Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 AVANT by Leejon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.10.2019 o 20:46, kamil-vag napisał:

Poczytaj: https://a4-klub.pl/topic/128771-pompowtryski-pd-demontaż-wymiana-ustawienie/

Lepiej kupić sam zestaw oringów + śruby mocujące niż to co podałeś ;)

 

Więc tak.. Będę się zabierał za wymianę tych oringów bo strasznie mnie denerwuje to spalanie, a przynajmniej muszę wykluczyć pompki. Zamówiłem wszystko co podałeś w instrukcji i mam kilka pytań...

1. Kilka dni temu przy doginaniu styków we wtyczkach PD wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Czy przy każdym otwarciu pokrywy trzeba zakładać nową uszczelkę?
2. Po wyciągnięciu pompek przydało by się je wyczyścić. Rozumiem że najlepszą i najbezpieczniejszą metodą jest mycie ultradźwiękowe. Czy zamiast tego można zastosować środek Liqui Molly tak jak w tym poradniku? Nie chcę robić fuszerki czy coś ale nie bardzo mam dostęp do takiej myjki, a usługa mycia pompek kosztuje 150 zł co jest śmieszne za 5 minut w wanience z wodą... Jeżeli trzeba to zapłacę ale pytam czy to jest konieczne?
3. Jeszcze jedno.. Rozumiem, że przy ustawianiu pompek z suwmiarką ustawiamy ich obrót? Mam nadzieję, że nie "cheboczą" się na boki do tego... :)

Edytowane przez Leejon
Opublikowano

1) w tym temacie mądrzy użytkownicy potwierdzają, że uszczelki pod pokrywą wymieniać nie trzeba, jeśli tylko demontujemy i montujemy zgodnie ze sztuką :) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie masz wysokich BIPów więc temat myjki możesz odpuścić, LM na krótko z obiegu możesz sobie zrobić, ale tak szczerze lepiej zacząć stosować dodatek do diesla typu ARCHOIL 6900-D MAX i raz na jakiś czas zalać mu oleju 2T bądź dodatek LM do smarowania wtrysków...

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Nie masz wysokich BIPów więc temat myjki możesz odpuścić, LM na krótko z obiegu możesz sobie zrobić, ale tak szczerze lepiej zacząć stosować dodatek do diesla typu ARCHOIL 6900-D MAX i raz na jakiś czas zalać mu oleju 2T bądź dodatek LM do smarowania wtrysków...

 

Dzięki wielkie za odpowiedź. Zawsze myślałem, że te dodatki to pic na wodę, a tu proszę... Dobrze wiedzieć. 

Opublikowano

@kamil-vag zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w moich logach dynamicznych, a mianowicie EGR. Historia wygląda tak, że zawór EGR wraz z klapą gaszącą czyściłem, ale poprzedni właściciel "geniusz" zaślepił EGR silikonem. Ile dałem radę to wyczyściłem ale nadal lekko się przycinał i teraz nie wiem czy dobrze rozumuję ale przepływka pokazuje zbyt dużo powietrza w stosunku do mapy. Patrząc na logi dynamiczne Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_dKzRs5.html poprawna ilość powietrza pokazuje się w momencie przymknięcia zaworu EGR. Czy to nie jest podejrzane? Może on po prostu się nie domyka? Jak to sprawdzić? W ogóle jeżeli moja teoria o wpływie EGR na ilość powietrza w układzie jest fantazją to przepraszam z góry. Próbuję tylko zrozumieć skąd dodatkowa ilość powietrza w układzie. 

Opublikowano

Nie kombinuj, w TDI za dużo powietrza nie ma wpływu na skład mieszanki, jakby EGR był otwarty, to by dopuszczał spaliny do układu, tym samym obniżając wartość zasysanego powietrza, wtedy by był też problem i dawka była by cięta po niskim odczycie MAF... Zobacz sobie zależność grupy 008 i 003. Ostatnia grupa w 008 to dawka po odczytach z MAF, nie może być najniższa spośród pozostałych grup... Najniższa ma być z ogranicznika momentu i z tych wartości ma być lane paliwo...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Musiałem być pewny :) zobaczymy jak się sytuacja zmieni po wymianie orignów na pompkach.

Opublikowano

Update 14.10.2019

Miałem do rozwiązania 2 problemy. Jeden z ogrzewaniem (zimne powietrze na HI), oraz jeden z klimatyzowaniem (zniszczony mechanizm podnoszenia szyby kierowcy).
Zacząłem od ogrzewania bo zimno na dworze z rana :)

Postanowiłem starym sprawdzonym sposobem na OCET wyczyścić obecną nagrzewnicę z kamienia. Wiem, że nagrzewnica nie droga, a jej wymiana w B6 całkiem sympatyczna porównując do innych aut ale jakoś większą przyjemność sprawia mi naprawić niż wymieniać. Oczywiście sama kuracja octowa nie wystarczyła bo kamień praktycznie nie chciał wypływać. Już miałem się poddać ale podłączyłem myjkę ciśnieniową do węża i wypłukałem środek. Nie mam zdjęcia ale byłem zdumiony tym co się tam zebrało. Oczywiście teraz w samochodzie można saunę otworzyć :) 
Kilka zdjęć instalacji:
20191012_154956.jpg20191012_155001.jpg

20191012_155014.jpg

 

Co do mechanizmu szyby po zdjęciu "boczka" i odkręceniu śrub, stary mechanizm praktycznie wysypał się w środek drzwi. 
Co do samej jego wymiany wszystko było by idealnie gdyby nie jeden mały szkopuł... 
Zdjąłem trytkę z koła, na które nawijają się linki. To był straszliwy błąd, który kosztował mnie 2 godziny dodatkowej roboty.

Opublikowano

Update 15.10.2019

Jestem po wymianie oringów na pompowtryskach. Po małych problemach z odpaleniem, dzięki pomocy @kamil-vag udało się doprowadzić całą operację do końca.

Nie wiem jaka jest prawidłowa procedura pomiarów przy takiej wymianie, czy trzeba przejechać jakiś dystans aby się wszystko ułożyło. Zrobiłem logi po rozgrzaniu silnika i widać poprawę chociaż sam do końca nie potrafię dobrze zinterpretować tych pomiarów. Przede wszystkim chodzi ciszej i drgania silnika bardzo się zmniejszyły. Wydaje mi się także, że odzyskał kilka seryjnych rumaków ale to może być efekt placebo :)

Logi:
Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_hKT0RZX.html

Jestem bardzo zadowolony z wyników ponieważ FIS podczas jazdy pokazuje spalanie niższe o 1,5 L/100km niż przed wymianą. Czy spalanie rzeczywiście spadło okaże się dopiero po przejechaniu paruset km i podliczeniu ropy. 

Opublikowano

Pojeździć trochę, niech się dobrze ułoży dolna podkładka, dolać coś do baku co Ci proponowałem i obserwować ?

Nie robiłeś zdj z operacji? 

Przyjrzałeś się jak wygląda wałek, szklanki? 

Opublikowano (edytowane)

Nie robiłem zdjęć niestety.

Edytowane przez Leejon
Opublikowano

Zrobiłem 300km po wymianie oringów na pompkach. Na pierwszych dwóch pompkach korekcje na poziomie 0,13mg, 0,23mg pompka nr 3 to korekcja -1,5mg a pompka 4 1.1mg. Podałem tutaj wartości średnie. 

To co mnie zastanawia to spalanie w grupie 015 na pozycji 3 - wartość 1,2 l/h przy nagrzanym silniku.
Przed wymianą oringów jak i po auto gorzej odpala na ciepłym silniku.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to diagnozować dalej?

Opublikowano

Dobrze zebrałeś papierkiem ostre krawędzie ? ? ? Szkoda, że nie zasugerowałem Ci podmiany pompek miejscami (największy plus, największy minus).  

Wcześniej na 4 i tak miałeś korekcje juz bliżej 2mg... Także wydaje mi się, że trochę spadło...

Opublikowano
12 godzin temu, kamil-vag napisał:

Dobrze zebrałeś papierkiem ostre krawędzie ? ? ? Szkoda, że nie zasugerowałem Ci podmiany pompek miejscami (największy plus, największy minus).  

Wcześniej na 4 i tak miałeś korekcje juz bliżej 2mg... Także wydaje mi się, że trochę spadło...

Starałem się jak najlepiej głownie, na 4 cyl były nierówności. Tak rzeczywiście spadło. Co do spalania fis pokazuje średnie na poziomie 10l/100km, z tankowania wychodzi 8-9. Co do wtrysków tak na chłopski rozum... Nie wiem czy dobrze myślę ale jak 3 wtryski plusują w sumie na 1,6 a jeden wtrysk odejmuje 1,5 to powinno wyjśc mniej więcej na 0 :) 

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie. Czy dziura w układzie dolotowym może wpływać na spalanie? Ostatnio słyszę dźwięk jak przy starcie odrzutowca po dodaniu gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...