Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 (edytowane) Tutejszy wątek dotyczy A4 B9 oraz padających (zalewanych) sterowników AdBlue. Ty masz A4 B8 i całkiem inny system i inny sterownik. W tej generacji nie ma tego problemu ze sterownikami. W Twoim przypadku najprawdopodobnie jest to wina pompy AdBlue lub czujnika ciśnienia AdBlue. Masz ciśnienie rzędu 271 hPa czyli 0,271 Bar, gdzie ciśnienie w układzie AdBlue powinno wynosić stale ok. 5 Bar (ok. 5,3-5,7 Bar). Edytowane 15 Kwietnia 2023 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Tutejszy wątek dotyczy A4 B9 oraz padających (zalewanych) sterowników AdBlue. Ty masz A4 B8 i całkiem inny system i inny sterownik. W tej generacji nie ma tego problemu ze sterownikami. W Twoim przypadku najprawdopodobnie jest to wina pompy AdBlue lub czujnika ciśnienia AdBlue. Masz ciśnienie rzędu 271 hPa czyli 0,271 Bar, gdzie ciśnienie w układzie AdBlue powinno wynosić stale ok. 5 Bar (ok. 5,3-5,7 Bar). No to jest jedno z lepszych ciśnień na codzien to ciśnienie -500hpa jak to rozumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Czyli problem zalewania sterownika nie występuje w A4 B8 ,położyłem się pod auto i go tam nie znalazłem ...dziś też się wybierałem by zrobisz powtórke ale twój wpis ostudził me zamiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 (edytowane) Tak jak pisałem. Albo czujnik albo pompa. Problem w tym, że żadnej z tych wymienionych części nie da wymienić się osobno, gdyż nie kupisz ich nigdzie pojedyńczo. Chcąc wymienić sam czujnik musisz kupić całą pompę i odwrotnie, gdyż jest to sprzedawane tylko jako całość. Możesz wykręcić wtryskiwacz AdBlule z komory silnika i sprawdzić jaką ilość czynnika redukującego wtryska do naczyńka, które podstawisz. Po wykręceniu wtryskiwacza AdBlue sprawdź przy okazji jak wygląda, czy nie jest przytkany kryształami AdBlue ale wątpie aby był przytkany, bo wtedy byłby zapisany błąd za wysokiego ciśnienia. W sterowniku silnika aktywujesz VCDSem testy wykonawcze i wybierasz test wtryskiwacza AdBlue, następnie czekasz aż zakończy test. Zgodnie z zaleceniami producenta po 10 minutowym teście powinno wtrysnąć 165-178g. Tu na filmiku jest pokazane nawet na przykładzie Twojego silnika CNHA jak to wykonać, tyle że za pomocą programu diagnostycznego Bosch. Edytowane 16 Kwietnia 2023 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Dziękuję za filmik przetestuje tylko dziwna sprawa kiedy zaczynam testować no pompę środka na zielono mam komunikat że uruchomiono kiedy ponownie chce wykonać test funkcja niedostępna w trybie statycznym i świcie komunikatem na czerwono .A nawiązując do pompy i czujnika to nie na moje nerwy ale miałem taką sytuację kiedy błąd adblu mi zniknął nie było go dwa dni wracał naliczał od nowa..i tak dwukrotnie ale teraz jest uparty i wskakuje błąd sondy; pompy jonowej który da się usunąć co jakiś czas wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Tylko raz uruchamiasz test. Wtryskiwacz zostaje co kilka sekund rytmicznie uruchamiany. Test ten trwa ok 10 minut i w tym czasie nic dalej nie aktywujesz. Po zakończeniu testu należy zważyć ilość AdBlue. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Widziałem na filmie który załączyłeś ,ale coś dziwnego się dzieje bo ... poszedłem do samochodu i do wtryskiwacza dochodzą dwa gumowe przewody ponaciskalem je kilkakrotnie wsiadłem do samochodu ruszyłem po jakiś 200 m komunikat o odliczaniu i zatrzymaniu auta zniknął nie wskoczył z powrotem pojeździłem trochę i rozpoczęła się procedura wypalania no i ja nacisnąłem pedał gazu a było to już na parkingu i wskoczył błąd ...skasowałem go ale martwię że moja radość jest raczej przedwczesna i adblu powróci jako komunikat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Ten błąd nie ma nic wspólnego z AdBlue. Czujnik ciśnienia doładowania G31 melduję za niski sygnał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Ale ten błąd pojawia się średnio raz na tydzień i to w dziwnych sytuacjach za niskie obroty wysoki bieg , albo tzw męczenie silnika w mieście , czy nagle dodanie gazu , w zeszłym roku wymieniałem czujnik Map bo mi się choinka na tablicy wskaźników zrobiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Może być kilka przyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Rozumiem kilka tzn wielki kłopot.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Trzeba sprawdzić i wykluczyć możliwe przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Ja już gdzie tylko mogę i co mogę to robię fakt ma starą wersję vcdsa i wszystkich skryptów mi nie testuje bo nie ma baz danych raczej używam go do kasowania błędów więc on nijako nie jest w stanie określić gdzie jest usterka bo może ona wynikać z wielu czynników ale obecnie skupiam się na wtryskiwaczu i wiązkach elektrycznych bo to trudny temat bo jest w miarę świeżym i brak mu rozległej wiedzy to co robimy to opiera się na wiedzy doświadczonych użytkowników marki takich jak Ty. I tu wielki szacun dla Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 19 minut temu, Gapinski napisał(a): na wiedzy doświadczonych użytkowników marki takich jak Ty. I tu wielki szacun dla Ciebie. Nie no bez przesady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Pomogłeś mi już kilka razy a ja jako nie doświadczony użytkownik od takich jak ty mogę czerpać wiedzę ...bo Adblue naczytałem się sporo ale oprócz Ciebie nikt nie zamieścił tu konkretnych informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 16 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Nie no bez przesady ? no i jeszcze jaka skromnosc Muskel spoko gosc - wiele mi pomogl tez, nawet przed zakupem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon__75 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 (edytowane) I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue Na dzień dobry tylko "check na desce" ale pewnie to dopiero początek Po wykasowaniu błędów check zniknął i do dziś się nie pojawił. Pytanie tylko czy to początek końca pompy AdBlue czy sterownika ??? W sterowniku silnika zapisane byly 4 błędy : 16922 - Reductant Pressure Sensor Circuit P204A 00 [101] - Electrical Malfunction Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 177470 km Date: 2023.04.17 Time: 15:15:48 Engine speed: 1518.00 /min Normed load value: 22.7 % Vehicle speed: 58 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 48 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.040 V Unlearning counter according OBD: 40 Charge air cooler inlet: pressure sensor 1 bank 1: raw value: 1081.2 hPa Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 28426 - Voltage Sensor 1 P06B2 00 [032] - Short to Plus Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 177470 km Date: 2023.04.17 Time: 15:15:49 Engine speed: 1519.00 /min Normed load value: 22.7 % Vehicle speed: 58 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 48 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.040 V Unlearning counter according OBD: 40 Reducing agent quality sensor: urea concentration: 399.99 % Sensor 2 for temp. reducing agent: act. value: 10.0 °C Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV Heat circuit 1 for reduc. agent meter. system: act. curr.: 0.0 A Heat circuit 2 for reduc. agent meter. system: act. curr.: 0.0 A Pump for reducing agent: speed: 0.0 /min Current temperature in NOx reducing catalytic converter: -0.0 °C 16948 - Voltage Sensor 1 P06B0 00 [175] - Open Circuit MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 177470 km Date: 2023.04.17 Time: 15:15:57 Engine speed: 1472.00 /min Normed load value: 68.2 % Vehicle speed: 55 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 53 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.020 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 16928 - Control Circuit for Reductant Pump 1 P208A 00 [032] - Open Circuit Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 177470 km Date: 2023.04.17 Time: 15:15:58 Engine speed: 1470.50 /min Normed load value: 69.4 % Vehicle speed: 55 km/h Coolant temperature: 88 °C Intake air temperature: 55 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.040 V Unlearning counter according OBD: 40 Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 8.0 °C Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 0 hPa Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 35.3 °C Reducing agent pump: activation: 30.00 % Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV Edytowane 18 Kwietnia 2023 przez simon__75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 52 minuty temu, simon__75 napisał(a): I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue Na dzień dobry tylko "check na desce" ale pewnie to dopiero początek Po wykasowaniu błędów check zniknął i do dziś się nie pojawił. Pytanie tylko czy to początek końca pompy AdBlue czy sterownika ??? Dolej na początek AdBlue. Jak nic nie pomoże to możliwe, że sterownik tak jak w większości przypadków z tymi błędami. Miałeś przyklejona membranę na sterownik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon__75 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Teraz, Muskel1 napisał(a): Dolej na początek AdBlue. Jak nic nie pomoże to możliwe, że sterownik tak jak w większości przypadków z tymi błędami. Miałeś przyklejona membranę na sterownik? Membramke zdążyłem zakupić ale nakleić już nie Rozglądam się na te chwilę za nowym sterownikiem (4MO907355D) ale tego na rynku jest jak na lekarstwo Koszta wymiany w całości nie są małe Warto może zacząć od sterownika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Godzinę temu, simon__75 napisał(a): I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue jaki masz przebieg auta? Auto garazowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się