Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wtryski - regenerować czy kupić nowe ?


shadow83

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko mechanik oznajmil mi ze mam padniete wtryski jest to audi a4 98r 110km silnik chyba afn i pytanko czy oplaca sie regenerowac wtryski czy lepiej kupic nowe jaka jest zywotnosc wtryskow regenerowanych wiem ze nowe kosztuja kolo 1200zl pewnie kazdy napisze ze nowe pewne ale chodzi mi tez o kase wiec prosze o odp co w tej sytuacji zrobic pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić końcówki 216 i dać do wymiany w Nadarzynie u Bogdana Podkowińskiego. Robi na wysylakę też. Koszt łączny: zestawy naprawcze 216:

http://www.allegro.pl/item576345264_koncowki_wtrysku_rozpylacze_bosch_do_sil_tdi.html

Powiedz sprzedawcy, że jesteś z Forum będzie taniej (znam go osobiście i polecam), wymiana 200 zł + przesyłka.

Każ wyregulowac na 220/300 barów.

Wykres AFN po takiej operacji + mod Rogala masz np tu:

passatb4afn216kiwb0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z dostępnością i ceną końcówek o oryginalnych wymiarach do afn?

Widzę, że wykres z .216 po modzie nie wypada lepiej niż zdrowy seryjny afn po modzie, więc jak ori końcówki są tańsze, to może nie warto dopłacać jeśli zostaje się przy seryjnej turbinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z dostępnością i ceną końcówek o oryginalnych wymiarach do afn?

Widzę, że wykres z .216 po modzie nie wypada lepiej niż zdrowy seryjny afn po modzie, więc jak ori końcówki są tańsze, to może nie warto dopłacać jeśli zostaje się przy seryjnej turbinie...

A co ma Ci nadmuchac powietrza by było więcej mocy? VNT15 po 300 kkm?

Na 216 zawsze masz mniejsze dymienie, mniejsze EGT i lepsze spalanie przy tej samej mocy.

Niedługo zakładam ojcu GT1749VA i będzie mała korekta softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma Ci nadmuchac powietrza by było więcej mocy? VNT15 po 300 kkm?

Na 216 zawsze masz mniejsze dymienie, mniejsze EGT i lepsze spalanie przy tej samej mocy.

Spoko. Mogłeś napisać to w pierwszym poście. Odniosłem się do wykresu, który nie wiadomo po co umieściłeś w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to, żeby pokazać, że na starym kiblu po 300 kkm przy zdrowej pompie można odzyskac pełną sprawność i mieć zapas paliwa pod dalsze mody. Dziś AFN, które samym modem osiągają 140 KM jest jak na lekarstwo. Po też by było wiadomo, że wiem o czym mówię, a nie tylko mi się wydaje. :wink4:

Poza tym jak kupowałem 216 to były tańsze jak końcówki 205 z AFN - więc masz odpowiedź dlaczego lepiej 216. :cool1:

Ostatnio szwagier był tym Passatem w Szwajcarii. Wyjechał spod Szczecina i miał na pokładzie z 300 kg ładunku. Na baku zrobił 1300 km jadąc ok 130 km/h. Więc 216 to naprawdę dobra opcja.

Poza tym mam straszny setyment do tego wozu - to był mój pierwszy kontakt z Rogalem, strojenie jeszcze na drodze do 2 w nocy. Dziś jest kawał czasu od moda, u Rogala przepaść w wiedzy i możliwościach, a wóz jak śmigał tak nadal śmiga bezawaryjnie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie namawiam, ale ja założyłem do siebie końcówki firds (zamiennik o tych samych parametrach) po 60 zł/szt.

Cena oryginalnych mnie trochę zabiła. Za komplet z wymianą dałem 300 zł. Auto przestało dymić :cool1:

Facet który je zakładał powiedział, że ta firma to średnia półka jeśli chodzi o końcówki. Trzeba lać paliwko na dużych stacjach a pojeżdżą tak długo jak ori. Jak pisałem-nie namawiam ale warto wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to, żeby pokazać, że na starym kiblu po 300 kkm przy zdrowej pompie można odzyskac pełną sprawność i mieć zapas paliwa pod dalsze mody. Dziś AFN, które samym modem osiągają 140 KM jest jak na lekarstwo. Po też by było wiadomo, że wiem o czym mówię, a nie tylko mi się wydaje. :wink4:

Poza tym jak kupowałem 216 to były tańsze jak końcówki 205 z AFN - więc masz odpowiedź dlaczego lepiej 216. :cool1:

Ostatnio szwagier był tym Passatem w Szwajcarii. Wyjechał spod Szczecina i miał na pokładzie z 300 kg ładunku. Na baku zrobił 1300 km jadąc ok 130 km/h. Więc 216 to naprawdę dobra opcja.

Poza tym mam straszny setyment do tego wozu - to był mój pierwszy kontakt z Rogalem, strojenie jeszcze na drodze do 2 w nocy. Dziś jest kawał czasu od moda, u Rogala przepaść w wiedzy i możliwościach, a wóz jak śmigał tak nadal śmiga bezawaryjnie :good:

ty Passatem to ja 2tys ponad km zrobiłem kiedyś na jednym tankowaniu :>

tylko ze b4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro4444 a z tym 1300 km na jednym baku to chyba rzeczywiście trochę przesadziłeś. :decayed:

Passat B4 ma bak 70 l. Jak naciśniesz odpowietrznik albo postawisz go z ukosa do tankowania wejdzie jeszcze więcej. Więc zużycie 5.3-5.4 l/100 km to przesada? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro4444 a z tym 1300 km na jednym baku to chyba rzeczywiście trochę przesadziłeś. :decayed:

Passat B4 ma bak 70 l. Jak naciśniesz odpowietrznik albo postawisz go z ukosa do tankowania wejdzie jeszcze więcej. Więc zużycie 5.3-5.4 l/100 km to przesada? :wink4:

moj znajomy mial takiego passata b4 i bak miescil 160litrow :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy mial takiego passata b4 i bak miescil 160litrow

A może jakąś Scanią jeździł. :decayed:

Ja wiem o tym, że jak się brat postarał to zalał prawie 90l, kiedy jechał kupić opisaną na tym forum A4 B5 (koncepcja na dłubnięcie parcha). Dojechał do Essen i w drodze powrotnej na wysokości Berlina coś tam dolał. Jechał nocą w tamtą strone tak ok. 150 km/h z powrotem spokojnie ok 120-130 km/h. Do Kołbaskowa ma z domu 120 km. Dobra koniec OT.

W temacie - cholernie ważne jest idealne wyregulowanie dwóch ciśnień we wtryskiwaczu. Może i dobrze robi to parę firm, ale tylko jedną sam przetestowałem - Bogdana Podkowińskiego z Nadarzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był mój pierwszy kontakt z Rogalem, strojenie jeszcze na drodze do 2 w nocy. Dziś jest kawał czasu od moda, u Rogala przepaść w wiedzy i możliwościach, a wóz jak śmigał tak nadal śmiga bezawaryjnie :good:

Irek, nie za bardzo mogę zrozumieć o co wywnioskować z twojej odpowiedzi - czy ty tu zachwalasz wiedzę Rogala czy piszesz że nic nie wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek, nie za bardzo mogę zrozumieć o co wywnioskować z twojej odpowiedzi - czy ty tu zachwalasz wiedzę Rogala czy piszesz że nic nie wie ?

Akurat nie jest to tematem tego wątku - piszę jak kiedyś bywało (juz wówczas było bardzo dobrze), a jak jest teraz (wielki krok w PRZÓD w możliwościach i umiejetnościach). Osobiście zrobiłem u Rogala 4 wozy:

- tego Passata ojca - lajtowo i bezawaryjnie,

- mojego Leona na 210% mocy wyjsciowej :kox:

- brata Audi A4 B5 1.9 TDI na 200 KM

- moje Audi A4 B7 2.0 TDI na 205 KM

Znajomym zrobiłem u Witka Transportera T5 1.9 TDI, Golfa IV ALH, Superba AWX.

Jak na razie wszystkie wozy śmigają bezawaryjnie i oby było tak dalej. :evil:

Co ciekawe umówiłem się już z Witkiem na korektę tego Passka po wymianie turbiny na GT1749VA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki Irek. Wolałem sie upewnić bo może nie teraz ale na przyszłość myślę również o Rogalu i to tak dla pewności. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...