Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audiczka Fela 1,6 AHL 1999 lift seria


Nahaj97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Dnia 21 Maja 2019 roku zakupiłem Audi A4 B5 Limousine. Początkowo wybór padł na silnik 2,4 V6 jednakże z zakupu nic nie wyszło samochod nie posiadał żadnych dokumentów od książki serwisowej po dowód rejestracyjny ponadto sprzedawca był jakiś nerwowy więc ostatecznie po długich poszukiwaniach znalazłem moje wymarzone autko była to audiczka ( Fela ) o silniku 1,6 AHL sama benzynka z 11 listopada 1999 roku polift o kolorze LZ5K przebieg 280.000 w dniu zakupu lakier oryginalny mierzony miernikiem. Jest to moje pierwsze autko i chciałbym jeździć nim jak najdłużej na tyle na ile będzie to możliwe - liczę na te chociaż 10 lat :D


Wyposażenie:

Nie jest jakieś bogate ale dla mnie wystarczające kupując samochód byłem totalnym laikiem nie mającym pojęcia o niczym więc nie myślałem o żadnych podgrzewanych siedzeniach czy radiu 2 Din człowiek w ekscytacji inaczej myśli.

A więc tak moja Fela posiada:
 

* Klimatronic
* 4 poduszki powietrzne
* Podgrzewane i elektryczne lusterka
* Podgrzewaną tylną szybę
* Elektryczne przednie szyby ( z tyłu korbka nie przeszkadza mi )
* Kilka innych funkcji


Plany mam bardzo duże troche czasochłonne ale do zrealizowania:

* naprawa wszystkich ognisk rdzy ( jest ich kilka i są bardzo malutkie wielkosci połowy ziarenka ryżu niestety od kamyków - nie wiem jak się do tego zabrać...
* wymiana wycieraczek ( dużo osób zachwala od passata b5 fl )
Car audio :
Wstawienie nowych głośników firmy Focal
Radio alpine
Wzmacniacz 4 kanałowy do tego soobwofer pasywny do bagaznika i najwazniejsze wygłuszenie auta budżet około 5000 zł
* wnętrze samochodu wymaga lekkiego odświeżenia planuje okleić carbonem dekory oraz plastik przy skrzyni biegów niestety guma schodzi
* zamontować tunel z podłokietnikiem
* przyciemnienie szyb myśle, ze będzie fajny efekt
* może kiedyś Swap silnika na większy ale mam nadzieję, że 1,6 pojeździ do końca mimo 101 kucy i tak mi się podoba.
* może zmienie felgi na większe ale boje się zuważalnej straty mocy
* maty grzewcze na przednie fotele
* zmiana mieszka i gałki biegów na coś innego
* zamontować full fisa
* kierownica multifunkcyjna ze sterowaniem radia ale jeszcze nie wiem jak sie za to zabrać od jakiego modelu by pasowały do b5 po lifcie ?


A co zrobiłem w niej ?
* klocki tarcze łozyska pierścienie przód i tył i 2 czujniki ABS
* obniżyłem ją sprężynami eibach pro kit -30 na seryjnym zawiasie 1BA poprzedni właściciel totalnie zwalił robote stała jak kład
* rozrząd pompa wody itd
* zwrotnica i łożysko przedniego koła
* wachacze
* przeguby wewnętrzne i zewnętrzne
* wymienione oleje i filtry zalany Valvoline Max life 10w40 tak wiem,ze szedł 5W40
* zmieniłem oświetlenie wnętrza kabiny z żółtego na niebieski pod kolor autka ( dla nie których głupota ale mi się podoba)
* wymiana przepływomierza

* zrobione oświetlenie ledowe tablicy rejestracyjnej


Jestem pedantem i dąże aby audiczka dostała drugie życie i wyglądała jak z salonu i cieszyła moje oko. Poniżej kilka zdjęć tej piękności.

:a4fan:

20191218_131035.jpg

20191218_131154.jpg

20191218_131205.jpg

20191218_131215.jpg

20191218_131224.jpg

20191218_131234.jpg

20191218_131243.jpg

20191219_124041.jpg

20191219_124103.jpg

20191219_124136.jpg

Edytowane przez Nahaj97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawy dużo ale czasu również :git:ale jest tego warta.

Dzięki i powodzonka z Twoją zaglądam tam cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ładnie się prezentuje. Dbaj a jeszcze jakiś czas będzie cieszyła oko :)

Kilka uwag do planow:

Te dekory akurat wyglądają, moim zdaniem, świetnie. Jak je okleisz karbonem będzie wyglądało ......mniej ambitnie.

Dekor przy drążku zmiany biegów można odmalować. Ja doczyściłem i używałem lakieru czarny mat do zderzaków. Jak się zdecydujesz mogę Ci opisać procedurę i zdjęcia jak to wygląda u mnie.

Zamiast mat grzewczych poszukaj Ori grzanych foteli i wymień klimatronik na taki z regulacją grzania. Dochodzi kabelkologia.

Ja wymieniłem radio na ORI choć poprzednik wsadził jakieś z CD. Specjalnie szukałem Concert ale wykonanego w Japonii. Zamiast kaset mam odbiornik BT podłączony do radia przez emulator zmieniarki. W twoim przypadku mógłbyś do tego ORI radia podłączyć kierownice z multi i na pewno będzie mniej problemów niż przy próbie połączenia z radiem Alpine.

PozdrawiaMM

 

 

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekory chciałem okleić karbonem ze względu na to, że ktoś delikatne dziurki porobił na drzwiach i oko boli co do dekoru przy skrzyni biegów chętnie przyjmę więcej informacji i zdjęć na pw od razu odnowiłbym plastiki ręcznego bo nigdzie nie mogę znaleźć nowych ani używanych w bardzo dobrym stanie. Co do mat może masz rację chodź najpierw trzeba takie znaleźć aby pedant był zadowolony :facepalm: z matami chciałem zrobić to tak, że wsadziłbym je pod welurowy futerał ( nie mylić z oryginalnym obszyciem fotela )  ale jak znajdę fotele i klimatronik w niezłym stanie to zrobie jak piszesz a co do radia chce wsadzić mocniejsze radio ze zwrotnicami czasowymi a nie wiem czy oryginalne radio pociągnie przy dobrych głośnikach wzmacniaczu i soobwoferze już teraz brakuje mi kilku przydatnych funkcji owszem gra bardzo dobrze ale to nie jest to niestety nie mam od nowości nagłośnienia bose.

 

Co do oklejania dekorów zna ktoś dobrą firmę która się tym zajmuje ? I nie będzie trzeba dowozić rozebranych części ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycackana sztuka.

Dekory zostaw w spokoju bo nie jeden posiadacz modelu B8 wymieniłby na Edelstahl 2H1, które de facto podobne są do Twoich ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania to nie puszczam na PW tylko ogólnodostępnie bo:

1. Na ucho to chłop w szpitalu .....;)

2. Po to mamy forum żeby się dzielić wiedzą i doświadczeniem.

Poniżej dwie fotki odmalowanego dekoru.

Najpierw pozbądź się starej farby. Można zeszlifować. Można odmaczać rozpuszczalnikiem. Stara farba się łatwo nie poddaje. Ważne żeby uzyskać b. gładką powierzchnię bo inaczej każda ryska i tak wyjdzie spod farby. Jak zeszlifujesz lakier to ostatnie tarcie musi być b. drobną gradacją np. 1000 lub 1500.

Potem jakiś zmywacz do silikonu żeby gruntownie oczyścić powierzchnię.

Ja malowałem lakierem do zderzaków w sprayu BOLL, czarny mat. Nakładem trzy warstwy w odstępach 10 minut.  BOL to nie jest to może nabradziej wyszukana marka ale efekt jest bardziej matowy niż po użyciu czarnego matu z MOTIP-a. Na forum koledzy używali różnych lakierów więc możesz poszukać dodatkowych informacji.

Dołączam najlepsze życzenia świąteczne. MM.

IMG_20191223_113109.jpg

IMG_20191223_113050.jpg

Edytowane przez maciej_m
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :D po świętach wezmę się do dzieła i dam znać jak efekt ten dekor chyba na zatrzaski jest nie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zainwestuj w łyżki/dźwignie do rozbierania tapicerki.

Żeby zdjąć ten dekor trzeba delikatnie podważyć go na końcu od tyłu czyli na tym końcu pomiędzy dźwignia biegów a ręcznym.

PozdrawiaMM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos odmaczania farby z dekoru to spróbuj kupić jakiś zmywacz np. do usuwania nalepek z lakieru. Nie stosuj agresywnych rozpuszczalników bo zniszczą plastik. Ja używałem zmywacza cytrusowego firmy ENYRUN ale to jest drogie i trudno kupić.

Namocz i pozwól aby wierzchnia warstwa którą chcesz usunąć nasiąknięła bo będzie łatwiej odchodziła. Ja później szorowałem zwykłym zmywakiem do naczyń. Używaj rękawiczek bo się potem nie domyjesz;)

Jak zamiarujesz szlifować to nie stosuj papierów grubszych niż 180 bo potem nie dasz rady spolerować rysek na gładko.

PozdrawiaMM

Edytowane przez maciej_m
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :D

Ostatnio wymieniałem oświetlenie tablicy rejestracyjnej oczywiście nie obeszło się bez komplikacji mianowicie jedna ze śrub była tak zapieczona, że nie dała sie odkręcić a jeśli już szła to tylko obudowa w której był nagwintowany otwór z siedzącą śrubą w środku. Niestety zakład zaden nie chciał rozwiercic śruby więc musiałem poradzić sobie bez tego i włozyłem rejestracje na tą zapieczoną śrubę :facepalm: poniżej zdjęcie.

Wymieniłem też pompke centralnego zamka bo w starej poszedł wirnik także nie obyło się bez problemów po podpięciu nowej pompki wszystko zaczęło działać na pierwszy rzut oka ale po chwili okazało się, że nie do końca nie mogłem otwierać drzwi od strony kierowcy mogłem jedynie je zamykać ale jak zamknąłem raz tak bagażnik i wlew paliwa się zaciął oczywiście bagaznik z kluczyka poszedł ale wlew paliwa ani drgnął wiec zdjąłem boczki znalazłem siłownik od wlewu i jeszcze raz kluczykiem próbowałem otworzyć i zamknąć wszystko, siłownik chodził normalnie musiało coś go przyblokować i teraz drzwi od kierowcy mogę otwierać i zamykać z klucza oraz wlew i bagaznik z guzika działa.

Jutro jadę nareszcie zrobić car audio w samochodzie :D dam znać jakie efekty będą ale mam do Was pytanko robić syczki oryginalnie w drzwiach przy klamce czy w słupkach nie ukrywam, że słupki bardziej mnie kuszą ( odkryty głośnik i inna jakość dzwięku przez to, że nie bedzie miał obudowy) co sądzicie ? 

20200108_172027.jpg

Screenshot_20191230-180051_Messenger.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem autko :banan: od serwisu Car audio :thumbup1: co tu dużo mowić głosniki focala ze zwrotnicą i tweeterami do tego głośniki w półkę wzmacniacz 4 kanałowy i do tego soobwofer oczywiście wszystko z focala prócz radia tutaj zasiadł alpine 193BT . Gra jak marzenie będę miał czas to coś podeślę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wszystko razem z wygłuszeniem przednich drzwi  i bagażnika 4890 zł wyszło ( oryginalne wygłuszenie zostało do tego jeszcze drugie  z gumy butylowej :hi:postaram się jutro coś nagrać ale telefon nie odda tego co na żywo :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co trzeba zrobić żeby podwoić wartość trabanta - trzeba go zatankować do pełna.

Jak widać są inne sposoby na podwojenie wartości samochodu ;)

Mam nadzieję że to jest warte takich pieniędzy ;) Parafrazując Janusza i Grażynkę z RMF FM -  Ja nie jestem aż takim "melinomanem". ;)

Spoko ja ładuje kasę w mechanikę mojego gruza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie jestem jakimś audiofilem :) po prostu ma przyjemnie grać :dance: te autko jest ze mną do końca niech nawet bedzie 15 lat póki blachy starczy będę w niego wkładał i wiedział czym jeżdze mimo, że to 1,6 silnik i tak jest tego wart ale każdy ma inne zdanie :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam nagłośnienie :wink: nie oddaje to tego co jest w srodku ale i tak dużo slychać :banan: na słuchawkach najlepiej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...