Rosomak91 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) Postaram się przedstawić lekką modernizację auta dotyczącą wymiany słupka silnika z ALT na AGN. 1.8 AGN dostępny jest w pierwszych Atrójkach, Gulfach czwórkach, Leonach i Oktawiach. Silnik jest „idiotoodporny”, ma żeliwny blok, stare dobre tłoki i jeszcze lepsze stare, prawilne, szerokie pierścienie. Jest to ten sam silnik co 1.8t w b6… tylko, że bez t Oferta tych jednostek jest znacznie większa niż ALTów co daje znacznie większy wybór, atrakcyjniejszą cenę i ryzyko wtopy jest znacznie mniej groźne. AGN i ALT mają pewne różnice w konstrukcji, dlatego przed wymianą należy się zaopatrzyć w: - smok oleju 06B115251 - zaślepkę kanału wodnego 06B103033A - króciec wody do głowicy 06B121132B Kupując silnik bierzcie z podstawą filtra oleju – ten od ALT nie pasuje. Miskę oleju przekładamy z ALT – trzeba trochę podciąć wewnętrzną przegrodę, aby nie haczyła o pompę oleju. Całą resztę podzespołów przekładamy z ALTa. Rzeźbienia wymaga odma, a dokładnie połączenie czwórnika z wylotem z pokrywy. Użyłem do tego węży, które pozostały mi po AGNie. Poza tym trzeba poprowadzić powrót cieczy z chłodniczki oleju – najlepiej do węża powracającego z nagrzewnicy. Ja się wpiąłem do węża z LPG. Ostatnia rzeźba to kolektor wydechowy, dolne śruby trzeba złapać przez płaskownik, który dociśnie kolektor do bloku silnika – otwory (na szpilki) w kolektorze mijają się ze szpilkami, jednak przechodzą one [szpilki] przez inne otwory w kolektorze, dzięki czemu można go dokręcić podkładając płaskownik. Z mniej uciążliwych rzeczy, z którymi można sobie łatwo poradzić to fajki ciężko wchodzą w dziury. Skrzynia biegów nie za bardzo chciała się zlicować z otworami w misce olejowej. Po wymianie świeci się check na blacie, ze względu, że nie damy rady podpiąć wtyczki od zmiennych faz. Można to wywalić z kompa i święty spokój. Co dała mi taka wymiana? Święty spokój. Najważniejsze - nie muszę dolewać oleju. Ekonomia jazdy na podobnym poziomie. Jeśli chodzi o przyspieszanie, na niskich obrotach jest gorzej, na wyższych obrotach jest lepiej. Muł na dole, ale bardzo chętnie idzie do odcinki. Przy dynamicznej jeździe spalanie poniżej 8 litrów benzyny na 100 km. W razie wątpliwości pisać. Chętnie pomogę. Mnie pomagał PawelP112 polecam użytkownika. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Rosomak91
Anelson Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 To rozwiń temat - daj jakieś fotki . I pisz jak to na dłuższą metę się sprawuje . Co do remontów ALT - chyba ciężko powiedzieć jednoznacznie że nic mogą nie dać - te dobre remonty gdzie jest zaufany mechanik i dużo chęci jak u dajmona dały dobry efekt, ale nie u każdego można zweryfikować pracę mechanika. Ja sądzę, że ALT to mega czuły silnik i najmniejsze pierdoły mają wpływ na pobór oleju, czy palenie się tej kontrolki. Tak by the way . Oby nie brał, albo 1,5l/10tyś km . Czyli tyle ile zje przecietny w miare zdrowy silnik
pila24 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Kiedyś miałem 1.8 AGN w a3,przejechałem około godz 200tys km. Pobór oleju mimo wycieków z pod dekla to około 0,5L na 10 tys km. Są 2 wersje AGN od 1996 do 1998r z metalowym kolektorem i elektomagnetycznym nastawnikiem faz rozrządu, od 2 połowy 1998r z plastikowym kolektorem i klapkami w nim,ten już ma nastawnik sterowany ciśnieniem oleju,bardziej niezawodny i tańszy od elektomagnetycznego. Edytowane 3 Grudnia 2019 przez pila24 1
Rosomak91 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2019 W wolnym czasie wyedytuję post i postaram się to w miarę jaśniej opisać. Ogólnie po 200 km nie widzę ubytku na bagnecie - dla mnie już jest git, nauczony byłem dolewać co 400 km... Nie wspomniałem o tym, po wymianie silnika auto usiadło dobre 2 cm co nawet mi się podoba, choć wole wyższe auta. Ale jest z tym powiązanych kilka problemów - pierwszy to moim zdaniem poduszki pod silnikiem. Ogólnie czuje drgania silnika na całym aucie, nei jest to jakoś mega uciążliwe, ale wyraźnie je czuć. Mam wrażenie, że to przez znacznie większą masę silnika i poduszki nie tłumią drgań jak wcześniej. Druga sprawa to wielowahacz, auto siedzi niżej i pracuje on w innych warunkach. Już słyszę głośne trzeszczenie z prawej strony przy skręcaniu.
pila24 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 5 minut temu, Rosomak91 napisał: W wolnym czasie wyedytuję post i postaram się to w miarę jaśniej opisać. Ogólnie po 200 km nie widzę ubytku na bagnecie - dla mnie już jest git, nauczony byłem dolewać co 400 km... Nie wspomniałem o tym, po wymianie silnika auto usiadło dobre 2 cm co nawet mi się podoba, choć wole wyższe auta. Ale jest z tym powiązanych kilka problemów - pierwszy to moim zdaniem poduszki pod silnikiem. Ogólnie czuje drgania silnika na całym aucie, nei jest to jakoś mega uciążliwe, ale wyraźnie je czuć. Mam wrażenie, że to przez znacznie większą masę silnika i poduszki nie tłumią drgań jak wcześniej. Druga sprawa to wielowahacz, auto siedzi niżej i pracuje on w innych warunkach. Już słyszę głośne trzeszczenie z prawej strony przy skręcaniu. Wyedytowalem swój post odnośnie zużycia oleju,co do masy słupka agn to waży równo 95 kg (alt chyba ciut więcej powinien ważyć). Przy 360tys km przebiegu przekręciło mi panewkę mimo regularnych wymian oleju i szanowania silnika. Wleciał kilka lat młodszy słupek z połowę mniejszym przebiegiem. Edytowane 3 Grudnia 2019 przez pila24
Rosomak91 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2019 ALT jest ameliniowy, a AGN żeliwo. A mogłem zajrzeć na panewki bo miałem je na wierzchu... Ogólnie na razie żadnego stukania nie mam, dbać jakoś szczególnie o niego nie zamierzam. Półtora roku niech mnie jeszcze powozi i będziemy kwita z autem
pila24 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 36 minut temu, Rosomak91 napisał: ALT jest ameliniowy, a AGN żeliwo. Audi 2.0 I4 20V------------------------------------------129kgs / 284lbs. tutaj źródło Audi Engine Weights. WWW.AUDIZINE.COM Audi engine weights, these may be helpful to some in future, a sticky in the relevant section will be nice. I'm putting together a list of VAG engines that are likely to find their way into the A4 B5/6/7 chassis, with their weights. I... Edytowane 3 Grudnia 2019 przez pila24
Rosomak91 Opublikowano 19 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2022 Odświeżę kotleta. Przejechane jakieś 70k km, wymieniony olej 3 razy - pierwszy interwał był krótszy, teraz wymieniam jak mam na to czas, nie wcześniej niż 15k km i nie później niż 30k km. Olej najtańszy z dostępnych na allegro 5w30 fanfaro. Auto eksploatowane 70% autostrada (130-180km/h, do 4 osób na pokładzie i bagażnik pełen po dach), 30% reszta świata. Dwa razy wymienione świece. Gaz źle wyregulowany, średnie spalanie dyszka. Benzyny spala w granicach 7.5 litra. Maszyna jest zamulona, ale sądzę, że wpływ ma na to kilka czynników - zaniedbany stan podzespołów silnika, tj. gruszka, szczelność dolotu i sonda lambda. Ponad to głowica cały czas świeci checkiem podobnie jak katalizator. Na gazie maks jaki mogę osiągnąć to 190 km/h, na benzynie +30 do prędkości na gazie. Gaz po wymianie silnika nie był na regulacji W czasach luksusu, czyli 2021 roku koszt przejazdu 100km na polskich90% i niemieckich10% cenach to 31,45 zł, uwzględniając serwis samochodu i opłaty to 36,56 zł. W czasach wojennych, czyli 2022 100% na polskich cenach (tam na gazie, powrót na benzynie) koszt stu przejechanych kilometrów to 48,49 zł. Koszt oleju to są trzy pięciolitrowe puszki. Dwie kupiłem za 8 dyszek, ostatnią już za ponad stówkę. Jeżeli chodzi o dolewki - poziom oleju spada, na 30k km może to być około pół litra. W trakcie tych 19 miesięcy od wymiany bloku silnika oprócz oleju i świec w silniku nie zrobiłem nic, nie wymieniałem rozrządu po kupnie silnika. Czy warto było wymienić silnik? Liczyć litr oleju za 20 zł i przejechane 70k km, za olej nie zapłaciłem 1400 zł przy chorchaniu na poziomie litra/1000km. Mniej zapłaciłem za części potrzebne do wymiany. Teraz zmierzę kompresję i jeśli będzie OK to: zmienię rozrząd, kupiłem membranę do gruszki - są dostępne na allegro. Dodatkowo przeglądałem zdjęcia głowicy do ALT i do AGN, na pierwszy rzut oka są identyczne, zatem zdemontuje obie czapki i jeśli będą zgrane, głowica od 2.0 trafi do 1.8. Będą zmienne fazy rozrządu i nie będzie czeka. Z katalizatorem i sondą lambda jeszcze główkuje. Poza silnikiem do zrobienia zawieszenie przód.
dywan1993 Opublikowano 19 Września 2022 Opublikowano 19 Września 2022 (edytowane) W dniu 19.06.2022 o 09:37, Rosomak91 napisał: Dodatkowo przeglądałem zdjęcia głowicy do ALT i do AGN, na pierwszy rzut oka są identyczne, zatem zdemontuje obie czapki i jeśli będą zgrane, głowica od 2.0 trafi do 1.8. Będą zmienne fazy rozrządu i nie będzie czeka. Z katalizatorem i sondą lambda jeszcze główkuje. Poza silnikiem do zrobienia zawieszenie przód. Cześć Rosomaku. Udało Ci się ożenić głowicę ALT z blokiem AGN? ja to już z rok temu próbowałem rozkminić po zdjęciach, ale nie mam 100% pewności, że głowica siądzie. Edytowane 19 Września 2022 przez dywan1993
Rosomak91 Opublikowano 19 Września 2022 Autor Opublikowano 19 Września 2022 Godzinę temu, dywan1993 napisał: Cześć Rosomaku. Udało Ci się ożenić głowicę ALT z blokiem AGN? ja to już z rok temu próbowałem rozkminić po zdjęciach, ale nie mam 100% pewności, że głowica siądzie. Hej hej, wiesz co, nie podjąłem się tego jeszcze. Dałem auto bratu, nie mam czasu żeby się za to wziąć, ale zdaje mi się, że może to hulać. Na święta będę dłużej w domu to mogę ewentualnie głowice zdemontować ze starego silnika i jakieś pomiary strzelić.
dywan1993 Opublikowano 19 Września 2022 Opublikowano 19 Września 2022 To byłby najlepszy sposób na naprawę tego silnika. Ale znając życie, ceny AGNów podskoczą do góry, jeśli to zadziała. Do tego 1.8 można bez problemu zakupić nowe tłoki na allegro, rozrząd jest taki sam. Jedyny problem zostaje z oszukaniem elektrycznego termostatu, który siedzi w ALT, otwór w bloku niby ten sam co w AGN, ale to wyjdzie w praniu.
Rosomak91 Opublikowano 24 Września 2022 Autor Opublikowano 24 Września 2022 Termostat zostaję z ALTa, siedzi spoko, nie cieknie, działa. Gdyby ta glowica podeszła byłoby miód malina, sprawdziłbym to nawet z czystej ciekawości, ale czasu brak. Tak czy inaczej zdemontuje ja i może kiedyś się nadarzy okazja do przymiarki.
dywan1993 Opublikowano 25 Września 2022 Opublikowano 25 Września 2022 Nie dawało mi to spokoju do momentu, aż trafił mi się wczoraj słupek z AGN, przymierzyłem głowicę z ALT i niestety, ale jest minimalna rożnica w rozstawie śrub mocujących głowicę do bloku.... Także, nic chyba z tego
Rosomak91 Opublikowano 12 Października 2022 Autor Opublikowano 12 Października 2022 W dniu 25.09.2022 o 18:54, dywan1993 napisał: Nie dawało mi to spokoju do momentu, aż trafił mi się wczoraj słupek z AGN, przymierzyłem głowicę z ALT i niestety, ale jest minimalna rożnica w rozstawie śrub mocujących głowicę do bloku.... Także, nic chyba z tego No szkoda, bardzo szkoda. Zatem mam głowice do ALT do sprzedania
MrSobiech Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia @Rosomak91 aktualnie jestem w sytuacji gdzie blok pękł na tulei i zastanawiam się nad przeróbką którą zrobiłeś i chciałbym dopytać o parę szczegółów Czy zmieniłeś również sterownik silnika i wiązkę i w jaki sposób trzeba rzeźbić misę oleju Kolektor ssący zostaje od alt ?
Rosomak91 Opublikowano 1 Lutego Autor Opublikowano 1 Lutego Wszystko zostaje z ALT, wiązka i sterownik również. AGN wloty i wyloty ma praktycznie identycznie jak ALT. Wiązka, czujniki i sterowniki z ALT. Kolektor ssący z ALT, wydechowy też, ale mijają się śruby. Przeglądałem fotki z tamtego okresu i niestety nie robiłem konkretnych zdjęć. W misce coś tam rżnąłem kątówką. Będziesz wiedział co trzeba wyciąć jak już będziesz ją zakładać. Po prostu będzie coś wystającego o coś haczyć. Jakaś przegroda wewnętrzna.
MarioR34 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Interesting , i will keep up with updates in this topi , when you finish everything , give is your impressions of it , did you lose a oil consumtion . Still nobody did what i seen on rusian video that i posted on some topic in this forum , they say trow the piece of shit OEM piston ring and replace it with ticker one
Jacek46 Opublikowano 19 Lutego Opublikowano 19 Lutego Zaintrygował mnie ten temat i choć moje audi już nie jest najmłodsze, to zrobiłbym coś podobnego W zasadzie wszystko jest dla mnie jasne, natomiast zastanawia mnie, czy w tę wtyczkę zmiennych faz w AGN nic nie wpinałeś a wtyczkę z ALT zostawiłeś wisieć luźno? Jeśli tak, to zastanawiam się, co by się stało, jakby przerobić wtyczkę i wpiąć 🤭 Może to głupie pytanie, ale bardziej ogarniam infrastrukturę mechaniczną pojazdów niż elektroniczną. Bez podpięcia kostki zmienne fazy nie działają?
Jacek46 Opublikowano 8 Marca Opublikowano 8 Marca Trochę z tym zabawy było, postanowiłem zrobić kilka fotek i się podzielić, bo ktoś tam wcześniej prosił autora wątku. Silnik zmieniałem z uwagi na branie oleju i zużyty wariator, udało się zakupić za 800zł z przesyłka silniczek AGN z filmem z pracy. Silnik rozebrałem z zbędnych elementów do gołego słupka i umyłem Na pierwszy ogień poszła miska olejowa i przycięcie kolidującego z pompą olejową elementu Najpierw wycięcie wstępne Następnie oszlifowanie na gotowo przykładając miskę zauważyłem, że również ten czarny plastik należałoby przyciąć, bo wydawało mi się, że koliduje z ścianką miski z ALT Następnie przeszlifowałem otwory w misce o 3mm do dołu, ponieważ ALT ma uszczelkę pod miską i pompą oleju a w AGN jest tylko na silikon w związku z czym powstaje różnica przy pasowaniu do skrzyni biegów, po wszystkim miska jeszcze raz umyta z opiłków Kupiłem nowy krótszy smok jak w opisie autora od razy założyłem Króciec wody oraz zaślepkę bloku z opisu autora również od razu przykręciłem Po włożeniu słupka załatałem przy pomocy kawałka nadkola dziurę w osłonie rozrządu, pozostałą po łapie silnika z Audi A3. Może nie jest to najbardziej estetyczna robota, ale tego i tak z góry nie widać. Następnie okazało się, ze obudowa termostatu ALT jest za wysoka i należy ją dopasować, miałem do wyboru szlifowanie obudowy lub bloku, uznałem, że łatwiej obudowę Tak wygląda obudowa po zeszlifowaniu. Następnie musiałem lekko podszlifować również odmę przy wejściu do bloku, natomiast to był najtańszy zamiennik i nie wiadomo, czy był kiepsko wykonany czy oryginalną odmę też musiałbym dopasować dlatego zdjęcia nie robiłem. Dalej wleciały wszystkie nowe uszczelki Następnie dorobiłem płaskownik do mocowania kolektora wydechowego o którym wspominał autor wpisu Przedłużyłem kabel masowy z tyłu głowicy i przykręciłem pod wieszak Na końcu przerobiłem odpowietrzenie pokrywy zaworów, do oryginalnego czwórnika wstawiłem kolanko, użyłem również węża silikonowego. To tyle z przeróbek, z tego co pamiętam to jeszcze dorabiałem blaszki mocujące magistrale wodną do podstawy filtra oleju, wstawiłem trójnik do węża od nagrzewnicy i dołączyłem do niego przewód z chłodnicy oleju. Przy rozruszniku nie mogłem przykręcić małej śruby 7 do bloku, ponieważ w tym miejscu blok AGN jest inaczej zrobiony. Widzę też dwie różnice konstrukcyjne: - temperatura otwarcie termostatu ALT to 100 stopni a AGN 87 stopni, choć autor nic nie wspominał, że to spowodowało jakąś awarię, to jednak różnica istnieje - zmienna faza rozrządu, Korci mnie przerobić kostkę od zmienne fazy ALT i wpiąć do zmiennej fazy AGN, ciekawe czy by to jakoś działało, bo z odpiętą kostką to Audi przyspiesza różnie, raz muli puszczę gaz i znowu wcisnę to idzie lepiej... ponawiam pytanie, ma ktoś jakieś dane na ten temat?
MarioR34 Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca Very nice , car is now running or you have some more things to do to it ? If it is complete , did you test drive it , how is i oil consumption.? For esthetic side of thin , you can do whatever you want , cover it with carbon fiber cloth or , pain it , you can secure it with tick copper wire , malt them in plastic , you can find in cable for TV antenna , cover the gaps with two component glue and it will never brake .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się