krych83 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Dzień dobry. Koledzy powiedzcie proszę gdzie szukać przyczyny spalania na postoju w trybie D. Cały czas jeżdżąc w korkach w trybie D i stojąc na hamulcu mam spalanie chwilowe od 1.8 do 2.2 litra na godzinę i na baku maksymalnie robię 400 km wydaje mi się trochę mało a nie szaleje. Wczoraj coś go walnęło i w takich samych warunkach miałem 0.8 - 0.9 litra na godzinę i tak też ma kolega w tfsi i uważam że tak powinno być . Dodam że żadnych błędów nie mam. Jak jest u Was ?
kixi4 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 0.8L/h to norma na rozgrzanym ale bez klimy i na neutralnym biegu... na klime podbija do 0.9-1.2L/h na D moze jeszcze wiecej.. a jaka masz skrzynie?
krych83 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2019 Kixi4 te spalanie co podajesz bardzo mi się podoba i pewnie tak powinno być i takie wczoraj miałem jak coś go pozytywnie walnęło a tak to mam zawsze od 1.8 do 2.2 masakra. Mam a4 b8 20009 Quattro 2.0 tfsi 211km cdnc skrzynia s tronic 7 biegowa 0b5 DL 501. Dla mnie żeby zrobić 420 km na baku to wielki wyczyn. Olej w skrzyni z filtrami zmieniałem. Pozdrawiam.
kixi4 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 A skrzynia chodzi ci dobrze to znaczy na przykład na zimnym jak cofasz nie szarpie biegiem wstecznym lub nie zdarza się że wysprzęgla na hamulcu, albo nie zasprzegla po puszczeniu hamulca? Bo zdarza sie w tych skrzyniach ze np nie wysprzegla do konca i dlatego zawyza spalanie bo silnik ma obciazenie.. jesli cos sie dzieje ze skrzynia to mozna wymienic duzy zestaw naprawczy mechatroniki i przewaznie to pomaga..
krych83 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2019 (edytowane) Czytałem o tym zestawie naprawczym mechatroniki. Tak szczerze to dla mnie skrzynia chodzi dobrze , błędów żadnych nie ma ale czasami jak włączę wsteczny to szarpnie i ładnie cofa. Czyli będzie trzeba myśleć o mecha , adaptacja po wymianie jest konieczna ?(jakie są to koszta?)Możesz mi wysłać jakieś namiary na Ciebie . Pozdrawiam i dziękuje kixi4 Edytowane 19 Grudnia 2019 przez krych83
m_nog Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Podbijam pytanie Kolegi, bo mam podobnie. B8 07.2010 CDNB multitronic Na hamulcu pali mi wlasnie 1.2-1.9l/h zalezy czy cieply czy bardzo cieply. Czasem szarpnie na wstecznym, zdecydowanie czesciej gdy jest zimny..Moja skrzynia tez nie nie ma bledow i poza tymi szarpnieciami i wolną reakcjią na gaz nigdy się nad tym nie zastanawialem Czy tez powinienem się martwic? Pozdrawiam Kolegów
pawelosinski83 Opublikowano 9 Stycznia 2020 Opublikowano 9 Stycznia 2020 U mnie na D (s-tronic) na w pełni rozgrzanym silniku i skrzyni, z klimą jest zazwyczaj 1.1-1.2, czasami też pokazuje 1,4 jak już niby jest 90 stopni, ale olej jeszcze nie osiągnął pełnej. Bez klimy na D mam 0,9-1,0 , a najmniej ile widziałem to 0,7 na N bez klimy. Nic odkrywczego nie dodam. Moim zdaniem jak jest w okolicach 2 to sprzęgła ciągną na postoju i ja bym jak najszybciej robił mechatronikę i nie stał na "D" do tego czasu, co by sprzęgieł nie spalić...
Michalkatowice Opublikowano 13 Lipca 2020 Opublikowano 13 Lipca 2020 Ja od pół roku latam po warsztatach z 2.0tfsi multitronic i mam następujący temat na postoju. Dziś miałem na chwilowym podczas czekania na zmianę świateł 0.1-0.2 a jakiś czas później (kilka postojów po drodze) doszedłem do 13l/100 na postoju. Średnio bierze mi 14. Sądy lambda, przeplywka porobione, rozrząd i łańcuch też. Auto nie wyrzuca żadnych błędów.
sako11 Opublikowano 21 Sierpnia Opublikowano 21 Sierpnia mam pytanie jak to jest z tym chwilowym spalaniu 2.0 TFSI CPMB 288 koni i pokazuje chwilowe na D 1.6 czasem 1.9 no N lub P od 0.7 do 0.9 bez klimy z klimą 1,0 czy jest coś się martwić skrzynia 8HP TipTronic
(elmo) Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu WItam Szanowne grono Przychodzę po poradę. W aucie świeżo wymieniony rozrząd ze wszystkimi niezbędnymi dodatkami. Auto pracuje jak należy, jest tylko jedno małe ale, spalanie na 100km wzrosło o 1.5l. Mam pewną stałą trasę, gdzie 85% jadę na tempomacie, przy stałej prędkości. Dotychczasowe spalanie to było 7.1-7.3 na całym odcinku, obecnie to 8.5-8.6. Silnik CPMB Skrzynia 8HP Zanim pojadę z reklamacją do mechanika od rozrządu, chciałbym podpytać o poradę. Czy w tym silniku, gdzie rozrząd jest na łańcuchu, da się go założyć niepoprawnie, na tyle żeby auto spalało więcej, czy jest słabsze to nie wiem, mocy nie mierzyłem na hamowni, a przy tym nie było kolizji z zaworami? Może to zbieg okoliczności i padła sonda lambda albo przepływka, elektrozawór zmiennych faz rozrządu? Niemniej jedyny robiony element to rozrząd. Co możecie poradzić? @sako11 Mój CPMB, co prawda seria 221 KM na biegu jałowym spalał 0.7-0.9 l/h, po wrzuceniu D skacze do 1.5-1.9. Dane sprzed wymiany rozrządu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się