Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CDHB] epc fault see owners manual audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem laikiem więc zwracam się  do  Was  z  prośbą porady, związanej  z  usterką w moim aucie.

Wszystko  zaczęło się podczas spokojnej  jazdy (120km/h) po  autostradzie. Nagle wyświetliła się kontrolka  epc,  chwilę później kontrolka  od   hamulca  ręcznego, a na samym końcu check engine.

Auto  pracowało  nadal normalnie, gdy zjechałem na parking  i wrzuciłem  na luz, zaczęło się falowanie  obrotów. Zgasiłem auto i po około 10  minutach próbowałem je uruchomić niestety nic, po kolejnych  20 minutach auto odpaliło, obroty falowały i od  początku te  same kontrolki. Dodam  tylko że na  wysokich obrotach  i  w  czasie jazdy auto pracuje normalnie.

"Mechanik" podpiął auto pod  komputer, tam pokazało błąd  czujnik wałka  korbowego i wypadanie zapłonów. Wymieniony czujnik wałka i świece, jego zdaniem miało  to pomóc. Niestety nic to nie zmieniło i auto  nadal pracuje  jak ciągnik i ma problemy z odpalaniem. Jego zdaniem  wina  leży  w  rozrządzie  i zalecałby  jego wymianę, co sądzicie  o objawach i czy to jedyna  możliwa  diagnoza. Wolę  się poradzić niż  od  razu iść w  koszta .

Pozdrawiam.

Opublikowano

Na wolnych obrotach telepie silnikiem, a po przegazowaniu i podczas jazdy jest normalnie?

Opublikowano

Tak w czasie jazdy auto normalnie pracuje  bez skoków obrotów, i po dodaniu gazu do 1.5tys obrotów też pracuje już normalnie 

Opublikowano (edytowane)

Miałem mniej więcej podobne objawy, mechanik sprawdzał kompresję na cylindrach? U mnie po jakiś czasie pracy na jałowym komputer przełączał się w tryb awaryjny i nie szło wtedy jechać. 

Edytowane przez liquid8p
Opublikowano

Auto  idzie do innego mechanika  dopiero w przyszłym tygodniu,  ten chce  wymieniać od  razu rozrząd, więc chce  zaczerpnąć wiedzy u innego. A jedyne co  zrobił  to zmienił  ten czujnik, świece i kasacja błędów, które od nowa się pojawiły . A w  Twoim  co wyszło ? jaka usterka ?

Opublikowano

Niech mechanik najpierw sprawdzi kompresję, dużo to powie o stanie silnika. U mnie był wypalony zawór wydechowy w głowicy. Sprawdzenie kompresji kosztuje grosze w porównaniu z wymianą rozrządu. Mechanicy często przy diagnozie usterki tfsi diagnozują rozrząd, a po wymianie zdziwienie kiedy usterka pozostaje. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki wielkie za podpowiedź, sprawdzimy ten trop. Będę pisał co wyszło na koniec.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.09.2019 o 20:26, adam120297 napisał:

Witam,

Jestem laikiem więc zwracam się  do  Was  z  prośbą porady, związanej  z  usterką w moim aucie.

Wszystko  zaczęło się podczas spokojnej  jazdy (120km/h) po  autostradzie. Nagle wyświetliła się kontrolka  epc,  chwilę później kontrolka  od   hamulca  ręcznego, a na samym końcu check engine.

Auto  pracowało  nadal normalnie, gdy zjechałem na parking  i wrzuciłem  na luz, zaczęło się falowanie  obrotów. Zgasiłem auto i po około 10  minutach próbowałem je uruchomić niestety nic, po kolejnych  20 minutach auto odpaliło, obroty falowały i od  początku te  same kontrolki. Dodam  tylko że na  wysokich obrotach  i  w  czasie jazdy auto pracuje normalnie.

"Mechanik" podpiął auto pod  komputer, tam pokazało błąd  czujnik wałka  korbowego i wypadanie zapłonów. Wymieniony czujnik wałka i świece, jego zdaniem miało  to pomóc. Niestety nic to nie zmieniło i auto  nadal pracuje  jak ciągnik i ma problemy z odpalaniem. Jego zdaniem  wina  leży  w  rozrządzie  i zalecałby  jego wymianę, co sądzicie  o objawach i czy to jedyna  możliwa  diagnoza. Wolę  się poradzić niż  od  razu iść w  koszta .

Pozdrawiam.

daj nr błędów

ile masz oliwy w silniku ?

Edytowane przez Dev
Opublikowano

 Olej sprawdzam na bieżąco bagnetem bo czujnikowi nie wierzę . A numery błędów to ; P001600, p034100 i jeszcze od wypadania zapłonów ale nie pamiętam numeru kodu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

P0016 brak synchronizacji walu i walka rozrzadu, czyli albo nieprawidlowa praca wariatora walka ssacego albo rozrzad

P0341 - nieprawidlowa praca wariatora, to wyjasnia blad p0016, albo uszkodzony zawor sterujacy wariatora, albo podpora walkow rozrzadu 

 

A jezeli to dziala nieprawidlowo to pojawiaja sie wypadania zaplonow

Edytowane przez kixi4
Opublikowano (edytowane)

Orientujesz  się  mniej  więcej ile może kosztować  taka naprawa? 1-2k?  czy powyżej 2k? pytanie  czysto orientacyjne.

Edytowane przez adam120297
Opublikowano

Podpora kosztuje w aso okolo 650zl, zawor okolo 200.. wymiana 30minut.

Opublikowano

Tragedii nie ma, dzięki za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...