Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz zdiagnozować co jest przyczyną, może być pompa może być sterownik. Umiejscowienie jest podobnie jak w B9, sterownik przymocowany jest do zbiornika AdBlue.

WWW.B-PARTS.COM

Online kaufen AdBlue-Tank für AUDI A4 B8 (8K2) 2.0 TDI 6016418 und genießen- profitieren ✓ Schnelle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zrobiłeś diagnostyki, jak się świecił błąd.

W tej chwili jak wszystko dział praktycznie nie da się nic ustalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć witam. Mnie również dopadła bolączka Ad Blue . Dziennik danych OBDeleven

Data: 2022-12-02 17:27

    VIN: WAUZZZF4XHA139809
    Pojazd: Audi A4
    Rok: 2017
    Typ nadwozia: Avant
    Silnik: DETA
    Przebieg: 166153 KM

---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: R4 2.0l TDI
    Numer oprogramowania: 04L906026AG
    Wersja oprogramowania: 1969
    Numer jednostki sterującej: 04L907309L
    Wersja jednostki sterującej: H35
    Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01104L906026AG
    Wersja ODX: 001006
    Długie kodowanie: 0A254032237605083408

 

P21CA00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Zasilanie napięciowe, elektryczna usterka
            Statycznie
                Date: 2022-12-01 17:49:48
                Mileage: 166127 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 860.50 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 51.0 %
                Prędkość samochodu: 0 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 47 °C
                Ciśnienie otoczenia: 930 mbar
                Napięcie zacisku 30: 15.060 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628106C0311A60000113901F210FB10B116250AD812FB0C19
 

Zacznę od wymiany tego sterownika.. Pytanie,czy wystarczy wymienić tylko Sterownik czy coś jeszcze? Ewentualnie czy będzie trzeba jakieś softy aktualizować? Swoją drogą strasznie drogie to ustrojstwo 700€ ?? . Wrzucę foty jak się dostanę do tego dziadostwa;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DedykOOOO napisał(a):

Cześć witam. Mnie również dopadła bolączka Ad Blue . Dziennik danych OBDeleven

Data: 2022-12-02 17:27

    VIN: WAUZZZF4XHA139809
    Pojazd: Audi A4
    Rok: 2017
    Typ nadwozia: Avant
    Silnik: DETA
    Przebieg: 166153 KM

---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: R4 2.0l TDI
    Numer oprogramowania: 04L906026AG
    Wersja oprogramowania: 1969
    Numer jednostki sterującej: 04L907309L
    Wersja jednostki sterującej: H35
    Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01104L906026AG
    Wersja ODX: 001006
    Długie kodowanie: 0A254032237605083408

 

P21CA00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Zasilanie napięciowe, elektryczna usterka
            Statycznie
                Date: 2022-12-01 17:49:48
                Mileage: 166127 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 860.50 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 51.0 %
                Prędkość samochodu: 0 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 47 °C
                Ciśnienie otoczenia: 930 mbar
                Napięcie zacisku 30: 15.060 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628106C0311A60000113901F210FB10B116250AD812FB0C19
 

Zacznę od wymiany tego sterownika.. Pytanie,czy wystarczy wymienić tylko Sterownik czy coś jeszcze? Ewentualnie czy będzie trzeba jakieś softy aktualizować? Swoją drogą strasznie drogie to ustrojstwo 700€ ?? . Wrzucę foty jak się dostanę do tego dziadostwa;) 

Wstawiając używany wystarczy go podmienić i nic więcej nie trzeba robić. Jest p&p.

Wstawiając fabrycznie nowy należy wgrać zestaw danych do sterownika. 

Masz przedlifta więc szukaj sterownika z indeksem góra do D. Sterowniki z indeksem E są do poliftów i musiałbyś w przedlifcie wszystko wymieniać, pompę i zbiornik aby sparować ze sterownikiem z indeksem E.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzięki Panowie za cenne informację! Poszedlbym po kosztach,a i tak pewnie za jakis czas znowu padnie:) Dam znac co i jak.!

 

 

 

 

 

 

 

 

Cześć witam. Mnie również dopadła bolączka Ad Blue . Dziennik danych OBDeleven

Data: 2022-12-02 17:27

    VIN: WAUZZZF4XHA139809
    Pojazd: Audi A4
    Rok: 2017
    Typ nadwozia: Avant
    Silnik: DETA
    Przebieg: 166153 KM

---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: R4 2.0l TDI
    Numer oprogramowania: 04L906026AG
    Wersja oprogramowania: 1969
    Numer jednostki sterującej: 04L907309L
    Wersja jednostki sterującej: H35
    Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01104L906026AG
    Wersja ODX: 001006
    Długie kodowanie: 0A254032237605083408

 

P21CA00 - Sterownik układu dozowania środka redukującego Zasilanie napięciowe, elektryczna usterka
            Statycznie
                Date: 2022-12-01 17:49:48
                Mileage: 166127 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 860.50 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 51.0 %
                Prędkość samochodu: 0 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 47 °C
                Ciśnienie otoczenia: 930 mbar
                Napięcie zacisku 30: 15.060 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 209628106C0311A60000113901F210FB10B116250AD812FB0C19
 

Zacznę od wymiany tego sterownika.. Pytanie,czy wystarczy wymienić tylko Sterownik czy coś jeszcze? Ewentualnie czy będzie trzeba jakieś softy aktualizować? Swoją drogą strasznie drogie to ustrojstwo 700€ ?? . Wrzucę foty jak się dostanę do tego dziadostwa;) 

Edytowane przez DedykOOOO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

No to dzięki Panowie za cenne informację! Poszedlbym po kosztach,a i tak pewnie za jakis czas znowu padnie:) Dam znac co i jak.!

Kup z indeksem D, i naklej membranę  na odpowietrznik. Dłużej posłuży.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też dopadł mnie ten problem z audi b9 2.0 TDI 190km. Podjechałem na diagnozę bo już zaczyna mi odliczać , już jest na 900km . Po odczytaniu błędów wychodzi na pompę ale wolę zapytać może lepiej sam sterownik wymienić  pierw ? Kody błędów załacze w zdjęciu .

IMG_20221209_142401.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim. Właśnie jestem po wymianie sterownika. Kupiłem używany za 700 PLN z miesięczna gwarancą. Czas wymiany pod blokiem,żadnych podnośników-30 minut wraz z ogrzewaniem dłoni :whistling:. Zakupiłem również te membrany o których była mowa wcześniej,zabezpieczyłem tak jak kolega Muskel wyjaśnił i wszystko śmiga:decayed: . Usterka zażegnana,błąd usunięty. Został mi jeszcze jeden z jakimś silniczkiem klap świeżego powietrza czy jakoś tak.. Ale to będę szukał na forum,ewentualnie założę temat. Tak czy siak usterka o której mowa powyżej została usunięta. Tej obudowy która maskuje pompę i Sterownik  nawet całej nie ściągałem. 2x torx i jedna 10-siatka plus dwie śruby Torx mocujące Sterownik. Dzięki za wszystko,wrzucam foto mojego zużytego i nowego (używanego)Sterownika. Pozdrawiam.:siema:

20221210_082732.jpg

20221210_082746.jpg

20221210_082724.jpg

20221210_084511.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze czy drogo ?? Hmm,może i trochę tak. Ja ogólnie mieszkam w DE, i tutaj było dopiero mega drogo na Ebayach itp..  Dlatego szukałem też czegoś w PL z możliwością wysyłki za granicę kraju,z jakomkolwiek gwarancją. Kilometrów ubywało co dzień i czas naglił :decayed: . Jak patrzylem tutaj na ceny to zaczynały się od około 200€, plus wysyłka,a stan wizualny dawał wiele do życzenia:kwasny:. Szkopom się nawet nie chcę przejechać czyścikiem...Nie wspominając już o tym że ilość tych sprzedawanych "pierd*lni*ów też nie jest jakoś duża. Pozdrawiam,miłego weekendu :siema:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Szkopom się nawet nie chcę przejechać czyścikiem...

Szkopy to obraźliwe określenie narodu,  w którym mieszkasz i pracujesz, zresztą ja także.  Zachowajmy trochę szacunku:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy możecie mi pomóc i po nr VIN powiedzieć jakich części szukać do mojej A4B9 2016r. Nr vinWAUZZZF44HA069448. Z serwisu audi podano mi dla sterownika pompy 4M0907355H a dla zbiornika 8W0131879BB i oczywiście zaprosili do siebie na wymianę za ok 9 tys. zł za części. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik 4M0907355H jest kompatybilny tyko z nową pompą i nowym zbiornikiem i w ASO tylko takie wsadzają, dlatego przy sterowniku z indeksem H muszą wszystko na nowszej generacji wymienić. 

Ty masz rocznik 2016 więc do starego zbiornika i statej pompy pasują tylko sterowniki do indeksu D, czyli B,C,D.

Od indeksu E należy wymienić zbiornik i pompę.

Szukaj używanego sterownika z indeksem D, podmień go p&p i po kłopocie (oczywiście jeżeli masz tylko sterownik uszkodzony). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...