Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tutejszy wątek dotyczy A4 B9 oraz padających (zalewanych) sterowników AdBlue.

Ty masz A4 B8 i całkiem inny system i inny sterownik. W tej generacji nie ma tego problemu ze sterownikami.

W Twoim przypadku najprawdopodobnie jest to wina pompy AdBlue lub czujnika ciśnienia AdBlue. Masz ciśnienie rzędu 271 hPa czyli 0,271 Bar,  gdzie ciśnienie w układzie AdBlue powinno wynosić stale ok. 5 Bar (ok. 5,3-5,7 Bar).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
9 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tutejszy wątek dotyczy A4 B9 oraz padających (zalewanych) sterowników AdBlue.

Ty masz A4 B8 i całkiem inny system i inny sterownik. W tej generacji nie ma tego problemu ze sterownikami.

W Twoim przypadku najprawdopodobnie jest to wina pompy AdBlue lub czujnika ciśnienia AdBlue. Masz ciśnienie rzędu 271 hPa czyli 0,271 Bar,  gdzie ciśnienie w układzie AdBlue powinno wynosić stale ok. 5 Bar (ok. 5,3-5,7 Bar).

No to jest jedno z lepszych ciśnień na codzien to ciśnienie -500hpa jak to rozumieć 

IMG_20230411_161717.jpg

Opublikowano

Czyli  problem zalewania sterownika nie występuje w A4 B8 ,położyłem się pod auto i go tam nie znalazłem ...dziś też się wybierałem by zrobisz powtórke ale twój wpis ostudził me zamiary.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem. Albo czujnik albo pompa. Problem w tym, że żadnej z tych wymienionych części nie da wymienić się osobno, gdyż nie kupisz ich nigdzie pojedyńczo. Chcąc wymienić sam czujnik musisz kupić całą pompę i odwrotnie, gdyż jest to sprzedawane tylko jako całość.

 

Możesz wykręcić wtryskiwacz AdBlule z komory silnika i sprawdzić  jaką ilość czynnika redukującego wtryska do naczyńka, które podstawisz. Po wykręceniu wtryskiwacza AdBlue sprawdź przy okazji jak wygląda, czy nie jest przytkany kryształami AdBlue ale wątpie aby był przytkany, bo wtedy byłby zapisany błąd za wysokiego ciśnienia.

W sterowniku silnika aktywujesz VCDSem testy wykonawcze i wybierasz test wtryskiwacza AdBlue, następnie czekasz aż zakończy test. Zgodnie z zaleceniami producenta po 10 minutowym teście powinno wtrysnąć 165-178g.

 

Tu na filmiku jest pokazane nawet na  przykładzie Twojego silnika CNHA jak to wykonać, tyle że za pomocą programu diagnostycznego Bosch.

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dziękuję za filmik przetestuje tylko dziwna sprawa kiedy zaczynam testować no pompę środka na zielono mam komunikat że uruchomiono kiedy ponownie chce wykonać test funkcja niedostępna w trybie statycznym i świcie komunikatem na czerwono .A nawiązując do pompy i czujnika to nie na moje nerwy ale miałem taką sytuację kiedy błąd adblu mi zniknął nie było go dwa dni wracał naliczał od nowa..i tak dwukrotnie ale teraz jest uparty i wskakuje błąd sondy; pompy jonowej który da się usunąć co jakiś czas wraca

Opublikowano

Tylko raz uruchamiasz test. Wtryskiwacz zostaje co kilka sekund rytmicznie uruchamiany. Test ten trwa ok 10 minut i w tym czasie nic dalej nie aktywujesz. Po zakończeniu testu należy zważyć ilość AdBlue.

Opublikowano

Widziałem na filmie który załączyłeś ,ale coś dziwnego się dzieje bo ... poszedłem do samochodu i do wtryskiwacza dochodzą dwa gumowe przewody ponaciskalem je kilkakrotnie wsiadłem do samochodu ruszyłem po jakiś 200 m komunikat o odliczaniu i zatrzymaniu auta zniknął nie wskoczył z powrotem pojeździłem trochę i rozpoczęła się procedura wypalania no i ja nacisnąłem pedał gazu a było to już na parkingu i wskoczył błąd ...skasowałem go ale martwię że moja radość jest raczej przedwczesna i adblu powróci jako komunikat.

IMG_20230416_195344.jpg

IMG_20230416_195356.jpg

Opublikowano

Ten błąd nie ma nic wspólnego z AdBlue. Czujnik ciśnienia doładowania G31 melduję za niski sygnał.

Opublikowano

Ale ten błąd pojawia się średnio raz na tydzień i to w dziwnych sytuacjach za niskie obroty wysoki bieg , albo tzw męczenie silnika w mieście , czy nagle dodanie gazu , w zeszłym roku wymieniałem czujnik Map bo mi się choinka na tablicy wskaźników zrobiła.

Opublikowano

Rozumiem kilka tzn wielki kłopot..

Opublikowano

Trzeba sprawdzić i wykluczyć możliwe przyczyny.

Opublikowano

Ja już gdzie tylko mogę i co mogę to robię fakt ma starą wersję vcdsa i wszystkich skryptów mi nie testuje bo nie ma baz danych raczej używam go do kasowania błędów więc on nijako nie jest w stanie określić gdzie jest usterka bo może ona wynikać z wielu czynników ale obecnie skupiam się na wtryskiwaczu i wiązkach elektrycznych bo to trudny temat bo jest w miarę świeżym i brak mu rozległej wiedzy to co robimy to opiera się na wiedzy doświadczonych użytkowników marki takich jak Ty. I tu wielki szacun dla Ciebie.

Opublikowano
19 minut temu, Gapinski napisał(a):

na wiedzy doświadczonych użytkowników marki takich jak Ty. I tu wielki szacun dla Ciebie.

Nie no bez przesady ?

Opublikowano

Pomogłeś mi już kilka razy a ja jako nie doświadczony użytkownik od takich jak ty mogę czerpać wiedzę ...bo Adblue naczytałem się sporo ale oprócz Ciebie nikt nie zamieścił tu konkretnych informacji.

Opublikowano
16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Nie no bez przesady ?

no i jeszcze jaka skromnosc :) Muskel spoko gosc - wiele mi pomogl tez, nawet przed zakupem ?

Opublikowano (edytowane)

I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue :( Na dzień dobry tylko "check na desce" ale pewnie to dopiero początek :(
Po wykasowaniu błędów check zniknął i do dziś się nie pojawił. Pytanie tylko czy to początek końca pompy AdBlue czy sterownika ???

 

W sterowniku silnika zapisane byly 4 błędy :

16922 - Reductant Pressure Sensor Circuit
P204A 00 [101] - Electrical Malfunction

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 177470 km
Date: 2023.04.17
Time: 15:15:48
Engine speed: 1518.00 /min
Normed load value: 22.7 %
Vehicle speed: 58 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 48 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.040 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge air cooler inlet: pressure sensor 1 bank 1: raw value: 1081.2 hPa
Engine status: COENG_RUNNING
Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

28426 - Voltage Sensor 1
P06B2 00 [032] - Short to Plus

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 177470 km
Date: 2023.04.17
Time: 15:15:49
Engine speed: 1519.00 /min
Normed load value: 22.7 %
Vehicle speed: 58 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 48 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.040 V
Unlearning counter according OBD: 40
Reducing agent quality sensor: urea concentration: 399.99 %
Sensor 2 for temp. reducing agent: act. value: 10.0 °C
Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV
Heat circuit 1 for reduc. agent meter. system: act. curr.: 0.0 A
Heat circuit 2 for reduc. agent meter. system: act. curr.: 0.0 A
Pump for reducing agent: speed: 0.0 /min
Current temperature in NOx reducing catalytic converter: -0.0 °C

16948 - Voltage Sensor 1
P06B0 00 [175] - Open Circuit

MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 177470 km
Date: 2023.04.17
Time: 15:15:57
Engine speed: 1472.00 /min
Normed load value: 68.2 %
Vehicle speed: 55 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 53 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.020 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine status: COENG_RUNNING
Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

16928 - Control Circuit for Reductant Pump 1
P208A 00 [032] - Open Circuit

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 177470 km
Date: 2023.04.17
Time: 15:15:58
Engine speed: 1470.50 /min
Normed load value: 69.4 %
Vehicle speed: 55 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 55 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.040 V
Unlearning counter according OBD: 40
Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 8.0 °C
Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 0 hPa
Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 35.3 °C
Reducing agent pump: activation: 30.00 %
Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV

 

Edytowane przez simon__75
Opublikowano
52 minuty temu, simon__75 napisał(a):

I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue :( Na dzień dobry tylko "check na desce" ale pewnie to dopiero początek :(
Po wykasowaniu błędów check zniknął i do dziś się nie pojawił. Pytanie tylko czy to początek końca pompy AdBlue czy sterownika ???

 

Dolej na początek AdBlue. Jak nic nie pomoże to możliwe, że sterownik tak jak w większości przypadków z tymi błędami.

Miałeś przyklejona membranę na sterownik?

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Dolej na początek AdBlue. Jak nic nie pomoże to możliwe, że sterownik tak jak w większości przypadków z tymi błędami.

Miałeś przyklejona membranę na sterownik?

Membramke zdążyłem zakupić ale nakleić już nie :(
Rozglądam się na te chwilę za nowym sterownikiem (4MO907355D) ale tego na rynku jest jak na lekarstwo :(
Koszta wymiany w całości nie są małe :( Warto może zacząć od sterownika ?

 

Opublikowano
Godzinę temu, simon__75 napisał(a):

I prawdopodobnie mnie dopadła klątwa AdBlue

jaki masz przebieg auta? Auto garazowane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...