Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uciekające korekty na jednej głowicy, ubytek mocy po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnozie mojego samochodu. A4 b6 2.4 BDV, 8 lat LPG BRC Plug&Drive. Generalnie nie mogę narzekać, bo samochód jest totalnie do jazdy, ale są drobne mankamenty które mi przeszkadzają:

1. Na postoju czasem troche trzesie buda
2. Mam wrażenie że przez pierwsze kilkaset metrów samochód idzie znacznie lepiej niż po rozgrzaniu silnika
3. Check engine wywala na na PB i LPG, z tym że na LPG oprócz błędów kata dochodzi błąd:
17536 -Fuel trim: bank 1 (mult):System too lean
          P1128-001 - Upper limit exceeded - intermittent
Temu błędowi towarzyszy mocny rozjazd w korektach, z tego co pamiętam to w grupie 32 korekty były w okolicach
2, 18, 2, 9 (wartości tak jak vcds wypisuje kolejno w polach)

Jazda na ubogiej mieszance jest mocno szkodliwa, zdaje sobie z tego sprawę i z tego powodu wypiąłem bezpieczniki w ogóle z instalacji gazowej i już z 400km zrobiłem na benzynie. Niestety jakies 200km temu check sam się skasował, nie wiem czemu... więc korekty które podam zostały naliczone przez te niecałe 200km, nie 400.
W ten sposób chciałem zweryfikować czy w ogóle benzyna jest zdrowa i niestety korekty zdrowo się rozjeżdżają między bankami. Przekopałem wiele różnych tematów, zrobiłem sobie zbiór porad ludzi jakie grupy/logi mogą być pomocne i zrobiłem je wszystkie:

 

Błędy przed skasowaniem:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 552 M  
  Component and/or Version: 2.4L V6/5V          0003
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 63351
2 Znalezione:  
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
        P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Logi przed skasowaniem błędów (czasami dodałem gazu, to nie było falowanie obrotów):

031 + 032 + 003 bez kasowania błędów na postoju:
http://www.sharecsv.com/s/e6c06ebf27b57a03f9413074b7a96af7/LOG-01-031-032-003-bezkasawaniapostoj.csv

003 + 090 + 093 na postoju przed skasowaniem błędów:
http://www.sharecsv.com/s/9296d8014e141235e4062de268b75ab9/LOG-01-003-090-093postoj.csv

003 + 020 + 021 na postoju przed skasowaniem błędów:
http://www.sharecsv.com/s/323512f9bfcd3aaaa534fbabc5297da4/LOG-01-003-020-021postoj.csv


Logi po skasowaniu błędów, dynamiczne:

003 + 090 + 093:
http://www.sharecsv.com/s/3b22384a71c8bb086bede24611fdd7b5/LOG-01-003-090-093.csv

003 + 020 + 021:
http://www.sharecsv.com/s/136c967d15e0aa5b64e8edaf91fc987d/LOG-01-003-020-021.csv

002 + 033:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d5d9ef282777c5104211552?AuthKey=7167d47b8725406da113dd46d8aec805

002 + 032:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d5d9eca82777c5104211551?AuthKey=43a4e82048a24bbd9ab817a81431e007

001 + 032 + 004:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d5d9c3e82777c510421154f


Dodam tylko że samochodem zrobiłem dopiero jakieś 6000 km, z rzeczy które wiem że były wymienione to sondy za katalizatorami. Zostały też sprawdzone świece i są jak nowe, niestety wiem też na bank że przewody zapłonowe mam niskiej jakości, tylko nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na korekty.

Z góry dzięki za pomoc!

Edytowane przez arkadiusz.nas
Opublikowano

Spore stuki więc pewnie katy zapchane.Logi były robione na benzynie?

Opublikowano

Tak, od 2 tygodni jeżdżę wyłącznie na benzynie. Ja trochę sam patrzyłem w logi i się załamałem tymi stukami - myślałem że silnik do remontu czy coś a to może być wina katow tak?

Opublikowano

Tak, katy mogą być jedną z przyczyn. Wydaje mi się, że też pezeplywka powinna trochę więcej mierzyć ale do czynienia z v'kami to za bardzo nie mam.

Opublikowano

A czy nierówno zapchane katy mogą powodować taki rozjazd w korektach między bankami? No i co z nimi zrobic bo mam znajomego mechanika co długim wiertłem je "naprawia" :D tylko z tego co czytałem takie coś chyba nie ma sensu...

Opublikowano (edytowane)

Jeśli już to zamienniki i jak będzie wywalać błędy od kata to trzeba wyłączyć drugie sondy w ecu u tunera. Najlepiej byłoby zdemontować i zobaczyć w jakim stanie są.

Daj jeszcze statyczny 2+33 po kasowaniu błędów. Dolot i resztę masz szczelne?

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Trochę nie rozumiem chyba, wstawić katalizatory po to żeby wywalić sondy z programu? Jaki jest sens tego? Masz jakieś zamienniki na myśli które możesz polecić?

Nie wiem jak dokładnie sprawdzić czy dolot jest szczelny, ale z tego co patrzyłem to raczej tak. logi nic nie pokazują w tym temacie?

Poza katami i być może przepływka wszystko ok? Rozrząd jest ok? bo patrzyłem że wartości między bankami też się różnią.

Dodatkowe logi wrzucę jutro, dzięki za zainteresowanie!

Edytowane przez arkadiusz.nas
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, arkadiusz.nas napisał:

Poza katami i być może przepływka wszystko ok? Rozrząd jest ok? bo patrzyłem że wartości między bankami też się różnią.

Jest dobrze.

14 minut temu, arkadiusz.nas napisał:

wstawić katalizatory po to żeby wywalić sondy z programu? Jaki jest sens tego? Masz jakieś zamienniki na myśli które możesz polecić?

Na zamiennikach potrafi wyrzucać błąd więc trzeba się go pozbyć na stałe jeśli zajdzie taka potrzeba :D Nigdy nie stosowałem zamienników kata, raz miałem wstawiany tłumik przelotowy.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

@przem8 widzę w profilu że jesteś z lubelskiego, tak jak ja. Polecisz może jakiś warsztat gdzie wywala mi sondy bezpiecznie?

Opublikowano
24 minuty temu, arkadiusz.nas napisał:

@przem8 widzę w profilu że jesteś z lubelskiego, tak jak ja. Polecisz może jakiś warsztat gdzie wywala mi sondy bezpiecznie?

Polecam Karola z https://www.facebook.com/SOFT.MOD.Performance.Lublin/?epa=SEARCH_BOX

Ale na razie o tym nie myśl, może się obejdzie bez tego :D

Opublikowano

Oki, to jutro zrobię i wrzucę brakujące logi :)

Opublikowano

Przed rozgrzaniem silnika do 90C:
http://www.sharecsv.com/s/fefe8a749efbe910422ad1446924dd77/LOG-01-002-033-xxx.csv

Po rozgrzaniu do 90C:
http://www.sharecsv.com/s/91620d93015fde70fdf31ce81c979dd0/LOG-01-002-033-xxx2.csv

Strona pokazuje tylko część logu, żeby zobaczyć cały trzeba pobrać plik.
Dzisiaj zajrzałem pod maskę jeszcze raz, nie słychać raczej nieszczelności. Pozniej zerknąłem pod samochód i wydaje mi się że trochę czuć spalinami na wysokości przedniego koła/drzwi od kierowcy. Nie wiem czy to nieszczelność, może wiatr... Nieszczelność wydechu jak może się objawiać w logach?

Opublikowano

To jaki wniosek? Po logach wygląda jakby katalizatory były ok?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...