adam120297 Opublikowano 23 Września 2019 Opublikowano 23 Września 2019 Witam, Jestem laikiem więc zwracam się do Was z prośbą porady, związanej z usterką w moim aucie. Wszystko zaczęło się podczas spokojnej jazdy (120km/h) po autostradzie. Nagle wyświetliła się kontrolka epc, chwilę później kontrolka od hamulca ręcznego, a na samym końcu check engine. Auto pracowało nadal normalnie, gdy zjechałem na parking i wrzuciłem na luz, zaczęło się falowanie obrotów. Zgasiłem auto i po około 10 minutach próbowałem je uruchomić niestety nic, po kolejnych 20 minutach auto odpaliło, obroty falowały i od początku te same kontrolki. Dodam tylko że na wysokich obrotach i w czasie jazdy auto pracuje normalnie. "Mechanik" podpiął auto pod komputer, tam pokazało błąd czujnik wałka korbowego i wypadanie zapłonów. Wymieniony czujnik wałka i świece, jego zdaniem miało to pomóc. Niestety nic to nie zmieniło i auto nadal pracuje jak ciągnik i ma problemy z odpalaniem. Jego zdaniem wina leży w rozrządzie i zalecałby jego wymianę, co sądzicie o objawach i czy to jedyna możliwa diagnoza. Wolę się poradzić niż od razu iść w koszta . Pozdrawiam.
liquid8p Opublikowano 24 Września 2019 Opublikowano 24 Września 2019 Na wolnych obrotach telepie silnikiem, a po przegazowaniu i podczas jazdy jest normalnie?
adam120297 Opublikowano 24 Września 2019 Autor Opublikowano 24 Września 2019 Tak w czasie jazdy auto normalnie pracuje bez skoków obrotów, i po dodaniu gazu do 1.5tys obrotów też pracuje już normalnie
liquid8p Opublikowano 24 Września 2019 Opublikowano 24 Września 2019 (edytowane) Miałem mniej więcej podobne objawy, mechanik sprawdzał kompresję na cylindrach? U mnie po jakiś czasie pracy na jałowym komputer przełączał się w tryb awaryjny i nie szło wtedy jechać. Edytowane 24 Września 2019 przez liquid8p
adam120297 Opublikowano 24 Września 2019 Autor Opublikowano 24 Września 2019 Auto idzie do innego mechanika dopiero w przyszłym tygodniu, ten chce wymieniać od razu rozrząd, więc chce zaczerpnąć wiedzy u innego. A jedyne co zrobił to zmienił ten czujnik, świece i kasacja błędów, które od nowa się pojawiły . A w Twoim co wyszło ? jaka usterka ?
liquid8p Opublikowano 24 Września 2019 Opublikowano 24 Września 2019 Niech mechanik najpierw sprawdzi kompresję, dużo to powie o stanie silnika. U mnie był wypalony zawór wydechowy w głowicy. Sprawdzenie kompresji kosztuje grosze w porównaniu z wymianą rozrządu. Mechanicy często przy diagnozie usterki tfsi diagnozują rozrząd, a po wymianie zdziwienie kiedy usterka pozostaje. 1
adam120297 Opublikowano 24 Września 2019 Autor Opublikowano 24 Września 2019 Dzięki wielkie za podpowiedź, sprawdzimy ten trop. Będę pisał co wyszło na koniec.
Dev Opublikowano 24 Września 2019 Opublikowano 24 Września 2019 (edytowane) W dniu 23.09.2019 o 20:26, adam120297 napisał: Witam, Jestem laikiem więc zwracam się do Was z prośbą porady, związanej z usterką w moim aucie. Wszystko zaczęło się podczas spokojnej jazdy (120km/h) po autostradzie. Nagle wyświetliła się kontrolka epc, chwilę później kontrolka od hamulca ręcznego, a na samym końcu check engine. Auto pracowało nadal normalnie, gdy zjechałem na parking i wrzuciłem na luz, zaczęło się falowanie obrotów. Zgasiłem auto i po około 10 minutach próbowałem je uruchomić niestety nic, po kolejnych 20 minutach auto odpaliło, obroty falowały i od początku te same kontrolki. Dodam tylko że na wysokich obrotach i w czasie jazdy auto pracuje normalnie. "Mechanik" podpiął auto pod komputer, tam pokazało błąd czujnik wałka korbowego i wypadanie zapłonów. Wymieniony czujnik wałka i świece, jego zdaniem miało to pomóc. Niestety nic to nie zmieniło i auto nadal pracuje jak ciągnik i ma problemy z odpalaniem. Jego zdaniem wina leży w rozrządzie i zalecałby jego wymianę, co sądzicie o objawach i czy to jedyna możliwa diagnoza. Wolę się poradzić niż od razu iść w koszta . Pozdrawiam. daj nr błędów ile masz oliwy w silniku ? Edytowane 24 Września 2019 przez Dev
adam120297 Opublikowano 25 Września 2019 Autor Opublikowano 25 Września 2019 Olej sprawdzam na bieżąco bagnetem bo czujnikowi nie wierzę . A numery błędów to ; P001600, p034100 i jeszcze od wypadania zapłonów ale nie pamiętam numeru kodu. 1
kixi4 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) P0016 brak synchronizacji walu i walka rozrzadu, czyli albo nieprawidlowa praca wariatora walka ssacego albo rozrzad P0341 - nieprawidlowa praca wariatora, to wyjasnia blad p0016, albo uszkodzony zawor sterujacy wariatora, albo podpora walkow rozrzadu A jezeli to dziala nieprawidlowo to pojawiaja sie wypadania zaplonow Edytowane 25 Września 2019 przez kixi4
adam120297 Opublikowano 25 Września 2019 Autor Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Orientujesz się mniej więcej ile może kosztować taka naprawa? 1-2k? czy powyżej 2k? pytanie czysto orientacyjne. Edytowane 25 Września 2019 przez adam120297
kixi4 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 Podpora kosztuje w aso okolo 650zl, zawor okolo 200.. wymiana 30minut.
adam120297 Opublikowano 25 Września 2019 Autor Opublikowano 25 Września 2019 Tragedii nie ma, dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się