Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana przegubu czy tylko osłona ?


louzan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po raz kolejny zwraca się o pomoc do was. Dwa tygodnie temu pękła mi oslona od przegubu ( ta gumowa :wink4: ) od wew. strony aby nie stracić całego przegubu wymieniłem samą gumę. Dziś po dwóch tygodniach zauważyłem że z pod gumy wychodzi smar ale od strony zew. ( bliżej tarczy hamulcowej ) osłona jest cała ale się rusza to znaczy da się ją całą kręcić.

Więc mam pytanie czy błędem jest wymienianie samej gumy??? Bo nie wiem czy teraz znów kupić tylko gumę i ją wymienić czy może opaska uciskowa puściła i ją tylko wymienić czy kupić nowy przegub. Bo może nie da się spasować nowej gumy do stareho przegubu??

A i jeszcze jedno czy przeguby powinno się wymieniać parami???

I w razie czego jaki polecacie zamiennik przegubu??? I czy warto inwestować w zamiennik czy lepiej odrazu ORI.

Sorki za wylewność ale nie wiedziałem jak to opisać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można uzupełnić smar i założyć nowe opaski, ale jeśli to ci nie daje spokoju możesz zdjąć osłonę wymyć przegub jeśli dostał się tam piach i założyć osłonę uzupełniając smar. Przegubów nie trzeba wymieniać parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

A ja mam pytanie o opaski zaciskowe. Mam przegub który będę wymieniał , no i z reguły dostaje się w komplecie opaski zaciskowe , ale nie na śrubokręt -podobno takie będa powodowały wibracje. Czy to prawda? Czy jednak można zastosować zwykłe na śrubokręt/kluczyk? No i czy aby zacisnąć te opaski które są w komplecie z przegubem potrzebny jest jakiś przyrząd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz załozyć takie na śrubokręt a nawet zaciskowe plastikowe,

końcówki odcinasz i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te na śrubokręt /kluczyk mogą haczyć bo będą za duże na obwodzie ,przegub się kreci więc może być problem .Załóż zwykłe plastikowe te które się zaciąga ,zaciąg na koniec sczypcami lub kombinerkami a reszte wystającą odetnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załozyłem te które dostałem razem w komplecie z przegubem. Jest w nich kilka otworów , najlepiej wcześniej juz naciągnąć je na max. . a potem zaciskałem obcęgami (tępymi) . Duża opaska wg mnie jest dobrze zaciśnięta . Ale Ta na półosi to nie jesem pewien.

Naciągnąłem opaske do otworu pierwszego , dalej nie dało rady , nastepnie zacisnąłem do oporu. Półośka fakt że była w smarze , mimo wytarcia. Gumą da się obracać choć ciężko (na półosi) .

Mam nadzieje że tam nie wleci brud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załozyłem te które dostałem razem w komplecie z przegubem. Jest w nich kilka otworów , najlepiej wcześniej juz naciągnąć je na max. . a potem zaciskałem obcęgami (tępymi) . Duża opaska wg mnie jest dobrze zaciśnięta . Ale Ta na półosi to nie jesem pewien.

Naciągnąłem opaske do otworu pierwszego , dalej nie dało rady , nastepnie zacisnąłem do oporu. Półośka fakt że była w smarze , mimo wytarcia. Gumą da się obracać choć ciężko (na półosi) .

Mam nadzieje że tam nie wleci brud.

Bardzo dobrze zrobiłeś :good: a propo opasek plastikowych to pierwsze słyszę by zdawały egzamin jako zaciskowe do przegubów a te na śrubokręt to sie nie mieszczą w trakcie obracania koła. :decayed: najlepiej stosować tylko orginalne opaski zaciskowe do osłon przegubów(powinny być w komplecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...