Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T diagnostyka mapy niewiadomego pochodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie bardzo proszę o pomoc.

Jestem świeżo upieczonym właścicielem B7 1.8T quattro. Najechane 200 tys kilometrów z dużym prawdopodobieństwem wiarygodności. Wiedząc jaki silnik ma potencjał świeżo po zakupie chciałem zweryfikować z czym mam do czynienia. Kupując auto byłem przekonany, że kupuję serię jak się okazało po zhamowaniu byłem w błędzie (wypluło 184 KM na benzynie). W międzyczasie założyłem instalację LPG, którą jak widzicie odcina przy ok 5500. Liczę, że uda się ją wyregulować, ponieważ wg gazownika osprzęt ma bez problemu obsłużyć 250 KM.  Mam wrażenie, że auto nie zbiera się jak powinno, tym bardziej, że jest więcej niż seria. Grzeje się dosyć mocno  i od kilku osób słyszałem, ze za mocno jak na ten silnik. Na razie zrobiłem na LPG ok 800 km i średnie spalanie oscyluje w okoliach 15l/100km. W związku z tym mam do Was kilka pytań:

1. Co sądzicie o załączonym wykresie? Czy wg Was mapa, która jest wgrana aktualnie ma ręce i nogi?

2.Czy logi wskazują na problem z którymś z podzespołów?

3. Czy do spalania powinienem się przyzwyczaić czy raczej szukać co może być przyczyną?

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Dzięki!

a4 b7.jpg

 

 

Bloki wartosci mierzonych
VCP+K v8.6.3 18.02.2019 LeChiffre, Date: 2019-08-12 17:25:32.687
VIN: ---, ECU: 8E0909518AQ  Adres: 01 SW: 0010

                    Obroty         Przepływ masy  Obciążenie     Kąt zapłonu           Obroty         Obciążenie     Ciśnienie abso Ciśnienie abso 
17:25:32.687 BL:3   920,00 RPM     3,83 g/s       2,35 %         -5,25 st.      BL:115 920,00 RPM     21,05 %        980,00 mbar    990,00 mbar    
17:25:33.158 BL:3   880,00 RPM     3,92 g/s       2,35 %         -3,75 st.      BL:115 880,00 RPM     21,80 %        980,00 mbar    980,00 mbar    
17:25:33.628 BL:3   920,00 RPM     33,72 g/s      35,29 %        1,50 st.       BL:115 880,00 RPM     65,41 %        1310,00 mbar   980,00 mbar    
17:25:34.102 BL:3   880,00 RPM     12,03 g/s      38,04 %        -2,25 st.      BL:115 920,00 RPM     66,92 %        1300,00 mbar   1000,00 mbar   
17:25:34.570 BL:3   920,00 RPM     12,69 g/s      40,78 %        -4,50 st.      BL:115 920,00 RPM     67,67 %        1310,00 mbar   1010,00 mbar   
17:25:35.029 BL:3   960,00 RPM     12,83 g/s      43,14 %        -3,75 st.      BL:115 960,00 RPM     69,17 %        1310,00 mbar   1030,00 mbar   
17:25:35.500 BL:3   1000,00 RPM    13,83 g/s      45,88 %        -4,50 st.      BL:115 1000,00 RPM    70,68 %        1320,00 mbar   1050,00 mbar   
17:25:35.970 BL:3   1040,00 RPM    14,81 g/s      49,02 %        -5,25 st.      BL:115 1080,00 RPM    72,18 %        1340,00 mbar   1060,00 mbar   
17:25:36.438 BL:3   1080,00 RPM    15,31 g/s      52,55 %        -6,00 st.      BL:115 1080,00 RPM    72,18 %        1370,00 mbar   1080,00 mbar   
17:25:36.907 BL:3   1120,00 RPM    16,58 g/s      55,69 %        -6,00 st.      BL:115 1160,00 RPM    73,68 %        1380,00 mbar   1090,00 mbar   
17:25:37.369 BL:3   1200,00 RPM    16,97 g/s      60,39 %        -7,50 st.      BL:115 1200,00 RPM    74,44 %        1420,00 mbar   1100,00 mbar   
17:25:37.839 BL:3   1240,00 RPM    18,28 g/s      62,75 %        -7,50 st.      BL:115 1280,00 RPM    75,19 %        1440,00 mbar   1110,00 mbar   
17:25:38.308 BL:3   1280,00 RPM    19,50 g/s      67,06 %        -7,50 st.      BL:115 1320,00 RPM    75,94 %        1460,00 mbar   1120,00 mbar   
17:25:38.778 BL:3   1360,00 RPM    20,17 g/s      71,37 %        -8,25 st.      BL:115 1360,00 RPM    75,94 %        1480,00 mbar   1140,00 mbar   
17:25:39.238 BL:3   1400,00 RPM    21,06 g/s      75,29 %        -8,25 st.      BL:115 1440,00 RPM    77,44 %        1510,00 mbar   1150,00 mbar   
17:25:39.718 BL:3   1480,00 RPM    22,86 g/s      78,82 %        -8,25 st.      BL:115 1480,00 RPM    79,70 %        1530,00 mbar   1160,00 mbar   
17:25:40.179 BL:3   1520,00 RPM    22,97 g/s      83,14 %        -9,00 st.      BL:115 1520,00 RPM    79,70 %        1560,00 mbar   1180,00 mbar   
17:25:40.649 BL:3   1560,00 RPM    24,61 g/s      87,06 %        -8,25 st.      BL:115 1600,00 RPM    80,45 %        1580,00 mbar   1190,00 mbar   
17:25:41.119 BL:3   1640,00 RPM    26,44 g/s      90,98 %        -9,00 st.      BL:115 1640,00 RPM    81,20 %        1610,00 mbar   1210,00 mbar   
17:25:41.587 BL:3   1720,00 RPM    27,00 g/s      95,69 %        -6,00 st.      BL:115 1720,00 RPM    83,46 %        1640,00 mbar   1230,00 mbar   
17:25:42.049 BL:3   1760,00 RPM    28,61 g/s      100,00 %       -9,75 st.      BL:115 1800,00 RPM    84,96 %        1660,00 mbar   1240,00 mbar   
17:25:42.519 BL:3   1840,00 RPM    31,64 g/s      100,00 %       -9,75 st.      BL:115 1840,00 RPM    87,97 %        1690,00 mbar   1270,00 mbar   
17:25:42.988 BL:3   1920,00 RPM    33,92 g/s      100,00 %       -6,75 st.      BL:115 1920,00 RPM    91,73 %        1710,00 mbar   1300,00 mbar   
17:25:43.457 BL:3   2000,00 RPM    36,75 g/s      100,00 %       -9,00 st.      BL:115 2000,00 RPM    95,49 %        1710,00 mbar   1340,00 mbar   
17:25:43.930 BL:3   2080,00 RPM    40,39 g/s      100,00 %       -9,00 st.      BL:115 2080,00 RPM    99,25 %        1710,00 mbar   1390,00 mbar   
17:25:44.390 BL:3   2160,00 RPM    44,25 g/s      100,00 %       -6,00 st.      BL:115 2160,00 RPM    104,51 %       1710,00 mbar   1450,00 mbar   
17:25:44.860 BL:3   2240,00 RPM    48,31 g/s      100,00 %       -6,00 st.      BL:115 2280,00 RPM    109,77 %       1730,00 mbar   1520,00 mbar   
17:25:45.330 BL:3   2360,00 RPM    53,25 g/s      100,00 %       -8,25 st.      BL:115 2360,00 RPM    115,79 %       1750,00 mbar   1600,00 mbar   
17:25:45.800 BL:3   2440,00 RPM    59,31 g/s      100,00 %       -5,25 st.      BL:115 2480,00 RPM    122,56 %       1770,00 mbar   1670,00 mbar   
17:25:46.258 BL:3   2560,00 RPM    61,61 g/s      100,00 %       -5,25 st.      BL:115 2600,00 RPM    126,32 %       1790,00 mbar   1720,00 mbar   
17:25:46.729 BL:3   2680,00 RPM    68,47 g/s      100,00 %       -6,75 st.      BL:115 2680,00 RPM    130,83 %       1790,00 mbar   1750,00 mbar   
17:25:47.197 BL:3   2800,00 RPM    71,33 g/s      100,00 %       -6,00 st.      BL:115 2840,00 RPM    132,33 %       1790,00 mbar   1750,00 mbar   
17:25:47.671 BL:3   2920,00 RPM    75,58 g/s      100,00 %       -6,00 st.      BL:115 2920,00 RPM    133,83 %       1780,00 mbar   1760,00 mbar   
17:25:48.139 BL:3   3040,00 RPM    76,03 g/s      100,00 %       -6,75 st.      BL:115 3040,00 RPM    131,58 %       1780,00 mbar   1760,00 mbar   
17:25:48.609 BL:3   3120,00 RPM    80,36 g/s      100,00 %       -8,25 st.      BL:115 3160,00 RPM    136,09 %       1800,00 mbar   1800,00 mbar   
17:25:49.068 BL:3   3240,00 RPM    85,72 g/s      100,00 %       -7,50 st.      BL:115 3280,00 RPM    140,60 %       1820,00 mbar   1790,00 mbar   
17:25:49.540 BL:3   3360,00 RPM    91,00 g/s      100,00 %       -6,75 st.      BL:115 3400,00 RPM    142,11 %       1840,00 mbar   1800,00 mbar   
17:25:50.010 BL:3   3520,00 RPM    95,94 g/s      100,00 %       -6,00 st.      BL:115 3520,00 RPM    144,36 %       1860,00 mbar   1850,00 mbar   
17:25:50.480 BL:3   3600,00 RPM    96,83 g/s      100,00 %       -6,75 st.      BL:115 3680,00 RPM    142,86 %       1880,00 mbar   1840,00 mbar   
17:25:50.937 BL:3   3760,00 RPM    105,00 g/s     100,00 %       -10,50 st.     BL:115 3760,00 RPM    144,36 %       1900,00 mbar   1880,00 mbar   
17:25:51.409 BL:3   3880,00 RPM    104,83 g/s     100,00 %       -7,50 st.      BL:115 3920,00 RPM    143,61 %       1920,00 mbar   1870,00 mbar   
17:25:51.879 BL:3   3960,00 RPM    106,89 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 4000,00 RPM    142,11 %       1930,00 mbar   1890,00 mbar   
17:25:52.350 BL:3   4120,00 RPM    113,67 g/s     100,00 %       -10,50 st.     BL:115 4160,00 RPM    145,86 %       1930,00 mbar   1910,00 mbar   
17:25:52.818 BL:3   4240,00 RPM    118,06 g/s     100,00 %       -8,25 st.      BL:115 4280,00 RPM    145,11 %       1930,00 mbar   1910,00 mbar   
17:25:53.288 BL:3   4360,00 RPM    121,22 g/s     100,00 %       -8,25 st.      BL:115 4400,00 RPM    144,36 %       1930,00 mbar   1910,00 mbar   
17:25:53.748 BL:3   4480,00 RPM    124,72 g/s     100,00 %       -9,00 st.      BL:115 4520,00 RPM    145,86 %       1940,00 mbar   1910,00 mbar   
17:25:54.217 BL:3   4600,00 RPM    128,06 g/s     100,00 %       -9,00 st.      BL:115 4640,00 RPM    146,62 %       1940,00 mbar   1900,00 mbar   
17:25:54.689 BL:3   4720,00 RPM    133,08 g/s     100,00 %       -10,50 st.     BL:115 4760,00 RPM    148,12 %       1920,00 mbar   1900,00 mbar   
17:25:55.159 BL:3   4840,00 RPM    138,92 g/s     100,00 %       -7,50 st.      BL:115 4880,00 RPM    148,87 %       1930,00 mbar   1910,00 mbar   
17:25:55.617 BL:3   4960,00 RPM    139,50 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 4960,00 RPM    147,37 %       1930,00 mbar   1890,00 mbar   
17:25:56.090 BL:3   5040,00 RPM    140,86 g/s     100,00 %       -8,25 st.      BL:115 5080,00 RPM    145,86 %       1920,00 mbar   1840,00 mbar   
17:25:56.561 BL:3   5160,00 RPM    142,03 g/s     100,00 %       -9,00 st.      BL:115 5160,00 RPM    145,11 %       1890,00 mbar   1820,00 mbar   
17:25:57.028 BL:3   5240,00 RPM    144,78 g/s     100,00 %       -9,00 st.      BL:115 5280,00 RPM    144,36 %       1870,00 mbar   1790,00 mbar   
17:25:57.500 BL:3   5360,00 RPM    143,14 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 5360,00 RPM    141,35 %       1860,00 mbar   1780,00 mbar   
17:25:57.968 BL:3   5440,00 RPM    145,47 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 5480,00 RPM    139,10 %       1840,00 mbar   1760,00 mbar   
17:25:58.429 BL:3   5520,00 RPM    144,78 g/s     100,00 %       -11,25 st.     BL:115 5520,00 RPM    136,84 %       1830,00 mbar   1740,00 mbar   
17:25:58.898 BL:3   5600,00 RPM    146,44 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 5600,00 RPM    136,09 %       1820,00 mbar   1720,00 mbar   
17:25:59.367 BL:3   5680,00 RPM    147,89 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 5680,00 RPM    134,59 %       1800,00 mbar   1710,00 mbar   
17:25:59.839 BL:3   5720,00 RPM    146,22 g/s     99,61 %        -10,50 st.     BL:115 5760,00 RPM    134,59 %       1770,00 mbar   1680,00 mbar   
17:26:00.297 BL:3   5800,00 RPM    145,58 g/s     100,00 %       -9,75 st.      BL:115 5840,00 RPM    132,33 %       1750,00 mbar   1690,00 mbar   
17:26:00.769 BL:3   5880,00 RPM    146,44 g/s     100,00 %       -12,00 st.     BL:115 5920,00 RPM    130,08 %       1730,00 mbar   1670,00 mbar   
17:26:01.240 BL:3   5960,00 RPM    146,94 g/s     100,00 %       -12,00 st.     BL:115 5960,00 RPM    127,82 %       1700,00 mbar   1670,00 mbar   
17:26:01.710 BL:3   6000,00 RPM    145,25 g/s     100,00 %       -14,25 st.     BL:115 6040,00 RPM    127,07 %       1680,00 mbar   1670,00 mbar   
17:26:02.181 BL:3   6080,00 RPM    147,89 g/s     100,00 %       -13,50 st.     BL:115 6120,00 RPM    125,56 %       1660,00 mbar   1660,00 mbar   
17:26:02.649 BL:3   6160,00 RPM    148,61 g/s     100,00 %       -13,50 st.     BL:115 6160,00 RPM    124,81 %       1650,00 mbar   1660,00 mbar   
17:26:03.109 BL:3   6200,00 RPM    147,64 g/s     99,61 %        -13,50 st.     BL:115 6240,00 RPM    124,81 %       1630,00 mbar   1660,00 mbar   
17:26:03.577 BL:3   6240,00 RPM    150,08 g/s     100,00 %       -14,25 st.     BL:115 6280,00 RPM    124,06 %       1600,00 mbar   1660,00 mbar   
17:26:04.047 BL:3   6320,00 RPM    150,22 g/s     100,00 %       -13,50 st.     BL:115 6320,00 RPM    123,31 %       1600,00 mbar   1640,00 mbar   
17:26:04.519 BL:3   6360,00 RPM    149,83 g/s     100,00 %       -14,25 st.     BL:115 6400,00 RPM    122,56 %       1580,00 mbar   1640,00 mbar   
17:26:04.978 BL:3   6440,00 RPM    149,83 g/s     100,00 %       -15,00 st.     BL:115 6440,00 RPM    121,05 %       1560,00 mbar   1620,00 mbar   
17:26:05.451 BL:3   6480,00 RPM    149,86 g/s     100,00 %       -15,75 st.     BL:115 6480,00 RPM    121,05 %       1550,00 mbar   1610,00 mbar   
17:26:05.918 BL:3   6520,00 RPM    144,78 g/s     100,00 %       -12,00 st.     BL:115 6520,00 RPM    116,54 %       1550,00 mbar   1540,00 mbar   
17:26:06.391 BL:3   6560,00 RPM    141,81 g/s     99,61 %        -14,25 st.     BL:115 6560,00 RPM    113,53 %       1520,00 mbar   1530,00 mbar   
17:26:06.859 BL:3   6600,00 RPM    141,81 g/s     100,00 %       -14,25 st.     BL:115 6600,00 RPM    113,53 %       1510,00 mbar   1520,00 mbar   
17:26:07.319 BL:3   6640,00 RPM    141,25 g/s     100,00 %       -16,50 st.     BL:115 6640,00 RPM    110,53 %       1490,00 mbar   1550,00 mbar   
17:26:07.788 BL:3   6680,00 RPM    141,25 g/s     100,00 %       -11,25 st.     BL:115 6680,00 RPM    110,53 %       1490,00 mbar   1530,00 mbar   
17:26:08.257 BL:3   6680,00 RPM    141,00 g/s     100,00 %       -17,25 st.     BL:115 6720,00 RPM    109,02 %       1490,00 mbar   1520,00 mbar   
17:26:08.728 BL:3   6720,00 RPM    138,92 g/s     99,61 %        -18,00 st.     BL:115 6760,00 RPM    108,27 %       1470,00 mbar   1460,00 mbar   
17:26:09.196 BL:3   6760,00 RPM    138,36 g/s     100,00 %       -18,75 st.     BL:115 6760,00 RPM    107,52 %       1470,00 mbar   1460,00 mbar   
17:26:09.658 BL:3   6800,00 RPM    140,31 g/s     100,00 %       -18,75 st.     BL:115 6800,00 RPM    108,27 %       1330,00 mbar   1430,00 mbar   
17:26:10.137 BL:3   6840,00 RPM    135,72 g/s     96,47 %        -7,50 st.      BL:115 6800,00 RPM    100,75 %       1230,00 mbar   1390,00 mbar   
17:26:10.598 BL:3   6800,00 RPM    118,58 g/s     53,73 %        -10,50 st.     BL:115 6800,00 RPM    87,22 %        1150,00 mbar   1340,00 mbar   
17:26:11.068 BL:3   6400,00 RPM    11,36 g/s      9,41 %         -17,25 st.     BL:115 6160,00 RPM    15,04 %        980,00 mbar    1170,00 mbar   
17:26:11.539 BL:3   5800,00 RPM    15,58 g/s      10,98 %        -13,50 st.     BL:115 5640,00 RPM    14,29 %        980,00 mbar    1070,00 mbar   
17:26:12.009 BL:3   5360,00 RPM    13,94 g/s      10,20 %        -11,25 st.     BL:115 5200,00 RPM    13,53 %        980,00 mbar    1040,00 mbar   
17:26:12.469 BL:3   4840,00 RPM    13,25 g/s      9,80 %         -8,25 st.      BL:115 4760,00 RPM    13,53 %        980,00 mbar    1030,00 mbar   
17:26:12.936 BL:3   4560,00 RPM    11,44 g/s      9,41 %         -27,00 st.     BL:115 4440,00 RPM    13,53 %        980,00 mbar    1020,00 mbar   
 

Edytowane przez Damian07046
Opublikowano (edytowane)

A możesz zrobić logi 2+33, 3+20 i 115+118 na pb  i 2+33 na lpg? Tu nie widać wszystkiego.

Możliwe, że wtryski pętlą i dlatego jest problem.

Co to w ogóle za instalacja, tylko szczegóły, a nie że np. stag do 250KM

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Kiedyś brat kupił sobie Passata B5 z 1.8T 150KM, chwilę pojeździł na benzynie, wszystko było w porządku, założył gaz lecz instalacja nie pracowała jak należy, przy kolejnej próbie regulacji instalacji na drodze serwisant od gazu zaczął podejrzewać, że autko przyspiesza lepiej niż powinno, okazało się, że był chipowany... Brat kupił drugi, "seryjny" komputer (ten modyfikowany jeszcze sprzedała za dobre pieniądze), podmienił i skończyły się problemy z instalacją gazową... Proponuję to samo - przywrócić auto do serii, kiedy wszystko będzie dobrze to dopiero zacząć modyfikacje, kiedy nie wiadomo co się ma to można zgadywać i stracić co najmniej dużo czasu.

Opublikowano

Spalanie w okolicach 15 to raczej norma (zależy od stylu). Zrób logi to chłopaki powiedzą czy wszystko ok. Te 184 wcale nie oznaczają problemu, bo może ktoś robił program na seryjnych gratach. Choć ciężko o dobry wsad. Logi powiedzą co i jak. 

Opublikowano (edytowane)

Niestety logi robiłem na hamowni. Nie mam do tego sprzętu, ale jak widzę raczej jest to konieczne do diagnostyki. Jeśli chodzi o instalację gazową to składa się ona z  poniższych podzespołów:

Parownik: KME RED-1

Zawór odcinający: OMB Type B2

Sterwonik: KME NEVO 4 cyl.

Wtryskiwacze: LPG TECH YETI

Układ wyboru paliwa: KME NEVO DG4

Wielozawór: Tomasetto AT02

Przewody elastyczne: MAFLOW BRS s.r.l.

Przewody sztywne FARO Italy H2

@przem8

Jeżeli wtryski pętlą to czy wg Ciebie jest to wyregulowania czy jakieś inne działania są konieczne?

Edytowane przez Damian07046
Opublikowano

Mogą być rożne przyczyny, może być sparany soft i wtryski benzynowe się zapętlają, przez to gaz głupieje i auto nie jedzie, może być zle wyrególowany gaz i też bedzie to samo, patrząc na graty powinny obsłuzyć to co  masz w aucie, ale bez konkretnej diagnostyki czyli logów dynamicznych na pb i na lpg w tym momencie nic konkretnego nie można powiedzieć, to co było logowane podczas hamowania nie wystarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...