Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pukanie podczas hamowania i jazdy po dziurach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem ze stukami dochodzącymi z przodu z prawej strony. Puka mi od jakiegoś czasu na nierównej drodze i podczas hamowania gdy nacisnę na hamulec jest pojedynczy stuk, również przy dodawaniu gazu często ten pojedyńczy stuk występuje. Na począku mechanik powiedział, że to maglownica mi puka, jednak miesiąc temu wymieniłem przegub zewnętrzny prawy, bo zaczął delikatnie już '"strzelać". Po wymianie stukanie po wybojach i podczas ruszania/hamowania ucichło o 90%, wtedy zacząłem się zastanawiać czy to rzeczywiście maglownica, bo gdyby była ona, to stukało by tak samo po zmiane przegubu. Na stacji diagnostycznej, na szarpakach i tescie amorów, nic nie puka. 

Moje przypuszczenia to przy hamowaniu/ruszaniu klocek, a przy dziurach, któryś z wahaczy? Na moje laickie oko, podczas wymiany przegubu guma dolnego banana była już "luźna" od mocowania od strony silnika.

Czy to jednak może byc maglownica?

Audi A4B5 1.6 avant 2000r

Opublikowano
W dniu 17.09.2019 o 09:07, Misiek1994 napisał:

Moje przypuszczenia to przy hamowaniu/ruszaniu klocek

Pewnie tak. Dodatkowo do sprawdzenia prowadnice zacisków.

Opublikowano (edytowane)

Maglownica to ostateczność, najprawdopodobniej to whacz górny tylny ten z gumką na górze, lub duży banan można sprawdzić to podnosząc auto i szarpiąc za koło, jedna ręka na górze opony ,druga na dole, ale przydałaby się inna osoba która wyczuje luz na sworzniu, żeby jednak mieć 100% pewności trzeba wykręcić śrubę z wahaczy górnych i pojedynczo sprawdzić,  śruba w takim wypadku i tak do  wymiany. 

W moim przypadku po wymianie banana stuki podczas hamowania ustały.

tak wyglądał u mnie uszkodzony wahacz który powodował stuki o których mówisz przy hamowaniu

 

Edytowane przez nyper1
Opublikowano
W dniu 23.09.2019 o 23:10, nyper1 napisał:

Maglownica to ostateczność, najprawdopodobniej to whacz górny tylny ten z gumką na górze, lub duży banan można sprawdzić to podnosząc auto i szarpiąc za koło, jedna ręka na górze opony ,druga na dole, ale przydałaby się inna osoba która wyczuje luz na sworzniu, żeby jednak mieć 100% pewności trzeba wykręcić śrubę z wahaczy górnych i pojedynczo sprawdzić,  śruba w takim wypadku i tak do  wymiany. 

W moim przypadku po wymianie banana stuki podczas hamowania ustały.

tak wyglądał u mnie uszkodzony wahacz który powodował stuki o których mówisz przy hamowaniu

 

Sprawdzę. Miałem właśnie wrażenie przy bananie że coś jest nie tak, podczas wymiany przegubu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...