Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika [BFB]


simbaMlody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu mam problem, gdyż wracając z długiej trasy w połowie drogi zapalił mi się check i praca silnika była nierówna, telepało budą. A błędy wykazywały wypadanie zapłonów na różnych cylindrach P0300 i ogólnie cuda na kiju różne dodatkowe błędy takie jak P0301 i tak dalej... więc postanowiłem sprawdzić świece w pierwszej kolejności dwie były już w kiepskim stanie. Więc kupiłem komplet NGK i wymieniłem. Problem nie ustał, postanowiłem kupić jedną cewkę i metodą prób i błędów po prostu ją zamieniałem sprawdzając błędy. Niestety nic nie wyszło. Wraz ze znajomym zabraliśmy się za obejrzenie trochę bardziej co się dzieje pod maską i ujrzeliśmy przewód odpowietrzający odmę. Z pół rurki było ułamane więc udałem się do sklepu i zakupiłem numer katalogowy: 06A103213F.

Wymieniłem ową rurkę. Skasowałem wszystkie błędy problem ustał tzn. na zimnym silniku nic już nie robi a błędy wszystkie od wypadania zapłonów P0300... się nie pojawiły już w ogóle.  Przejechałem aż silnik się rozgrzał i budą telepie dalej, praca silnika jest nie równa na rozgrzanym silniku na zimnym owy problem nie występuje. A pojawiły się teraz błędy dwa:  P1297 (17705) Połączenie turbosprężarki do zaworu przepustnicy - Spadek ciśnienia i drugi P0507 (16891) System IAC (Regulacja prędkości jałowej silnika) - Obroty wyższe od spodziewanych. Dodam tylko tyle, że jeśli usunę błąd P0507 to on się już nie pojawi na jakiś czas (5-6 minut),  jeśli usuwam błąd P1297 i silnik jeszcze nie jest dobrze dogrzany tak samo błąd się usuwa na pare minut i silnik chodzi równo. Ale kiedy silnik jest już dobrze rozgrzany po skasowaniu P1297 błąd się pojawia od razu, natychmiast. Obroty falują ale nie jakoś drastycznie, minimalnie.

Filmik na YT: 

 

 

Może macie jakieś pomysły co to może być i jak dalej diagnozować usterkę ? Posiadam skaner Vscan 5053C ITS

Wydaje mi się, że silnik jest żwawy nie stracił na mocy po wystąpieniu tych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma wpływa jak najbardziej na pracę silnika

test: odkręć przewód odmy[ niech wisi sobie]  z  kolektora ssącego  , zaślep na chwilkę rurke wystającą z kolektora i odpal silnik

Resztę odmy wyczyściłeś przy okazji wraz z wymianą  06A103213F  pasowało by sprawdzić zaworek 035103245G  [w jedną str. ma puszczać powietrze ] zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i przepływomierza [masowego i objętościowego] proste a skuteczne:)

Edytowane przez KYLO123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do tego separator odmy wymieniony co ciekawe jeszcze data wybita na odmie była 2006r 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KYLO123 napisał:

I silnik się uspokoił?

Tak wymienione jeszcze te rurki bo tam gdzieś przepuszczało. Zdjęcia nie moje z google.

 

1f41214d4ad7bcaba208a3fd54de.jpg

d2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...