewka płynu chłodzącego Audi b7.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jutro wyjeżdżam w trasę i przy sprawdzeniu stanu płynów ten od chłodzenia jest pod kreska minimum i kupiłem na stacji benzynowej na szybko płyn chłodniczy (zdjęcie płynu poniżej). I  tu chce zadać wam pytanie czy mogę ten płyn dolać? Do przejechania mam 1500 km. Audi A4 b7 1.8t 2007r 

IMG_20190809_152556.jpg

Opublikowano

Tak możesz, żyj już spokojnie ?

Opublikowano

Płyn na zdjęciu G12+ nie zawiera krzemianów.

W Twoim silniku stosowano płyn G12++ zawierający krzemiany.

Płynów nie powinno się mieszać.

G11, G12++, G13 zawierają krzemiany i możemy je mieszać.

G12, G12+  nie zawierają krzemianów.

Radzę dolać wody a po ustaleniu co masz w układzie chłodzenia właściwą dolewkę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tylko tej wody to będę musiał sporo dolać, nie zagotuje mi się coś jak będzie więcej wody niż płynu? 

Opublikowano (edytowane)

A skąd wiesz czy rzeczywiście ma zalany g12++. Może jest najzyklejszy g12?

Dolej destylowanej i po powrocie wymień płyn i po kłopocie.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dobra, tak zrobię. Dziękuję za odpowiedzi, temat do zamknięcia. 

Opublikowano
5 godzin temu, Damian23sty napisał:

Tylko tej wody to będę musiał sporo dolać, nie zagotuje mi się coś jak będzie więcej wody niż płynu? 

Woda wrze w 100 stopniach, płyn przy 108 więc nie będzie problemu.

Opublikowano
5 godzin temu, przem8 napisał:

A skąd wiesz czy rzeczywiście ma zalany g12++. Może jest najzyklejszy g12?

Oczywiście, że nie wiem co ma zalane w układzie chłodzenia i dlatego zaleciłem wodę.

Zgodnie z rocznikiem pojazdu powinien mieć w układzie płyn G12++ na krzemianach.

Płyny OAT bez krzemianowe  G12, G12+ w autach począwszy od rocznika 2004 mogą powodować rozszczelnienie układu chłodzenia wraz z uszczelką pod głowicą.

 

Opublikowano
8 godzin temu, KINIAM napisał:

Płyny OAT bez krzemianowe  G12, G12+ w autach począwszy od rocznika 2004 mogą powodować rozszczelnienie układu chłodzenia wraz z uszczelką pod głowicą.

Możesz rozwinąć temat, bo pierwszy raz coś takiego słyszę :D Czyli w takim 1.8t z 2002r leje się zwykłe g12, a b7, które niczym się nie różni, to już g12++, bo przerobili układ chłodzenia i uszczelkę pod jakiś płyn krzemianowy? W tym przypadku - nie wierzę w to ;)

Opublikowano

Różne płyny mają różne składniki i mogą one między sobą reagować nawet do wytworzenia substancji agresywnej.

Układy chłodzenia : kanały i materiał  bloku silnika, chłodnice, pompy, uszczelnienia są pod konkretne płyny.

Co do uszczelki pod głowicą to myślę, że jest jej obojętny rodzaj płynu w układzie chłodzenia ale sprawne działanie układu chłodzenia już jak najbardziej tak.

Płyn to nie tylko woda i glikol ale również inhibitory korozji i to właśnie one zwykle nie współpracują ze sobą.

Obrazowo masz w układzie jakiś tam płyn, wytworzył on na powierzchniach barierę ochronna zalewasz inny płyn i on zaczyna ją rozpuszczać , powstają osady zatykające kanały chłodzenia.

Marketing poszedł tak daleko, że większość  producentów pisze iż płyn jest mieszalny z innymi przecież nie producent płynu będzie ponosił odpowiedzialność za powstałą usterkę, która ujawni się dopiero po dłuższym czasie eksploatacji.

Łatwiej jest sprzedać taki płyn co miesza się z każdym niż taki co mieszać się nie chce.

 

 

Opublikowano

Nie popadajmy w paranoje. Byle tam kranówy nie dolewać. Jak coś ma się rozszczelnić to się rozszczelni nie zależnie od rodzaju płynu. Ludzie nawet do dobrych fur potrafią dolać wodę z kranu uważając że mała ilość nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...