Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie na układzie oświetlenia wnętrza


NikOTG

Rekomendowane odpowiedzi

Sz. Forumowicze.

Mój przypadek to pobór prądu w stanie spoczynku. Po zdjęciu obudów od oświetlenia wnętrza okazało się że powyjmowane są wszystkie zarówki/LEDy. Prawdopodobnie dlatego żeby w ten sposób zlikwidować złodzieja prądu.

Mierząc miernikiem napięcie na wtykach  przy otwartych drzwiach jest 12V, po zamknięciu spada do 0,1V, po czym wzrasta po wygaśnięciu trujkąta czyli w stanie spoczynku do 0.5 i 0,6V. I faluje cyklicznie co 1Hz od 0,5 do 0,6V. Mierzone dwoma miernikami. Sprawnymi.

Dodam że moduł komfortu jest zmieniany. Ta sama sytuacja na obydwu. I to na Orginale AR i innym wymontowanym z innego wariantu z końcówka BD.

Ma ktoś pomysł dlaczego może się tak dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pobór prądu mierzy się w A (amper) a nie V (volt). To normalna sprawa, że występuje tam napięcie - jak wyjmiesz żarówkę to w gnieździe też będzie napięcie, ale że nie ma odbiornika, czyli żarówki to poboru nie będzie żadnego. Do sprawdzenia poboru prądu w spoczynku używa się amperomierza, nie woltomierza. Na youtube jest pełno filmów obrazujących pomiar poboru prądu w spoczynku. W A4 B6 po zamknięciu auta pobór wynosi mniej więcej 0,15A, a po uśpieniu modułów (około 15min po zamknięciu) pobór powinien spaść mniej więcej do 0,02 - 0,01A

W profilu piszesz, że jesteś z Krakowa - wpadnij dziś na spota do galerii Kazimierz godz. 20.00 to sprawdzę Ci ten pobór

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał:

W profilu piszesz, że jesteś z Krakowa - wpadnij dziś na spota do galerii Kazimierz godz. 20.00 to sprawdzę Ci ten pobór

I to jest to co cenię.
Wyrazy szacunku i pozdrawiam.

A Kolega co zapodał temat zyska nowych przyjaciół, pasjonatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Łukasz_mk2, bardzo dziękuję za chęć pomocy i zainteresowanie tematem.

Nie zobaczyłem posta na czas. Ale i tak bym nie podjechał bo nie sprawdzilibyśmy poboru przy prądzie zwarciowym. Szkoda ryzykować.

Tak "a priori' pisząc o napięciu w układzie w czasie uśpienia/spoczynku bez zamontowanych odbiorników w domyśle jest ze po ich zamontowaniu popłynie prąd. Ale będę dokładniejszy.

Parametry w czasie od załączenia klemy bez odbiorników:

1. Pierwsze 20 sekund: 0,75 A

2. Od 20 do 60 sekundy 0.10 A

3. Następnie przez 5 min 0,03 A dłużej nie sprawdzałem.

Ale wsiadam do auta, zdejmuje osłony świateł oświetlenia wnętrza. i mierze napięcie.

pierwsze sekundy, po minucie po kilkunastu minutach. Dodam ze zablokowany zamek drzwi i auto zatknięte centralką. No i napięcie cały czas to samo. 12,72 V.

No i żeby nie było zmierzyłem pobór prądu. 16.9 A !

Dla tego układu to prąd zwarciowy. Nawet jeśli byłyby tam diody to na pewno jest prąd większy niż wzbudzenia elementów :D

Dlatego napisałem że nie zmierzylibyśmy poboru przy tym obciążeniu bo po 1 sekundzie przewody miernika były gorące.

Zauważyłem na szybie  ślad po montażu kamery. Więc jest prawdopodobne że ktoś coś pokiełbasił.

Miał ktoś kiedyś taki problem? Może dysponujecie jakimiś układami elektryki do tego modelu. Opisami kostek chociaż. Sposobami jak szukać usterki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się w amperomierz który wytrzymuje 20A i podczas pomiaru prądu w spoczynku (zabkolowany zamek drzwi i zamknięte z centralki auto) wyciągaj po kolei bezpieczniki i obserwuj pobór prądu. Możliwe ze w obwodach lampki podsufitki było grzebane skoro piszesz ze kamerka była,zdejmij lampkę i sprawdź okablowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam jest bezpiecznik 15 A. Jest połączenie układu z modułem komfortu. Jak przytrzymam takim takim amperomierzem to zjaram układ albo moduł.

Założyłem żarówki chcąc sprawdzić pobór mocy przez małą chwile.. Zjarało bezpiecznik nr 38. Powyjmowałem żarówki i teraz pali bezpiecznik nawet bez nich. 

Na forum są schematy elektryki. Ale nie potrafię ich odczytać. W jednym PDFie jets kilkanaście obwodów. Czy wie ktos który jest do modułu i jak sprawdzić poprawność działania np. mierząc na wyjściach we wtykach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Nie podgrzewa lusterek. A podświetlenie zapalniczki mruga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...