Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2,0 TDI BPW] EGR


danielsonicl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś może mi powiedzieć jak zawór EGR stoi cały czas w pozycji 100% zamknięty czy jest możliwość że ktoś go wyłączył w sofcie? silnik szarpie w okolicach 2000-2500 obrotów, ecu nie zgłasza błędów. Pytam ponieważ nie wiem czy wymiana ma sens bo może ktoś pogrzebał w sofcie, po odłączeniu wtyczki wyskakuj błąd, egr wyczyszczony, po wyłączeniu silnika egr minimalnie na chwilę uchyli grzybek, sprawdzone fizycznie.

Edytowane przez danielsonicl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób na sprawdzenie, spróbuj go zaślepić, Jeśli wywali Ci check engine, znaczy że jest aktywny.

Jeszcze jedno pytanie, czyściłeś go? Robiłeś test elementów wykonawczych, otwiera się, zamyka?
Demontaż EGR w bpw jest dość prosty.

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie nic nie daje, tak samo jak kryza, nie ma błędu ale też żadnej poprawy, przy bardzo płynnym przyspieszaniu szarpanie nie występuje. Jedno mnie zastanawia dlaczego po wyłączeniu silnika na chwilę uchyli grzybek EGR na jakieś 2mm a podczas pracy silnika stoi zamknięty? Czyściłem, jednak nie zrobiłem testu ?

Edytowane przez danielsonicl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro go zaślepiasz i nie wywala błędu to ktoś coś już grzebał w sofcie. U mnie założyłem blaszkę, ale musiałem wywiercić w niej 3 otwory bo pokazywało brak przepływu gazów przez EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko to że po wyłączeniu silnika próbuje się otworzyć, może faktycznie ktoś w sofcie grzebał bo dpf napewno jest usuniety a objawy jak przy uszkodzonym egr, jeszcze jedno wartości przepływu spalin przez EGR ulegają zmianie jak by działała recyrkulacja a zawór ani drgie i w momencie jak zaczyna szarpać krzywa ciśnienia doładowania skacze?

Edytowane przez danielsonicl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, jak by ktoś miał objawy takie jak ja to wina leży w tandem pompie, pompa posiada zawór na króćcu powrotu do filtra, jst tam sprężyna i kulka regulująca ciśnienie. U mnie coś tam się rozleciało i ciśnienie było na poziomie 1kg/cm. Nie było czasu tego rozbierać, kupiłem zawór zwrotny zmieniłem sprężynę w zaworki n twardszą tak by utrzymywała 4kg/cm auto jak nowe, dodam że pompę tandem całą regenerowałem tyle że nie przyszło mi do głowy że na powrocie jest zawór utrzymujący ciśnienie na pd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...