Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogromne szarpanie, błędy zapłonów, wtryskiwaczy, sond


Gooti

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Od kilku miesięcy borykam się z dość uciążliwym problemem - wypadającymi zapłonami.

Zacznę od początku - auto kupiłem półtora roku, nie było żadnych problemów. Rozjazd rozrządu był dość spory, bo jeden kąt był odchylony o 15 stopni (nie pamiętam dokładnie wszystkich wartości), więc doszło do wymiany rozrządu - teraz kąty na 93 grupie to odpowiednio: -2 4 5 2. Dalej żadnych problemów - wydaje mi się, że zdarzyło mu się szarpnąć, ale to było na tyle niegroźne i sporadyczne, że to zignorowałem.

Po zmianie rozrządu przyszedł czas na gaz, poszukałem w sieci, zawiozłem do ogarniętych, moim zdaniem, gazowników, pod maską schludnie, widać, że wiedzą co robią, poza tym zebrałem opinie od znajomych i też sobie zachwalają - 200km od miejsca zamieszkania. Tutaj już wyraźnie pamiętam, że autem 3 razy szarpnęło w ciągu pierwszego tysiąca kilometrów - zwracałem na to uwagę ze względu na świeżo założoną instalację.

Pojechałem na regulację po pierwszym tysiącu - wracając masakra, samochodem szarpało, nie czułem jakiegoś spadku mocy, po dodaniu gazu auto normalnie szło, z tym, że strasznie nim szarpało. Od razu telefon do gazowników, umówiłem się na regulację i zalecili, żebym przywiózł świece takie jak oni zalecają - z Bosha jedno-elektrodowe, zamiast takich jak do tej pory dwu-elektrodowych.

W międzyczasie kupiłem sobie chiński kabel i podłączyłem do kompa - wydaje mi się, że do zwykłego czytania błędów jest wystarczający. Błędy to wypadające zapłony na wszystkich cylindrach. 

Zmieniliśmy świece, Panowie gazownicy poczarowali trochę sterownik no i wszystko było ok przez kolejne 1000km, pewnie ze względu na nowe świece. Po 1000km:

VAG-COM Version: Release  311.2-N

6 Znalezione:  
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
        P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
        P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Pojeździłem od czerwca z tymi wypadającymi zapłonami i obserwowałem co się dzieje. Wtedy te błędy pojawiały się tylko po dużym obciążeniu silnika, czyli głównie autostrada, z mocno zagrzanym silnikiem i głównie podczas przyśpieszania.

Obserwowałem co się dalej dzieje i sprawdzałem błędy co jakiś czas,  po około miesiącu było już:

12 Znalezione:  
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
        P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
        P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
        P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
        P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17516 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Performance too Low
        P1108 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16399 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
        P0015 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Poczytałem fora, pogadałem z mechanikami, diagnoza to kat, dokładnie ten pod kolektorem, no to doszło do wymiany wkładu w obu katalizatorach pod kolektorem wydechowym (1500zł całość, norma EURO5). Mechanik testował z odłączonym gazem oczywiście i stwierdził, że po wymianie jedyne błędy jakie mu się pojawiają to błędy wtryskiwacza na 4. cylindrze - jestem umówiony na dalszą diagnozę.

Dziś - po wymianie katów i jeździe na gazie znowu dyskoteka:

9 Znalezione:  
17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
        P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
        P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
        P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17516 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Performance too Low
        P1108 - 008 - Implausible Signal
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Wcześniej błędy od katalizatora wywalało po dłuższych jazdach, więc może jeszcze wyskoczą... Ewidentnie widać, że demencja mojego auta postępuje. Przewaliłem internet od prawej do lewej, tak samo po angielsku i większość wskazuje na katy, no ale skoro już cały układ wydechowy sprawdzony, to rozkładam ręce.

Sprawdziłem też na własną rękę przepływomierz, inny mechanik chciał rozbierać silnik.

Czy możliwe, żeby błędy wtrysków i sond były spowodowane wypadaniem zapłonów?

Czy jest możliwe, żeby po dłuższym czasie jazdy z wypadającymi zapłonami części układu zapłonowego - mimo, że nowe - świece, albo cewki powiedziały papa i to z nimi jest problem w postaci błędów wtrysków?

Średnio ufam mechanikowi, który zajmował się katalizatorami - był zdziwiony kiedy chciałem zobaczyć auto od spodu, zdziwiło go pytanie o stare wkłady od katów no i na fakturze mam 'wymiana katalizatorów blok 1 lewa i prawa strona' bez informacji co to za katalizatory itd. Może ma ktoś jakiegoś mechanika, którego mógłby polecić z Krakowa?

Edytowane przez Gooti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone wtryskiwacze jak najbardziej mogą powodować wypadania zapłonów - niewykluczone, że to prewencyjne działanie sterownika, podobne do tego gdy katalizatory się kończą. Na WYŁĄCZONYM silniku (tylko zapłon na ON) zrób test osprzętu silnika (Output test), jak któryś wtrysk nie będzie cykał to musisz to ogarnąć. Może wiązka nie łączy, może wtryskiwacz już umarł. Żeby ten test powtórzyć musisz po jego zakończeniu na chwilę uruchomić silnik i zgasić.
Rozumiem, że po wymianie wkładów katalizatorów wstępnych błędy zbyt małej wydajności kata już się nie pojawiają?
Swoją drogą dziwne, że gaziarze zalecili Ci wymianę świec na jednoelektrodowe - na moje oko to LPG powinien być strojony i chodzić jak złoto na fabrycznych dwuelektrodowych, zalecanych do ASN...tak przynajmniej inni widzę mają.
Jeśli już chcesz jednoelektrodówki to alternatywne do tego silnika były świece platynowe, takie montowano do tych silników w wersji na Stany Zjednoczone (AVK/BGN). Przy czym one mają inny sterownik silnika, nie wiem jak komputer ASN-a sobie z nimi poradzi... raczej nie powinno być problemów.
Polecam NGK PFR6U-11G, przez prawie 6 lat/60tys.km je miałem i ZERO problemów z zapłonem.

NGKNTK_SocialMediaImage.png
WWW.NGKNTK.COM

NGK | NTK

Cewki wymieniłeś w ramach bezpłatnej akcji serwisowej w ASO? :eusathink:

Zbadałbym też sondy lambda. Oczywiście na Pb98 :hi: 

 

logo_promo.png.7763b8a271bae75d96c714d64
FORUM.VW-PASSAT.PL

DIAGNOSTYKA SOND LAMBDA I KATALIZATORA NA PRZYKŁADZIE SILNIKA 1.8T AWT z sondą szerokopasmową. Grupa 030. Układ regulacji lambda. 1...

Sprawdź też szczelność i drożność układu odpowietrzenia silnika (tzw. odma) - stan rurek karbowanych oraz zaworu PVC - rozbierz go, wyczyść i oceń stan membrany, może ma dziurę. Nie kupuj używek! Bo będą w podobnym, agonalnym, stanie. Tylko ASO.
Lub aliexpress :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeżeli auto ma jakieś bolączki na benzynie to na lpg będzie 2 razy gorzej.

Napisałeś że na krótko pomogło po wymianie świec a później znów to samo-wygląda to na padające cewki,lpg trudniej się odpala niż pb i szarpniecia mogą być mocniejsze,świece zawsze takie jak producent przewidział-inne z krótszym skokiem lub mniejszą ilością elektrod przy umierających cewkach pomoga na chwile po której cewki są w jeszcze gorszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BeyerBrown, generalnie ja sobie myślałem, że jeśli jestem przełączony na instalację gazową, to pompa nie pracuje i paliwo nie ma prawa nawet dostawać się do wtryskiwaczy, okazało się inaczej. Pamiętam, że jak ostatnio jechałem na gazie po autostradzie, to dziwnym trafem benzyna zjechała do 0 - myślałem, że mi się wydawało, albo sterownik gazowy nie zaskoczył. Tak jak sobie teraz myślę, to może faktycznie jeden wtrysk siadł, a właściwie to jego zawór i zalewał cylinder, więc jechałem jednoczenie na PB + LPG. :(

Test cewek z tej ścieżki diagnostycznej robiłem, miałem problem ze zrobieniem dodatkowo testu katalizatorów, bo cały czas wyświetlało 'TEST OFF' niezależnie jak kombinowałem, więc oddałem furę do mechanika.

Z tego co mi powiedział mechanik, teraz zapłon wypada na TYLKO 4 cylindrze i nic nie daje zamienianie cewek i świec miejscami (oczywiście wszystko robione na PB), więc śmiem podejrzewać, że mimo wszystko świece i cewki nie są jeszcze w krytycznym stanie - nie mówię, że po tej jeździe z wypadającym zapłonem są jak nówki, ale to nie jest główna przyczyna.

Cewki już były wymieniane, mogę je wymienić tylko musiałbym jasno stwierdzić, że problemem są cewki, bo jeśli wymienię cewki, a zapłon będzie wypadał przez wtryski, to tak trochę marnowanie nowych cewek.

9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Rozumiem, że po wymianie wkładów katalizatorów wstępnych błędy zbyt małej wydajności kata już się nie pojawiają?

Póki co, faktycznie nie.

9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Swoją drogą dziwne, że gaziarze zalecili Ci wymianę świec na jednoelektrodowe - na moje oko to LPG powinien być strojony i chodzić jak złoto na fabrycznych dwuelektrodowych, zalecanych do ASN...

Też tak słyszałem, ale to wiadomo jak to jest, jeden mówi tak, drugi mówi nie. Polecili te, koszt nie był wielki, warto było spróbować i faktycznie poprawiło się, przynajmniej na jakiś czas.

9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Na WYŁĄCZONYM silniku (tylko zapłon na ON) zrób test osprzętu silnika (Output test), jak któryś wtrysk nie będzie cykał to musisz to ogarnąć.

Jest jakaś ścieżka diagnostyczna może jak w przypadku katalizatorów?

9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Sprawdź też szczelność i drożność układu odpowietrzenia silnika (tzw. odma) - stan rurek karbowanych oraz zaworu PVC - rozbierz go, wyczyść i oceń stan membrany, może ma dziurę.

Tutaj nie mam pojęcia jak to ogarnąć, mogę wspomnieć mechanikowi. Też słyszałem, że może być problem z lewym powietrzem, ale czy nie byłoby żadnych błędów na to wskazujących?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą wypadać zapłony przez niesprawną odmę :hi: 

 To ten element, nie musi wcale wydawać takiego dźwięku gdy jest uszkodzony. W ASO komplet z rurkami to ok. 400zł Żeby wymienić całość orurowania to należy dokupić rurkę idącą do bloku silnika, znajduje się pod dolotem. Pozostałe (idące od lewego i prawego banku) wymienisz bez problemu praktycznie w pół godziny max.
Tak wygląda totalnie zniszczony zawór PVC:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gooti napisał:
12 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Na WYŁĄCZONYM silniku (tylko zapłon na ON) zrób test osprzętu silnika (Output test), jak któryś wtrysk nie będzie cykał to musisz to ogarnąć.

Jest jakaś ścieżka diagnostyczna może jak w przypadku katalizatorów?

Tak, w VAG-COM/VCDS wchodzisz w 01 Engine, a tam klikasz w przycisk Output test a potem next, za każdym razem wsłuc**jąc się czy dany element daje oznaki życia od strony elektrycznej (klika). Test wyjść wymusza pracę pompy paliwa, więc regulator ciśnienia paliwa będzie syczeć przez cały czas, to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2019 o 17:14, lukasqkrk napisał:

kolego umów się do Pana Michała w Mogilanach najlepszy mechanik od AUDI w regionie i wszystko ci sprawdzi jak trzeba

Nie specjalnie mam ochote jezdzic po pato-mechanikach i sprawdzac. W tym momencie to wole sprobowac sam z pomoca madrzejszych na forum. Nie zebym z gory osadzal, ale bylem juz u 4 mechanikow, a kazdy pierwsze co chce robic to wymieniac, a nie diagnozowac. Wczesniej za dokrecenie swiec zaplacilem 200zl.

Odstawilem do mechanika, tego co poprzednio, 680zl za wymiane swiec, 2 cewki (1 i 4 cylinder) i zamiane wtryskow miejscami. :facepalm:

Mial sprawdzic wtryski, bo mial miec jakiegos dawce z Anglii, ale niestety... Prawie 700zl i dwa dni stracone, a wtryski dalej nie sa pewne.

@BeyerBrown

W dniu 29.09.2019 o 16:08, BeyerBrown napisał:

Tak, w VAG-COM/VCDS wchodzisz w 01 Engine, a tam klikasz w przycisk Output test a potem next, za każdym razem wsłuc**jąc się czy dany element daje oznaki życia od strony elektrycznej (klika). Test wyjść wymusza pracę pompy paliwa, więc regulator ciśnienia paliwa będzie syczeć przez cały czas, to normalne.

Sprawdzilem, wydaje mi sie, ze za pierwszym razem jak robilem, to na cylindrze 4 i 6 byly tylko 1-2 cykniecia, zamiast standardowych 5-ciu.

Bede test powtarzal jeszcze dzis i jutro. Polatam po autostradzie, posprawdzam bledy. @BeyerBrown masz moze jakies pomysly co dalej moge sprawdzic w celu diagnostyki wtryskow? 

Bledy z dzis to:

7 Znalezione:  
17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
        P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
        P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jeszcze wczoraj, zaraz po tym jak szarpnęło pierwszy raz. Od razu podpiąłem i błąd jaki się pokazał to:

17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
        P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Poszukałem jeszcze po sieci i znalazłem to:

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/377674-3-0L-Engine-all-cylinders-misfires-What-do-I-do-Vag-Com-results-inside!!!

A konkretnie:

Cytat

Check the power supply circuit between the ECU power supply relay and the injectors. This problem could also be caused by water in the ECU box. The injectors are all powered in parallel from the relay, in similar fashion to the coilpacks. If the injector power supply is intermittent, that will result in misfire codes also.

I to się wydaje w sumie logiczne. Filtr paliwa, czy pompa nie powinna mieć za wiele wpływu przy jeździe na gazie, a mi te błędy pojawiają się i na gazie i na benzynie, więc problemem mogą być najprawdopodobniej wtryski, albo układ elektryczny od wtrysków. Tylko... ze mnie mechanik jak z koziej... 

Czy ktoś ma może jakiś pomysł jak mogę to sprawdzić? Albo do kogo ewentualnie mógłbym podjechać w okolicy Krakowa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest otworzyć puszkę gdzie siedzi ECU i zobaczyć czy nie zalega tam jakaś wilgoć, ew. ślady po niej. Jeśli przekaźniki brodziły w wodzie radziłbym je wymienić. Same wtryski też można sprawdzić - porównaj rezystancję pomiędzy stykami sprawnych wtrysków i tych podejrzanych. Jak jest OK, to zmierz rezystancję przewodów - nie powinna być wyższa niż 1,5 Ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...