Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Zalej do pełna. Bywają właśnie przypadki, że niski stan deklaruje jako usterkę.

no dziś po pracy jadę uzupełnić, tylko dlaczego nie dostałem komunikatu na 2400km żeby uzupełnić, dziwi mnie to 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość często spotkałem się z takim zachowaniem, co prawda nie we własnym B9, bo tam od połowy tankuję do pełna, ale z kilkoma innymi Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowane 22,4 litra komunikat znikł, a ikonka check po 5 uruchomieniu zaplonu, praktycznie jeździłem z pustym bakiem, mam nadzieję że komunikat nie wróci a teraz będę dolewał po 10 000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Zużycie AdBlue to ok 1-1,2 l na 1000 km, jak co 10.000 km będziesz dolewał, nie powinno być problemów. Nie kupuj tylko na zapas AdBlue, bo okres pezydatności to ok. rok. Zalewaj świeży. Jak będzie dłużej leżał to traci właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Zalewaj świeży. Jak będzie dłużej leżał to traci właściwości.

Kolego z dystrybutora zalalem na stacji z orzełkiem 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dopadł problem z adblue. 

Najpierw pojedynczy błąd kilka dobrych miesięcy temu. Po skasowaniu wszystko było ok, aż znowu zrobiło się zimno i mokro. Teraz ten błąd powraca cały czas. Od czasu do czasu zacznie się odliczanie od 1000km, jednak po pewnym czasie znika. Adblue zatankowane pod korek. 

 

Ktoś miał taki sam błąd i wymiana sterownika pomogła? 

Kupiłem używkę z literka D ( u mnie siedzi B), ale od razu wywaliło więcej błędów. W tym  błąd komunikacji. 

Nie wiem czy sterownik uszkodzony czy auto nie chce z nim współpracować. Ktoś chyba miał taki problem jak czytałem cały temat. 

 

Ewentualnie czy ktoś wyrzucił adblue i użytkuje auto w Niemczech? Przejdzie tüv bez problemu? 

Screenshot_20240102_182034_OBDeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś uszkodzony sterownik. 

Sterowniki i indexem D są kompatybilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w temacie , jaka jest cena nowego sterownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy sterownik z indexem D kosztuje ok. 1400 zł.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ten z literą D wywalał błąd komunikacji 🥴 mam nawet swój stary sterownik bez literyi ten z literą D i jeszcze jeden bez litery mogę komuś odstąpić w promocyjnej cenie do sprawdzenia 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Pytanie do osób, które wymieniły sterownik adblue - jak długo jeździcie po wymianie i czy problem powracał? 

Kilka dni temu jak przyszły mrozy -18C wyskoczył komunikat jak w temacie, czyli awaria systemu adblue max 1000km. 
Przeczytałem cały wątek i podejrzewałem sterownik, ale spróbowałem też opcji z dolaniem adblue (mimo, że nie miałem wcześniej komunikatu o niskim poziomie) 
Weszło 11l 😶 a mam standardowy, niepowiększony zbiornik.
Po dolaniu brak komunikatu, ale po dwóch dniach niestety powrócił. 

Zadzwoniłem do VAG serwis Kolasińscy z okolicy i zgłupiałem, bo sądziłem, że to znany problem ze sterownikiem, a usłyszałem, że wymiana nic nie da, bo problem i tak powróci. 

 

Jak to wygląda u Was, jak długo jeździcie bezproblemowo po wymianie sterownika? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sterownika pomoże w przypadku, gdy sterownik jest zalany. Jeżeli przyczyną komunikatu jest inna usterka, to wiadomo, wymiana sterownika nic tu nie da.

Znam osoby, które po wymianie sterownika spokojnie już nawet 40-50 kkm zrobiły i do tej pory nadal bez błędów jeżdżą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dolałeś 11 l , tzn że miałeś totalna rezerwę ok 1litra , powinieneś mieć komunikat wcześniej że powinieneś dolać ad blue.

Po drugie być może ad blue się skrystalizowało na takim mrozie i zapchało system i to może być przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba VDS podpiąć i zobaczyć co pokazuje. Ja też wyjeździłem do zera czynnik, bo komunikat nie wyskoczył, ale u mnie to było lato i po dolaniu błąd nie wrócił. I od jakiś 30tyś mam spokój.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Wymiana sterownika pomoże w przypadku, gdy sterownik jest zalany. Jeżeli przyczyną komunikatu jest inna usterka, to wiadomo, wymiana sterownika nic tu nie da.

Znam osoby, które po wymianie sterownika spokojnie już nawet 40-50 kkm zrobiły i do tej pory nadal bez błędów jeżdżą. 

 

Tak, to jest dla mnie zrozumiałe, że jeśli w innym miejscu jest problem to wymiana nic nie pomoże. 
Byłem po prostu zaskoczony, że po drugiej stronie było od razu stwierdzenie, że to nic nie da, bo i tak problem wróci, a przecież nawet nie podpięli samochodu żeby sprawdzić co mu jest.

55 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Czyli dolałeś 11 l , tzn że miałeś totalna rezerwę ok 1litra , powinieneś mieć komunikat wcześniej że powinieneś dolać ad blue.

Po drugie być może ad blue się skrystalizowało na takim mrozie i zapchało system i to może być przyczyną.

 

 

Nie było komunikatu, też mnie to dziwi. Zawsze gdy adblue schodziło do minimum była informacja żeby dolać min. 6l i max 2400km do zrobienia. Ostatni taki komunikat był w sierpniu. Czy brak takiego komunikatu może również wskazywać na problem ze sterownikiem? 

Pytam już bardziej z ciekawości bo i tak po weekendzie jadę do serwisu sprawdzić o co chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, heatPL napisał(a):

 Czy brak takiego komunikatu może również wskazywać na problem ze sterownikiem? 

Pytam już bardziej z ciekawości bo i tak po weekendzie jadę do serwisu sprawdzić o co chodzi. 

Raczej nie, gdyż sterownik AdBlue jest tylko sterownikiem wykonawczym. O wszystkim innym czyli, parametry, warunki wtrysku, ilość iczas wtryskiwanego mocznika, decyduje sterownik silnikia jako element nadrzędny. Krótko mówiąc, sterownik AdBlue wykonuje tylko to, co mu sterownik silnika "każe".

 

Fakt, że panowie nie podłączyli kompa i postawili od razu diagnozę, nie przemawia raczej za kompetencją, moim zdaniem. Chyba że jako kandydayci do programu "Mam talent"😄

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, heatPL napisał(a):

 

Tak, to jest dla mnie zrozumiałe, że jeśli w innym miejscu jest problem to wymiana nic nie pomoże. 
Byłem po prostu zaskoczony, że po drugiej stronie było od razu stwierdzenie, że to nic nie da, bo i tak problem wróci, a przecież nawet nie podpięli samochodu żeby sprawdzić co mu jest.

 

Nie było komunikatu, też mnie to dziwi. Zawsze gdy adblue schodziło do minimum była informacja żeby dolać min. 6l i max 2400km do zrobienia. Ostatni taki komunikat był w sierpniu. Czy brak takiego komunikatu może również wskazywać na problem ze sterownikiem? 

Pytam już bardziej z ciekawości bo i tak po weekendzie jadę do serwisu sprawdzić o co chodzi. 

Czyli od sierpnia nie dolewałeś ad blue rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, od sierpnia nie dolewałem - to samochód żony, ona reaguje tylko na komunikaty na desce rozdzielczej 😆


Dzisiaj byłem w innym serwisie, który w sumie mam pod samym nosem, ale zupełnie o nim zapomniałem.
Podpiął, sprawdził - padła pompa adblue. 
Sterownik mam z literką D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może się tylko przyblokowała, od skrystalizowanego czynnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...