Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura przy postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

9 godzin temu, artdz napisał:

Też tak miałem, łapałem wysoką temperaturę ale kontrolka mi się nie zaświecała. Czyli jak się nie zaświecała, to w zasadzie chyba nie było się czym martwić. Uznałem, że tak ma być.

Nie no już wywaliło mi rurę gdzieś z tyłu przez to. Coś jest na rzeczy :P 

 

 

Mnie zastanawia jedna rzecz ( poprawcie mnie jeśli źle myślę ) :

na małym obiegu chyba gorący płyn dochodzi do termostatu. Dopoki nie będzie on miał danej temperatury to się nie otworzy. Ciśnienie się robi, więc gdyby się otworzył to nawet jakby w ogóle pompa wody nie kręciła, to by ta dolna rura chociaż troche była ciepła. Poza tym by się wentylator włączył.. ( tutaj ponawiam pytanie z tymi - wiatrakami :D Mam dwa wiatraki - większy się ciągle kręci, chyba na pasku, tak ma być ? drugi miejszy od klimy. włącza się jak klime włączę, i chyba ma się też włączyć jak termostat otworzy tak ? 

 

Tak nawiasem dzięki Panowie, że próbujecie mi pomóc ;) 

Edytowane przez KeNy26
Opublikowano

Ten od klimy, jest tylko od klimy. Zostaje pompę wody wymienić, bo wszystko będziesz wymieniał i nic nie da, a jak mechanik co tam rozrząd wymieniał nie jest w stanie powiedzieć, czy pompę też wymieniał, to już kręci. Gdyby robił jak należy to by był pewien co wymieniał. Nie radzę korzystać z jego usług..

Opublikowano

No dobra, a powiedz mi jeszcze jak wiesz, czy trzeba wykręcać rozrząd do pompy ? 

Opublikowano

Wykręcać nie, bo wystarczy samą pompę wymienić ale wypadało by blokady założyć aby nic się nie przestawiło.

Opublikowano

Siemka. Na nowo zająłem się sprawą mojego audi i w końcu działa. Już mówię co było przyczyną.... yy w sumie nie wiem co było przyczyną, ale powiem jakie części po kolei wymieniłem:

A więc tak: po namowach @Langista wymieniłem pompę wody. Mechanior mówił że nie była zła, mógł być lekki wyciek bo zobaczył tam w niej jakiś uszczerbek. wymiana pompy wody nic nie dała. Dopiero wymiana wiskozy zatrzymała wzrost temperatury  @motor144:) furka śmiga jak nowa.

Dzięki wszystkim, którzy pomagali ;) fajnie mieć Was na forum ;) 

pozdrawiam :P

Opublikowano (edytowane)

A za ile masz do wymiany rozrząd? Jak za 2-3k km to możesz tą pompę zostawić, o ile jest dobrej firmy.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Hej ale miło czytać że udało się znaleźć rozwiązanie. Napawa optymizmem moja babcinka też tak zaniemogła więc musimy to sprawdzić. U nas odbyło się to trochę z większą ilością dramaturgii. Stojąc w gorący dzień na parkingu w mc donalds z włączoną klimą po ruszeniu pękła chłodnica i wywaliło cały płyn. Po wymianie chłodnicy pierwsza testowa jazda w porządku przy drugiej woda wychodzi tym awaryjnym spustem (obydwa testy jazda bez klimy) dziś w chłodniejszy dzień znów bez problemów. Kable też nie trwardnieją. Mamy do zrobienia rozrząd zobaczymy czy po tym będzie ok, jak nie to tą wiskozę sprawdzimy. No i ten drugi wiatrak chyba do wymiany bo się nie włącza. Chociaż gdzieś czytałam że klimą musi być nabita a nasza już na końcówce chyba... Jeszcze pytanie czy trzeba jakoś odpowietrzać układ po wymianie chłodnicy? Oby się udało i nie była to uszczelka:( wszyscy mówią że nie ma sensu inwestować kasy ale ja bym babcince tego nie mogła zrobić. Pozdrawiam serdecznie raz audi na zawsze audi:)

Opublikowano

Po wymianie chłodnicy należy odpowietrzyć układ to po pierwsze. Po drugie, ten drugi wentylator jest tylko od klimy i włączy się dopiero jak załączy się klima. Jak po wymianie płynu chłodniczego zaczynało wywalać zbiornikiem bez wcześniejszego odpowietrzenia, to właśnie w ten sposób auto samo się odpowietrza. 

Odpowietrzyć dokładnie, sprawdzić temperatury podczas gorących dni i później myśleć co dalej naprawiać. W B5 w klimatroniku jest menu, którym możemy podglądać temperaturę wody, zapomniałem już jaka kombinacja ale chyba trzeba przytrzymać 2 sekundy przycisk auto i zamkniętego obiegu powietrza, potem klawiszami od te.perstury zmieniasz kanały, interesuje Cię kanał 49, tam jest temperatura cieczy chłodzącej.

Opublikowano

Hej dzieki za opowiedz. Na pewno to sprawdzimy. Nawet jesli odpowietrzymy to nie zmienia to faktu ze do usterki doszlo z innej przyczyny niz tylko slabsza chlodnica. Ale zakladamy ze trzeba zaczac od rozrzadu plus wiskoza i drugi wentylator. Jestesmy tak z 3 lata po kapitalnym remoncie silnika( szlif walu, panefki, wymiana zaworu i uszczelka) wiec miejmy nadzieje ze nie bedzie trzeba tego powtarzac. Ale przy awari poszedl dym z maski wiec niestety nic nie wiadomo. Chcemy jeszcze kupic ten plyn do sprawdzania czy uszczelka jest uszkodzona.

Opublikowano

Dym poszedł bo pewnie płyn uciekł ze zbiorniczka i wylał się na wydech. Co do rozszczelnienia chłodnicy to jest to dosyć popularna usterka i z czasem po prostu gdzieś pojawia się nieszczelność. Swoją drogą nie zagotował się we tedy płyn? Po czym zorientowaliście się, że nie ma płynu?

Opublikowano

Staliśmy na parkingu, auto i klima chodziła. Mąż ruszył może z metr i zobaczył że woda pokazuje 110 stopni. Poszedł dym, zgasilismy zapłon, kulajac się na luzie zalalismy połowę parkingu. Otwierając maskę mąż zobaczył że pękła chłodnica. Nie było w ogóle wody w okolicy zbiornika czy nakrętki, wszytko poszło przodem chłodnica i na zderzak.

Opublikowano

Czyli dym poszedł bo woda najpierw się zagotowała i to, co wróciło wężem powrotnym do zbiorniczka od razu 'wykipiało'. Jak remont silnika był dobrze przeprowadzony to nie ma szans aby po tak krótkiej pracy bez płynu coś stało sie głowicy. Dajcie znać czy odpowietrzenie układu pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...