Więckoś_102 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) Witam. Posiadam od niedawna Audi A4 B7 05r. 1.9 TDI BKE 115KM któremu brakuje mocy i wysokie średnie spalanie na fisie (nie ma opcji żeby zejść poniżej 8l/100, podejrzewam że może rzeczywiście tyle spalać. W aucie zrobiłem: -nowe kpl. sprzęgło z dwumasą AWX -wymiana turbospężarki na AWX używka( sprawna z mojego poprzedniego auta) -pompa vacum bosha używka(sprawna z mojego poprzedniego auta) -chłodnica oleju z awx (j.w.) -czujnik temperatury cieczy nowy ASO -dobicie, zabezpieczenie broków -regulacja popychaczy PD -wymiana rozrządu -czyszczenie układu dolotowego(kolektora, egr-a, collera itd.) -serwis olejowy z filtrem paliwa Silnik ładnie odpala równo pracuje nie szarpie nie trzęsie nie dymi tylko straszny mół, i to spalanie na fisie mnie irytuje. Przy wymianie łącznika elastycznego nie widać żeby katalizator był zapchany, fabrycznie nie było w nim DPFa. Przyglądałem się wałkowi rozrządu jest leciutko przytarty ale w normnie jak w każdym PD 500+ Poprzedni właściciel mówił że jest tam jakiś wirus ale ja go nie czuje wgl. Moja c5 z afn lepiej sie zbiera Chcę ogarnąć wszystko żeby z czystym sumieniem wgrać program. Mam drugi przepływomierz( nie koniecznie lepszy) na podmianę, jeżeli teraźniejszy by miał odchyły od normy(które bloki logować jeżeli trzeba podmienić?) Dziękuje z góry za rady i sugestie, oto logi: statyczne: 001- http://vaglogi.pl/log-001_5XW35v1.html 004- http://vaglogi.pl/log-004_Fe5ilgv.html 007 zimny - http://vaglogi.pl/log-007_3ATpj.html 007 gorący- http://vaglogi.pl/log-007_62Ml8.html 013- http://vaglogi.pl/log-013_QVkRo1l.html 018- http://vaglogi.pl/log-018_cZ88j9.html 023- http://vaglogi.pl/log-023_oQyNzqC.html nastawy podstawowe: 003- http://vaglogi.pl/log-003_QZ0Dc62.html 011- http://vaglogi.pl/log-011_0mZk87.html dynamiczne: 001- http://vaglogi.pl/log-001_04jH4K0.html 003- http://vaglogi.pl/log-003_753VOB.html 004- http://vaglogi.pl/log-004_kzSQz.html 008- http://vaglogi.pl/log-008_7THs7.html 010- http://vaglogi.pl/log-010_1o1KG.html 011- http://vaglogi.pl/log-011_D2A0v5I.html 001+004- http://vaglogi.pl/log-001_004_x0YU7jF.html 003+011- http://vaglogi.pl/log-003_011_YITd4.html 011+010- http://vaglogi.pl/log-011_010_o4GLYu.html 003+008+011- http://vaglogi.pl/log-003_008_011_EiQy1bA.html Edytowane 13 Października 2019 przez Więckoś_102 niesprawne linki
kamil-vag Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Edytuj post i podlinkuj te logi to prędzej tam zajrzę, nie chce mi się każdego kopiuj/wklej Masz coś takiego w pasku tworzenia posta jak odnośnik...
Więckoś_102 Opublikowano 13 Października 2019 Autor Opublikowano 13 Października 2019 Cytat 15 godzin temu, kamil-vag napisał: Edytuj post i podlinkuj te logi to prędzej tam zajrzę, nie chce mi się każdego kopiuj/wklej Masz coś takiego w pasku tworzenia posta jak odnośnik... Już gotowe
kamil-vag Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 Na szybkiego z telefonu, to problem z korekcja na 3 cylindrze, czyli do wymiany pewnie uszczelnienia pompek, no i chyba przycina się geometria turbiny, powinna się rozruszac dynamiczną jazdą... Więc trochę poprzyciskaj gdzie można... No i czy taki muł? Masz zadane ciśnienie w ciągu 2,5s to dobry wynik... No i nie wiem czy dla turbo z AWX nie powinna być jakaś korekta softu... 1
Więckoś_102 Opublikowano 13 Października 2019 Autor Opublikowano 13 Października 2019 Wydaje mi się że jest trochę za słaby. Turbo będzie programowane jeżeli wszystko będzie ok. Czy wysoką korekcja 3 wtrysku może powodować duże wskazania średniego spalania na fisie?
szalonyharry Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 Kolego mam ten sam silnik i ten sam problem i tez walcze z tym . Wykresy mamy identyczne , Niby turbo dmucha odpowiednio , co powinno sie przekladac na odpowiedni przepływ powietrza a mimo to dawka paliwa jest brana z limitera zadymienia . Mi już ręce opadają bo niewiem co jest grane. Dodam ze wymieniłem przepływke na pierburga nowa , nic niepomogło , podmiana z inna dobra też d*pa . N75 , akumulator powietrza podmienione tez nic , wezyki podcisnienia zmienione na dzień dobry tez zero efektu. vacum tez robi podcisnienie . szklanki całe , wałek rozrzadu nosi slady , ale nie takie jak na zdjeciach uszkodzonych , ze zjechane do zera . Egr wymieniony . intercoller tez . A auto jest mułowate na niskich obrotach . Może jakies pomysły dodasz , trzymam kciuki zebys rozwiazał problem i żebys sie nim podzielił
szalonyharry Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 turbina nie pompuje -->za mała masa zasysanego powietrza-->dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia) tylko w naszym przypadku masa zasysanego powietrza jest dobra nawet i wieksza a dawka jest cieta ...dlaczego??
Więckoś_102 Opublikowano 13 Października 2019 Autor Opublikowano 13 Października 2019 Też masz dziwne wskazania spalania na fisie? Skąd sterownik bierze info przez które mierzy chwilowe spalanie?
szalonyharry Opublikowano 14 Października 2019 Opublikowano 14 Października 2019 chyba mierzy z Ecu . Tak tez mam wysokie , kiedys spalanie 6.5 przy dziadkowej jezdzie 4.8 . teraz 8.5 przy spokojnej 7 , Dodam ze jak jest temperatura poniżej 10 stopni to auto owiele lepiej sie zbiera i czuc ze turbo załąncza sie 1.700-1800 , a jak temperatura leci +20 .C (temperatura zewnetrzna ) to sie zmienia na 2200 -2500 obr .
Więckoś_102 Opublikowano 14 Października 2019 Autor Opublikowano 14 Października 2019 Nie mam pojęcia o co chodzi. Mam nadzieję że znajdę kogoś kto mi to poprawi z wirusem
kamil-vag Opublikowano 14 Października 2019 Opublikowano 14 Października 2019 (edytowane) 17 godzin temu, szalonyharry napisał: turbina nie pompuje -->za mała masa zasysanego powietrza-->dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia) tylko w naszym przypadku masa zasysanego powietrza jest dobra nawet i wieksza a dawka jest cieta ...dlaczego?? Tylko kolega jedzie raczej cały czas na przeladowaniu, MAF też jest odpowiednio wysoki... To i paliwa musi do tego dolac, zeby był odpowiedni AFR... Dawka paliwa jest uzależniona od doładowania (MAP) Tym bardziej jeśli był jakiś wirus, do tego nie ori turbo... Tu potrzeba podejrzewam na nowo wystroic auto, wymienić oringi na pompkach (ewentualnie tą jedną na 3 cyl) i będzie z głowy... W Twoim przypadku skoro dawkę tnie po limiterze zadymienia, może wystarczyło by przełączyć w programie MAF na MAP (wyłączenie przeplywki)... Jeszcze jak jest DPF warto sprawdzić kanały z pomiarami czujników temp DPFa i na wyjściu z turbo... Bo były przypadki, że przeklamania z tych czujników powodowały spadki mocy, chociaż po tych logach ja nie widzę braku mocy... @piotrsob1, 1.9 z DPF to Twój motor, może coś doradzisz chłopakom... Edytowane 14 Października 2019 przez kamil-vag
spanky Opublikowano 14 Października 2019 Opublikowano 14 Października 2019 (edytowane) Panowie tutaj macie logi seryjnego BKE ... Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM porównajcuie sobie to z logami kolegi (np.grupa 008 :-) ) .. a wszystko stanie sie jasne (co za gniot jest tam wgrany) i od tego radzę zacząć naprawę auta ... i na koniec . w tych autach dawka jest wyznaczana po MAPsensorze takze wskazania MAF Was nie interesują .... Edytowane 14 Października 2019 przez spanky 1
kamil-vag Opublikowano 14 Października 2019 Opublikowano 14 Października 2019 Czyli doświadczony tuner jakim jest spanky potwierdził moje wypocini Że potrzeba na nowo wystroić auto i że dawka jest uzależniona od MAP...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się