Damian07046 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) Panowie bardzo proszę o pomoc. Jestem świeżo upieczonym właścicielem B7 1.8T quattro. Najechane 200 tys kilometrów z dużym prawdopodobieństwem wiarygodności. Wiedząc jaki silnik ma potencjał świeżo po zakupie chciałem zweryfikować z czym mam do czynienia. Kupując auto byłem przekonany, że kupuję serię jak się okazało po zhamowaniu byłem w błędzie (wypluło 184 KM na benzynie). W międzyczasie założyłem instalację LPG, którą jak widzicie odcina przy ok 5500. Liczę, że uda się ją wyregulować, ponieważ wg gazownika osprzęt ma bez problemu obsłużyć 250 KM. Mam wrażenie, że auto nie zbiera się jak powinno, tym bardziej, że jest więcej niż seria. Grzeje się dosyć mocno i od kilku osób słyszałem, ze za mocno jak na ten silnik. Na razie zrobiłem na LPG ok 800 km i średnie spalanie oscyluje w okoliach 15l/100km. W związku z tym mam do Was kilka pytań: 1. Co sądzicie o załączonym wykresie? Czy wg Was mapa, która jest wgrana aktualnie ma ręce i nogi? 2.Czy logi wskazują na problem z którymś z podzespołów? 3. Czy do spalania powinienem się przyzwyczaić czy raczej szukać co może być przyczyną? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Dzięki! Bloki wartosci mierzonych VCP+K v8.6.3 18.02.2019 LeChiffre, Date: 2019-08-12 17:25:32.687 VIN: ---, ECU: 8E0909518AQ Adres: 01 SW: 0010 Obroty Przepływ masy Obciążenie Kąt zapłonu Obroty Obciążenie Ciśnienie abso Ciśnienie abso 17:25:32.687 BL:3 920,00 RPM 3,83 g/s 2,35 % -5,25 st. BL:115 920,00 RPM 21,05 % 980,00 mbar 990,00 mbar 17:25:33.158 BL:3 880,00 RPM 3,92 g/s 2,35 % -3,75 st. BL:115 880,00 RPM 21,80 % 980,00 mbar 980,00 mbar 17:25:33.628 BL:3 920,00 RPM 33,72 g/s 35,29 % 1,50 st. BL:115 880,00 RPM 65,41 % 1310,00 mbar 980,00 mbar 17:25:34.102 BL:3 880,00 RPM 12,03 g/s 38,04 % -2,25 st. BL:115 920,00 RPM 66,92 % 1300,00 mbar 1000,00 mbar 17:25:34.570 BL:3 920,00 RPM 12,69 g/s 40,78 % -4,50 st. BL:115 920,00 RPM 67,67 % 1310,00 mbar 1010,00 mbar 17:25:35.029 BL:3 960,00 RPM 12,83 g/s 43,14 % -3,75 st. BL:115 960,00 RPM 69,17 % 1310,00 mbar 1030,00 mbar 17:25:35.500 BL:3 1000,00 RPM 13,83 g/s 45,88 % -4,50 st. BL:115 1000,00 RPM 70,68 % 1320,00 mbar 1050,00 mbar 17:25:35.970 BL:3 1040,00 RPM 14,81 g/s 49,02 % -5,25 st. BL:115 1080,00 RPM 72,18 % 1340,00 mbar 1060,00 mbar 17:25:36.438 BL:3 1080,00 RPM 15,31 g/s 52,55 % -6,00 st. BL:115 1080,00 RPM 72,18 % 1370,00 mbar 1080,00 mbar 17:25:36.907 BL:3 1120,00 RPM 16,58 g/s 55,69 % -6,00 st. BL:115 1160,00 RPM 73,68 % 1380,00 mbar 1090,00 mbar 17:25:37.369 BL:3 1200,00 RPM 16,97 g/s 60,39 % -7,50 st. BL:115 1200,00 RPM 74,44 % 1420,00 mbar 1100,00 mbar 17:25:37.839 BL:3 1240,00 RPM 18,28 g/s 62,75 % -7,50 st. BL:115 1280,00 RPM 75,19 % 1440,00 mbar 1110,00 mbar 17:25:38.308 BL:3 1280,00 RPM 19,50 g/s 67,06 % -7,50 st. BL:115 1320,00 RPM 75,94 % 1460,00 mbar 1120,00 mbar 17:25:38.778 BL:3 1360,00 RPM 20,17 g/s 71,37 % -8,25 st. BL:115 1360,00 RPM 75,94 % 1480,00 mbar 1140,00 mbar 17:25:39.238 BL:3 1400,00 RPM 21,06 g/s 75,29 % -8,25 st. BL:115 1440,00 RPM 77,44 % 1510,00 mbar 1150,00 mbar 17:25:39.718 BL:3 1480,00 RPM 22,86 g/s 78,82 % -8,25 st. BL:115 1480,00 RPM 79,70 % 1530,00 mbar 1160,00 mbar 17:25:40.179 BL:3 1520,00 RPM 22,97 g/s 83,14 % -9,00 st. BL:115 1520,00 RPM 79,70 % 1560,00 mbar 1180,00 mbar 17:25:40.649 BL:3 1560,00 RPM 24,61 g/s 87,06 % -8,25 st. BL:115 1600,00 RPM 80,45 % 1580,00 mbar 1190,00 mbar 17:25:41.119 BL:3 1640,00 RPM 26,44 g/s 90,98 % -9,00 st. BL:115 1640,00 RPM 81,20 % 1610,00 mbar 1210,00 mbar 17:25:41.587 BL:3 1720,00 RPM 27,00 g/s 95,69 % -6,00 st. BL:115 1720,00 RPM 83,46 % 1640,00 mbar 1230,00 mbar 17:25:42.049 BL:3 1760,00 RPM 28,61 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 1800,00 RPM 84,96 % 1660,00 mbar 1240,00 mbar 17:25:42.519 BL:3 1840,00 RPM 31,64 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 1840,00 RPM 87,97 % 1690,00 mbar 1270,00 mbar 17:25:42.988 BL:3 1920,00 RPM 33,92 g/s 100,00 % -6,75 st. BL:115 1920,00 RPM 91,73 % 1710,00 mbar 1300,00 mbar 17:25:43.457 BL:3 2000,00 RPM 36,75 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 2000,00 RPM 95,49 % 1710,00 mbar 1340,00 mbar 17:25:43.930 BL:3 2080,00 RPM 40,39 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 2080,00 RPM 99,25 % 1710,00 mbar 1390,00 mbar 17:25:44.390 BL:3 2160,00 RPM 44,25 g/s 100,00 % -6,00 st. BL:115 2160,00 RPM 104,51 % 1710,00 mbar 1450,00 mbar 17:25:44.860 BL:3 2240,00 RPM 48,31 g/s 100,00 % -6,00 st. BL:115 2280,00 RPM 109,77 % 1730,00 mbar 1520,00 mbar 17:25:45.330 BL:3 2360,00 RPM 53,25 g/s 100,00 % -8,25 st. BL:115 2360,00 RPM 115,79 % 1750,00 mbar 1600,00 mbar 17:25:45.800 BL:3 2440,00 RPM 59,31 g/s 100,00 % -5,25 st. BL:115 2480,00 RPM 122,56 % 1770,00 mbar 1670,00 mbar 17:25:46.258 BL:3 2560,00 RPM 61,61 g/s 100,00 % -5,25 st. BL:115 2600,00 RPM 126,32 % 1790,00 mbar 1720,00 mbar 17:25:46.729 BL:3 2680,00 RPM 68,47 g/s 100,00 % -6,75 st. BL:115 2680,00 RPM 130,83 % 1790,00 mbar 1750,00 mbar 17:25:47.197 BL:3 2800,00 RPM 71,33 g/s 100,00 % -6,00 st. BL:115 2840,00 RPM 132,33 % 1790,00 mbar 1750,00 mbar 17:25:47.671 BL:3 2920,00 RPM 75,58 g/s 100,00 % -6,00 st. BL:115 2920,00 RPM 133,83 % 1780,00 mbar 1760,00 mbar 17:25:48.139 BL:3 3040,00 RPM 76,03 g/s 100,00 % -6,75 st. BL:115 3040,00 RPM 131,58 % 1780,00 mbar 1760,00 mbar 17:25:48.609 BL:3 3120,00 RPM 80,36 g/s 100,00 % -8,25 st. BL:115 3160,00 RPM 136,09 % 1800,00 mbar 1800,00 mbar 17:25:49.068 BL:3 3240,00 RPM 85,72 g/s 100,00 % -7,50 st. BL:115 3280,00 RPM 140,60 % 1820,00 mbar 1790,00 mbar 17:25:49.540 BL:3 3360,00 RPM 91,00 g/s 100,00 % -6,75 st. BL:115 3400,00 RPM 142,11 % 1840,00 mbar 1800,00 mbar 17:25:50.010 BL:3 3520,00 RPM 95,94 g/s 100,00 % -6,00 st. BL:115 3520,00 RPM 144,36 % 1860,00 mbar 1850,00 mbar 17:25:50.480 BL:3 3600,00 RPM 96,83 g/s 100,00 % -6,75 st. BL:115 3680,00 RPM 142,86 % 1880,00 mbar 1840,00 mbar 17:25:50.937 BL:3 3760,00 RPM 105,00 g/s 100,00 % -10,50 st. BL:115 3760,00 RPM 144,36 % 1900,00 mbar 1880,00 mbar 17:25:51.409 BL:3 3880,00 RPM 104,83 g/s 100,00 % -7,50 st. BL:115 3920,00 RPM 143,61 % 1920,00 mbar 1870,00 mbar 17:25:51.879 BL:3 3960,00 RPM 106,89 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 4000,00 RPM 142,11 % 1930,00 mbar 1890,00 mbar 17:25:52.350 BL:3 4120,00 RPM 113,67 g/s 100,00 % -10,50 st. BL:115 4160,00 RPM 145,86 % 1930,00 mbar 1910,00 mbar 17:25:52.818 BL:3 4240,00 RPM 118,06 g/s 100,00 % -8,25 st. BL:115 4280,00 RPM 145,11 % 1930,00 mbar 1910,00 mbar 17:25:53.288 BL:3 4360,00 RPM 121,22 g/s 100,00 % -8,25 st. BL:115 4400,00 RPM 144,36 % 1930,00 mbar 1910,00 mbar 17:25:53.748 BL:3 4480,00 RPM 124,72 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 4520,00 RPM 145,86 % 1940,00 mbar 1910,00 mbar 17:25:54.217 BL:3 4600,00 RPM 128,06 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 4640,00 RPM 146,62 % 1940,00 mbar 1900,00 mbar 17:25:54.689 BL:3 4720,00 RPM 133,08 g/s 100,00 % -10,50 st. BL:115 4760,00 RPM 148,12 % 1920,00 mbar 1900,00 mbar 17:25:55.159 BL:3 4840,00 RPM 138,92 g/s 100,00 % -7,50 st. BL:115 4880,00 RPM 148,87 % 1930,00 mbar 1910,00 mbar 17:25:55.617 BL:3 4960,00 RPM 139,50 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 4960,00 RPM 147,37 % 1930,00 mbar 1890,00 mbar 17:25:56.090 BL:3 5040,00 RPM 140,86 g/s 100,00 % -8,25 st. BL:115 5080,00 RPM 145,86 % 1920,00 mbar 1840,00 mbar 17:25:56.561 BL:3 5160,00 RPM 142,03 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 5160,00 RPM 145,11 % 1890,00 mbar 1820,00 mbar 17:25:57.028 BL:3 5240,00 RPM 144,78 g/s 100,00 % -9,00 st. BL:115 5280,00 RPM 144,36 % 1870,00 mbar 1790,00 mbar 17:25:57.500 BL:3 5360,00 RPM 143,14 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 5360,00 RPM 141,35 % 1860,00 mbar 1780,00 mbar 17:25:57.968 BL:3 5440,00 RPM 145,47 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 5480,00 RPM 139,10 % 1840,00 mbar 1760,00 mbar 17:25:58.429 BL:3 5520,00 RPM 144,78 g/s 100,00 % -11,25 st. BL:115 5520,00 RPM 136,84 % 1830,00 mbar 1740,00 mbar 17:25:58.898 BL:3 5600,00 RPM 146,44 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 5600,00 RPM 136,09 % 1820,00 mbar 1720,00 mbar 17:25:59.367 BL:3 5680,00 RPM 147,89 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 5680,00 RPM 134,59 % 1800,00 mbar 1710,00 mbar 17:25:59.839 BL:3 5720,00 RPM 146,22 g/s 99,61 % -10,50 st. BL:115 5760,00 RPM 134,59 % 1770,00 mbar 1680,00 mbar 17:26:00.297 BL:3 5800,00 RPM 145,58 g/s 100,00 % -9,75 st. BL:115 5840,00 RPM 132,33 % 1750,00 mbar 1690,00 mbar 17:26:00.769 BL:3 5880,00 RPM 146,44 g/s 100,00 % -12,00 st. BL:115 5920,00 RPM 130,08 % 1730,00 mbar 1670,00 mbar 17:26:01.240 BL:3 5960,00 RPM 146,94 g/s 100,00 % -12,00 st. BL:115 5960,00 RPM 127,82 % 1700,00 mbar 1670,00 mbar 17:26:01.710 BL:3 6000,00 RPM 145,25 g/s 100,00 % -14,25 st. BL:115 6040,00 RPM 127,07 % 1680,00 mbar 1670,00 mbar 17:26:02.181 BL:3 6080,00 RPM 147,89 g/s 100,00 % -13,50 st. BL:115 6120,00 RPM 125,56 % 1660,00 mbar 1660,00 mbar 17:26:02.649 BL:3 6160,00 RPM 148,61 g/s 100,00 % -13,50 st. BL:115 6160,00 RPM 124,81 % 1650,00 mbar 1660,00 mbar 17:26:03.109 BL:3 6200,00 RPM 147,64 g/s 99,61 % -13,50 st. BL:115 6240,00 RPM 124,81 % 1630,00 mbar 1660,00 mbar 17:26:03.577 BL:3 6240,00 RPM 150,08 g/s 100,00 % -14,25 st. BL:115 6280,00 RPM 124,06 % 1600,00 mbar 1660,00 mbar 17:26:04.047 BL:3 6320,00 RPM 150,22 g/s 100,00 % -13,50 st. BL:115 6320,00 RPM 123,31 % 1600,00 mbar 1640,00 mbar 17:26:04.519 BL:3 6360,00 RPM 149,83 g/s 100,00 % -14,25 st. BL:115 6400,00 RPM 122,56 % 1580,00 mbar 1640,00 mbar 17:26:04.978 BL:3 6440,00 RPM 149,83 g/s 100,00 % -15,00 st. BL:115 6440,00 RPM 121,05 % 1560,00 mbar 1620,00 mbar 17:26:05.451 BL:3 6480,00 RPM 149,86 g/s 100,00 % -15,75 st. BL:115 6480,00 RPM 121,05 % 1550,00 mbar 1610,00 mbar 17:26:05.918 BL:3 6520,00 RPM 144,78 g/s 100,00 % -12,00 st. BL:115 6520,00 RPM 116,54 % 1550,00 mbar 1540,00 mbar 17:26:06.391 BL:3 6560,00 RPM 141,81 g/s 99,61 % -14,25 st. BL:115 6560,00 RPM 113,53 % 1520,00 mbar 1530,00 mbar 17:26:06.859 BL:3 6600,00 RPM 141,81 g/s 100,00 % -14,25 st. BL:115 6600,00 RPM 113,53 % 1510,00 mbar 1520,00 mbar 17:26:07.319 BL:3 6640,00 RPM 141,25 g/s 100,00 % -16,50 st. BL:115 6640,00 RPM 110,53 % 1490,00 mbar 1550,00 mbar 17:26:07.788 BL:3 6680,00 RPM 141,25 g/s 100,00 % -11,25 st. BL:115 6680,00 RPM 110,53 % 1490,00 mbar 1530,00 mbar 17:26:08.257 BL:3 6680,00 RPM 141,00 g/s 100,00 % -17,25 st. BL:115 6720,00 RPM 109,02 % 1490,00 mbar 1520,00 mbar 17:26:08.728 BL:3 6720,00 RPM 138,92 g/s 99,61 % -18,00 st. BL:115 6760,00 RPM 108,27 % 1470,00 mbar 1460,00 mbar 17:26:09.196 BL:3 6760,00 RPM 138,36 g/s 100,00 % -18,75 st. BL:115 6760,00 RPM 107,52 % 1470,00 mbar 1460,00 mbar 17:26:09.658 BL:3 6800,00 RPM 140,31 g/s 100,00 % -18,75 st. BL:115 6800,00 RPM 108,27 % 1330,00 mbar 1430,00 mbar 17:26:10.137 BL:3 6840,00 RPM 135,72 g/s 96,47 % -7,50 st. BL:115 6800,00 RPM 100,75 % 1230,00 mbar 1390,00 mbar 17:26:10.598 BL:3 6800,00 RPM 118,58 g/s 53,73 % -10,50 st. BL:115 6800,00 RPM 87,22 % 1150,00 mbar 1340,00 mbar 17:26:11.068 BL:3 6400,00 RPM 11,36 g/s 9,41 % -17,25 st. BL:115 6160,00 RPM 15,04 % 980,00 mbar 1170,00 mbar 17:26:11.539 BL:3 5800,00 RPM 15,58 g/s 10,98 % -13,50 st. BL:115 5640,00 RPM 14,29 % 980,00 mbar 1070,00 mbar 17:26:12.009 BL:3 5360,00 RPM 13,94 g/s 10,20 % -11,25 st. BL:115 5200,00 RPM 13,53 % 980,00 mbar 1040,00 mbar 17:26:12.469 BL:3 4840,00 RPM 13,25 g/s 9,80 % -8,25 st. BL:115 4760,00 RPM 13,53 % 980,00 mbar 1030,00 mbar 17:26:12.936 BL:3 4560,00 RPM 11,44 g/s 9,41 % -27,00 st. BL:115 4440,00 RPM 13,53 % 980,00 mbar 1020,00 mbar Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez Damian07046
przem8 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) A możesz zrobić logi 2+33, 3+20 i 115+118 na pb i 2+33 na lpg? Tu nie widać wszystkiego. Możliwe, że wtryski pętlą i dlatego jest problem. Co to w ogóle za instalacja, tylko szczegóły, a nie że np. stag do 250KM Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez przem8
daniok Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Kiedyś brat kupił sobie Passata B5 z 1.8T 150KM, chwilę pojeździł na benzynie, wszystko było w porządku, założył gaz lecz instalacja nie pracowała jak należy, przy kolejnej próbie regulacji instalacji na drodze serwisant od gazu zaczął podejrzewać, że autko przyspiesza lepiej niż powinno, okazało się, że był chipowany... Brat kupił drugi, "seryjny" komputer (ten modyfikowany jeszcze sprzedała za dobre pieniądze), podmienił i skończyły się problemy z instalacją gazową... Proponuję to samo - przywrócić auto do serii, kiedy wszystko będzie dobrze to dopiero zacząć modyfikacje, kiedy nie wiadomo co się ma to można zgadywać i stracić co najmniej dużo czasu.
grubcio1980 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Spalanie w okolicach 15 to raczej norma (zależy od stylu). Zrób logi to chłopaki powiedzą czy wszystko ok. Te 184 wcale nie oznaczają problemu, bo może ktoś robił program na seryjnych gratach. Choć ciężko o dobry wsad. Logi powiedzą co i jak.
Damian07046 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) Niestety logi robiłem na hamowni. Nie mam do tego sprzętu, ale jak widzę raczej jest to konieczne do diagnostyki. Jeśli chodzi o instalację gazową to składa się ona z poniższych podzespołów: Parownik: KME RED-1 Zawór odcinający: OMB Type B2 Sterwonik: KME NEVO 4 cyl. Wtryskiwacze: LPG TECH YETI Układ wyboru paliwa: KME NEVO DG4 Wielozawór: Tomasetto AT02 Przewody elastyczne: MAFLOW BRS s.r.l. Przewody sztywne FARO Italy H2 @przem8 Jeżeli wtryski pętlą to czy wg Ciebie jest to wyregulowania czy jakieś inne działania są konieczne? Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez Damian07046
Łukasz13 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Mogą być rożne przyczyny, może być sparany soft i wtryski benzynowe się zapętlają, przez to gaz głupieje i auto nie jedzie, może być zle wyrególowany gaz i też bedzie to samo, patrząc na graty powinny obsłuzyć to co masz w aucie, ale bez konkretnej diagnostyki czyli logów dynamicznych na pb i na lpg w tym momencie nic konkretnego nie można powiedzieć, to co było logowane podczas hamowania nie wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się