michal2g Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Cześć, Potrzebuję pomocy. Dzisiaj rano musiałem wymontować akumulator i podpiąć go na chwilę do innego auta. Po ponownym zamontowaniu akumulatora zaczęły się problemy. Włożyłem kluczyk do stacyjki i nic tzn. nie to że nic słychać takie jakby charakterystyczny dźwięk ustawianie jakiś klap czy coś- taki standardowy dźwięk jak zawsze. Ale poza tym nie ma żadnej reakcji na próbę odpalenia. Stacyjka nie działa, kierownica jest zablokowana, nie działa klakson. A co najgorsze to po włożeniu kluczyka nie mogę go wyciągnąć. Dodatkowym problemem jest, że nie mogę też otworzyć klapy bagażnika więc odpięcie akumulatora też odpada. Co jeszcze dziwniejsze to, że jednak niektóre rzeczy działają. Działa opuszczanie/podnoszenie szyb. Działa oświetlenie wnętrza. A więc to nie jest tak, że aku jest rozładowane. Co mam robić? Jak otworzyć klapę żeby się dostać do akumulatora? Jak wyciągnąć kluczyk? I co może być przyczyną takiej awarii? Pozdrawiam Michał
H4mm3R Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Masz słaby aku, podładuj go poprzez punkty które masz w komorze silnika.
MarcinOslo Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Lepiej zebym sie mylil ,ale mi to wyglada na padniety komfort ,dlatego takie rzeczy jak szyby czy oswietlenie wnetrza dziala. Rozumiem ze nie ma wogole zaplonu ? Oczywiscie mozesz sprobowac podladowac.
michal2g Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Próbowałem podładować. Nic nie dało. Działa radio, oswietlenie wnetrza, centealny zamek ale nie z pilota tylko z przyciskow wewnatrz auta nie działa zapłon, otwieranie klapy bagaznika, klakson, światła, cala deska rozdzielcza. Nie dzialaja nawet swiatla awaryjne pomino tego że na desce rozdzielczej ikonka od świateł mruga. Co ciekawe mruga 2x szybciej niż normalnie
michal2g Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Mam VCDS. Czy moge jakos sprawdzic czy modul komfortu jest uwalony?
bin85 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Opublikowano 20 Sierpnia 2019 (edytowane) Zobacz w ogóle jakie błędy będą w komforcie i w innych sterownikach, ale mnie też to wygląda na uwalony moduł Pewnie błędy jakie będą zgłaszać inne moduły to brak komunikacji z komfortem itp. Tak dla potomnych to podczas podłączania akumulatora moduł kontroli który jest na klemie powinien mieć odłączoną wtyczkę. Klapę możesz otworzyć od wewnątrz bagażnika, na środku klapy tam gdzie jest rygiel jest zaślepka a pod nią dźwigienka od awaryjnego otwierania Edytowane 20 Sierpnia 2019 przez bin85
michal2g Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Takie błedy wywala. Ktoś ma jakiś pomysł czy tylko ASO zostaje?
MarcinOslo Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Adres 05 i 46 nieosiagalny - wyglada na uwalony modul komfortu niestety.
michal2g Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dzięki Marcin, Czy zna ktoś elektronika w Warszawie, który zajmuje się kodowaniem modułów komfortu?
bin85 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Musisz zdjąć ochronę komponentu i zakodować klucze, polecałbym to zrobić w ASO, jeżeli masz kilka salonów w swojej okolicy to popytaj w każdym o cenę bo jest duża rozbieżność między nimi
michal2g Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Pytanie czy mam kupować nowy moduł komfortu czy stary jest dobry i jest to tylko kwestia zdjęcia CP i zakodowania kluczy? Jak to stwierdzić?
H4mm3R Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Jakby działał, to byłaby z nim komunikacja, a tu ewidentnie jej nie ma. Sprawdź jeszcze bezpieczniki, może któryś poleciał jak podpinałeś aku.
michal2g Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Walczę z tym dalej. Wczoraj przyjechał elektronik, posprawdzał jeszcze raz wszystkie bezpieczniki, spiął PIN 1 i 16 na kostce żeby obudzić zegary ale nic to nie dało - zegary nie reagowały, Podłączył się też VCDS i jak wybrał 46 to połączenie z modułem komfortu było. Tyle, że nic tam się nie dało więcej sczytać, ale według niego to normalne przy niedziałającym zapłonie. Wykręcił i wziął ze sobą stacyjkę z zablokowanym w środku kluczykiem. Powiedział, że może się rozkodował. Sprawdzi to u siebie na miejscu. Ja już się trochę w tym gubię. Bo niektórzy mówią, że pilot/kluczyk koduje się na module komfortu a inni że w stacyjce. Jak to jest? I jest jeszcze jedna sprawa, która mnie dziwi. Jak widzicie na załączonych wyżej screen shotach, numer BCM jaki VCDS pokazuje to: 8k0 907 063 D , a fizycznie na module BCM widnieje numer 8k0 903 064 L. Skąd ta różnica?
bin85 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Jak numer się nie zgadza to wygląda to tak jakby ktoś już grzebał we wsadzie sterownika, ewentualnie VCDS niepoprawnie odczytuje numer bo sterownik jest uszkodzony. Generalnie to stacyjka to sterownik zezwolenia na start, ale to moduł komfortu odpowiada za załączanie przekaźnika który włącza "+12V po stacyjce"
H4mm3R Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 2 godziny temu, michal2g napisał: I jest jeszcze jedna sprawa, która mnie dziwi. Jak widzicie na załączonych wyżej screen shotach, numer BCM jaki VCDS pokazuje to: 8k0 907 063 D , a fizycznie na module BCM widnieje numer 8k0 903 064 L. Skąd ta różnica? Może w serwisie był aktualizowany albo czasem po zakodowaniu czegoś dodatkowo zmienia się literka na końcu. Tym akurat bym się nie przejmował.
MarcinOslo Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Panowie troche mylicie pojecia ,a ten elektronik chyba nie za bardzo wie co robi .. Modul z koncowka 063 to Modul Centralnej Elektryki ,adres 09 ,inaczej BCM czy MCE ,ktory jest pod kolumna kierownicy ,a nie modul komfortu.Komfort jesli juz ktos mowi BCM ,to jest to BCM2. Do tego bzdury mowi elektryk twierdzac ze nic nie moze zrobic w module 46 i ze to normalne bo nie ma zaplonu.Jesli sterownik zasilany jest po zaplonie ,to bez zaplonu nie ma wogole z nim komunikacji ,jest nieosiagalny.Jesli zasilany jest na stale ,tak jak komfort ,to nie wazne czy jest zaplon czy nie wszystko da sie z niego odczytac ,jesli oczywiscie jest sprawny.Jesli elektryk twierdzi ze udalo mu sie polaczyc z modulem 46 ,ale nic nie mogl dalej zrobic ,to komfort jest uszkodzony i nic tego nie zmieni. Co do stacyjki to sterowana ona jest przez komfort i ona tylko i wylacznie odczytuje daje z kluczyka ,dane kluczykow sa zapisane w komforcie wiec majac sama stacyjke w kluczykiem nie wiem co on chce sprawdzic.
michal2g Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Cześć Nie mogę uzyskać odpowiedzi ASO na pytanie jaki moduł komfortu może zastąpić 8k0 907 064 L. Czy może ktoś z was wie? Czy jest szansa że moduł 4h0 907 064 L będzie pasował bo takich akurat jest sporo w sprzedaży?
michal2g Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Czy jest ktoś w Warszawie kto robi kodowanie modulów komfortu ?
michal2g Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Mieliście rację. To był walnięty moduł komfortu. Jak komuś coś takiego się przytrafi róbcie to w ASO. Koszt kodowania 350zł. Za używany moduł zapłaciłem 200zł. Mam jeszcze jedno pytanie.Mechanik który próbował ogarnąć mi ten temat zanim ASO się za to wzięło myślał że to blokada kolumny kierowniczej w związku z czym ja wyjął. Czy ktoś może mi w skrócie powiedzieć jak tą blokadę zamontować. Odkręcać całą kolumnę kierowniczą ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się