Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w A4 B9


piieczar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jestem właśnie po wymianie olejów i filtrów w skrzyni S-Tronic model 0CK, czyli FWD w samochodzie Audi A5 F5.

 

Do strony ATF kupiłem kompletny zestaw na Allegro, który kosztował 1410 PLN i zawierał:

- 6 litrów oleju VW G 055 529 A2 (jak się okazało o 2 l za dużo)

- filtr ciśnieniowy mały - 0CK 325 149 D

- filtr ciśnieniowy duży - 0CK 325 121 D
- filtr ssący 0CK 325 421 A

- o-ringi do obudów filtrów ciśnieniowych, które nie pasowały - prawidłowe ich wymiary to 41x3 i 69x2,5

- uszczelka miski Elring 478.560

- komplet uszczelek gumowo aluminiowych pod mechatronikę: 0CK 325 444, 0CK 325 445, 0CK 325 443, 0CK 325 446

 

Prócz tego warto też się zaopatrzyć w zapasowy korek plastikowy 0CK 321 439 A miski części ATF na wypadek jego uszkodzenia - korek napełniający i spustowy są identyczne.

 

Do strony trybowej wchodzi 3,8 litra oleju VW G 055 549 A2 - koszt 206 PLN / litr

 

Całość amatorowi zajęła ok. 4 godziny, z czego najwięcej pracy to demontaż, a potem montaż sanek pod silnikiem i skrzynią.
Bez ich demontażu nie da się wymontować mechatroniki, a tym samym wymienić filtrów w części ATF - przynajmniej w A5 F5.

 

Drobna uwaga - żeby napełnić stronę ATF należy wkręcić specjalny adapter w miejsce korka napełniającego, który jest dość nietypowy. Ja sobie poradziłem przerabiając jeden z zapasowych korków na taki adapter właśnie.

 

W misce olejowej ATF są zamontowane 4 magnesy, które warto wyczyścić przy tej okazji.

 

Wszyscy piszą, że do strony ATF powinno wchodzić ponad 5 L - moim zdaniem taka ilość wchodzi tylko po naprawie skrzyni, gdy np. akumulator ciśnienia jest zupełnie pusty. Przy normalnym spuszczeniu z miski i wylaniu wszystkiego z mechatroniki wyleciało mi ok. 4 litrów i tyle samo weszło, aż do przelania się przy pracującym silniku.

 

Jedno pewne - warto wymieniać te filtry, bo nie wyglądały zbyt świeżo po 60 tys. - były ciemno szare co oznacza, że wyłapały sporo ścieru metalowego ze skrzyni, podobnie jak magnesy. Kolejna wymiana wykaże, czy to tylko efekt docierania nowej skrzyni, czy zwykłe zużycie wynikające z kiepskiej jakości użytych materiałów.

 

Edytowane przez mpjp8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zrobić pełną wymianę olej + filtry  skrzyni w swoim Audi a4 b9 2.0 tdi 150km 2017r czy może ktoś polecić jakiś serwis w Warszawie lub bliskich okolicach , którzy się na tym znają i podejmą tematu ?

Edytowane przez pazi4
dopisanie tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Ja tez poprosze DEV  o numery filtrów,olejów i uszczelek do mojego s-tronica .Pozdr

VIN- WAUZZZF47GA106748

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem po wymianie oleju w skrzyni z filtrami. Gdyby ktoś chciał polecony warsztat w Kujawsko- Pomorskiem to dawać na pv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mógłbym poprosić o nr filtrów, oleju, uszczelek oraz ile l oleju muszę kupić do skrzyni A4 B9 vin: WAUZZZF45HN041831 z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Polecicie warsztat w woj. wielkopolskim na serwsi s-tronic (olej i filtry)?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

czy mógłbym prosić o informację w jakie cześci powinienm się przygotować w celu wymiany oleju w stronicy?

VIN: WAUZZZF46JA058117

Czy przy przebiegu około 120km oprócz wymiany oleju w skrzyni, silniku powinienem coś jeszcze wymienić?

 

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mógł bym prosić kolege Dev o numery części potrzebnych do wymiany oleju. Chciał bym wymienić wszędzie więc również tylny most. Czy poza olejem sprzęgieł, kół zębatych i tylnego dyfra warta gdzieś coś jeszcze wymienić? 

Dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Proszę o pomoc z numerami części potrzebnych do wymiany oleju w skrzyni wliczając miskę olejowa skrzyni, filtry, uszczelnienia, śruby i olej bo mimo wymiany jakiś czas temu uszczelki pojawia się zapocenie. Jeżeli jest możliwość to również wycenę na ori częściach. VIN WAUZZZF48GA023510

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcę zrobić pełną wymianę olejów z filtrami w s tronic w b9. Pytalem w 2 warsztatach w okolicy Warszawy i panowie wymieniają sekcję MT na oryginalny olej natomiast w sekcji AT stosują olej Motul DCTF. Czy to dobry zamiennik oleju,  czy koniecznie należy stosować oryginalny w obydwu sekcjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy chcę zrobić porządnie wymianę oleju w s-tronicu a4 b9 2.0tfsi 250km 18r z Canady przebieg 58tys km w załączniku przesyłam wlepkę serwisową. Moje pytania : jaki mam typ skrzyni  jakie oleje i ile  potrzebuje ile i jakie filtry uszczelki mechatroniki miski bądź całą miskę oringi korki śruby itp może są jakieś sensowne sestawy do mojej skrzyni czy zamawiać wszystko w aso pojedynczo i wreszcie czy po wymianie olejów trzeba robić jakieś adaptacje konfigurację softu kto najbliżej Nowego Sącza mógł by zrobić komputerowe sprawy za wszelką pomoc odpowiedzi będę wdzięczny.received_491441829549678.thumb.jpeg.61096032d112fc8ab26ef55da9a6c52c.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mordawski napisał:

Witam koledzy chcę zrobić porządnie wymianę oleju w s-tronicu a4 b9 2.0tfsi 250km 18r z Canady przebieg 58tys km w załączniku przesyłam wlepkę serwisową. Moje pytania : jaki mam typ skrzyni  jakie oleje i ile  potrzebuje ile i jakie filtry uszczelki mechatroniki miski bądź całą miskę oringi korki śruby itp może są jakieś sensowne sestawy do mojej skrzyni czy zamawiać wszystko w aso pojedynczo i wreszcie czy po wymianie olejów trzeba robić jakieś adaptacje konfigurację softu kto najbliżej Nowego Sącza mógł by zrobić komputerowe sprawy za wszelką pomoc odpowiedzi będę wdzięczny.received_491441829549678.thumb.jpeg.61096032d112fc8ab26ef55da9a6c52c.jpeg

A prawie zapomniałem podobno moje quatro to ultra co jeszcze trzeba wymienić w calym układzie napędowym np w dyfrze olej co ile jaki i ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno zakupiłem Audi A4 B9 2.0tdi 190km quattro nr vin WAUZZZF44HA111326. Obecnie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni Stronic wraz z filtrami (kod skrzyni RZV SKE), czy ktoś może mi powiedzieć ile oleju ATE wchodzi do takiej skrzyni, oraz jaki to typ skrzyni DL382 (0CK), czy DL501 (0B5)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .Przepraszam jeśli źle zacząłem kolego Def powinienem chyba zwrócić się do ciebie z prośbą o wykaz części co gdzie i jak odnośnie wymiany olejów w układzie napedu przepraszam i proszę o informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2022 o 15:01, Marcin5f napisał:

Tez jestem po wymianie oleju w skrzyni z filtrami. Gdyby ktoś chciał polecony warsztat w Kujawsko- Pomorskiem to dawać na pv. 

Jakaś róznica w pracy skrzyni biegów bo tym zabiegu?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam audi a4b9 2018r 2.0 190km quattro, S-tronic, 99k przebiegu. Prowadzę swój warsztat i jeżeli chcecie zadbać o skrzynie i nie mieć z nią problemów zalecam wymieniać olej co 50k razem z filtrami. Lepiej zapłacić raz na 3-4 lata około 3-4 tyś za serwis niż 10 czy 15k za naprawę, jak skrzynia klęknie. Dla osób, które będą pisać, że drogo, aby wymienić olej i filtry trzeba zdemontować belkę zawieszane, chłodnice oleju, miske i mechatronike. Czesci jakie sa potrzebne to 3 filtry, 3.5-4l oleju, uszczelka miski i 2 korki miski. Jeżeli ktoś chciałby zrobić to w pełni profesjonalnie to na mechatronice znajdują się 4 uszczelki do kanałów ciśnieniowych ( nie wiem jaki koszt, części tylko ASO) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cześć @Dev

 

Jeśli to możliwe bardzo proszę o podanie numerów części do wymiany, oleju w mechatronice części mechanicznej i torsenie oraz w dyfrze . Interesuje mnie wymiana oleju i filtrów w skrzyni i całym napędzie. Mam napęd quattro. 

Ewentualnie jeśli ktoś poleci jakiś dobry warsztat w promieniu 150 kilometrów od Radomia to będę wdzięczny. 

 

Edytowane przez ako26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2022 o 13:28, firefighter79 napisał(a):

Jakaś róznica w pracy skrzyni biegów bo tym zabiegu?:)

Wydaje mi się, że nie ma jakiejś znać,a ej różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadane auto A4B8 2.0 TDI quattro 2013 r. Nr VIN: WAUZZZ8K9DA210424, skrzynia s-tronic, kod silnika CGLC

Auto ma przejechane 265 tys. kilometrów. Zakupiłem je przy przebiegu 216 tys. Poprzedni właściciel wskazywał termin wymiany oleju przy przebiegu 227 tys. i przy takim został zalany olej Ravenol DCT/DSG FLUIDE. Z tego co mam napisane w fakturze z serwisu jest wymiana oleju przekładniowego ATF, wkład filtra (numer katalogowy 0B5325330A) oraz O-ring (numer katalogowy WHT005499A), pierścień uszczelniający (numer katalogowy N0138275). 

Moje pytanie brzmi czy nie zostało zmienione za mało? Mam wrażenie, że jednak zdecydowanie powinno wymienić się więcej przy tym serwisie skrzyni, kiedy nieco poczytałem w tym temacie. Przy obecnej jeździe czuję szarpnięcie podczas jazdy, kiedy skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2 i z 2 na 1, co mnie zaniepokoiło.

Prosiłbym więc szanownych kolegów z forum mających wiedzę w tym temacie o wyrażenie zdania odnośnie wymiany potencjalnych części oraz ich wskazania, a także rodzaju i ilości oleju.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję,

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...