Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ 2001 Błąd 17536 Uboga mieszanka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Sterownik silnika co jakiś czas wyrzuca błąd 17536 Uboga mieszanka. Pacjent to A4 B6 AVJ 2001 rok. Silnik jak na moje po programie, nie wiem jakiego pochodzenia. Niedawno założona instalacja LPG. Uboga mieszanka występuje na benzynie jak i na gazie, którego na razie nie dotykam, dopóki benzyny nie ogarnę na 100%. Generalnie nie czuć spadków mocy, czasem wydaje mi się, że lekko szarpnie przy mocniejszym obciążeniu. Diagnostykę zacząłem od zrobienia kompletu logów dynamicznych i statycznych. Oto one

Statyczny:
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_i5We4.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_609TWQ.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_obSLD.html

Dynamiczny:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_6O86qtn.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_B325x.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_c9TG0p.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_vO219l.html

 

Edytowane przez dex1991
Opublikowano (edytowane)

Wg mnie to wina softu. Przepływka z boscha siedzi?

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Przepływomierz jutro sprawdzę. Mógł się nagle soft posypać ? Auto co najmniej dwa lata jeździ na tym sofcie i nie było żadnych błędów. Dodam, iż wydaje mi się, że problem zaczął się tuż po montażu instalacji gazowej. Nie mam również możliwości diagnostyki OBD przy włączonej instalacji LPG, jedynie na samej PB mogę się połączyć przez Vcds. Czy ogólne wyniki logów są ok, coś można poprawić, na coś zwrócić uwagę ? 

Edytowane przez dex1991
Opublikowano

Jedź do gazownika i niech wyłączy autoadaptacje po obd. Ale skoro to masz włączone to nie potrafi wystroic tego z głową.

Może i to tak miesza.

Opublikowano

A więc tak..

Przepływomierz jest firmy Bosch.

Byłem u gazownika, powiedział,że u mnie nie ma autoadaptacji, tylko oni wpięli się pod OBD, żeby łatwiej było im stroić. Możliwe ? U gazownika były też błędy od wypadaniu zapłonów na 1,2 i 3 cylindrze. Znalazłem również wcześniejsze błędy, rzeczywiście wypadanie zapłonów też złapał.. Ale są też inne:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-10 -   - - Intermittent
16685 -  Cylinder 1: Misfire Detected
        P0301 - 35-10 -   - - Intermittent
16687 -  Cylinder 3: Misfire Detected
        P0303 - 35-10 -   - - Intermittent
16686 -  Cylinder 2: Misfire Detected
        P0302 - 35-10 -   - - Intermittent
16486 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
        P0102 - 35-10 -   - - Intermittent
16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected.
        P0507 - 35-10 -   - - Intermittent
16712 -  Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
        P0328 - 35-10 -   - - Intermittent
17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-10 -   - - Intermittent

Oczywiście ostatni, od Ubogiej mieszanki się powtarza ale czasem w parze z 16712 lub 16486...

Cewki zapłonowe No Name, stanu świec zapłonowych nie znam, nie ruszałem jeszcze jednego ani drugiego.

Opublikowano
21 minut temu, dex1991 napisał:

tylko oni wpięli się pod OBD, żeby łatwiej było im stroić. Możliwe ?

Tak i przez to na gazie nic nie podejrzysz. Jeden z błędów może wskazywać na uszkodzony zaworek jednokierunkowy odmy w trójniku pod kolektorem ssącym.

Pytanie czy to wypadanie zapłonu jest na obu paliwach czy tylko na lpg. Może to być też przez uszkodzony przepływomierz jak i kilka innych rzeczy.

Opublikowano
5 minut temu, przem8 napisał:

Tak i przez to na gazie nic nie podejrzysz. Jeden z błędów może wskazywać na uszkodzony zaworek jednokierunkowy odmy w trójniku pod kolektorem ssącym.

Pytanie czy to wypadanie zapłonu jest na obu paliwach czy tylko na lpg. Może to być też przez uszkodzony przepływomierz jak i kilka innych rzeczy.

Rozumiem, że uszkodzony zaworek będzie powodować ten błąd: 16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected, tak ? Przed montażem gazu też czułem czasem delikatne szarpnięcie, więc zakładam,że na obu paliwach może występować. Od czego radziłbyś zacząć ? Nie mam możliwości podmiany czegokolwiek..
 

Opublikowano (edytowane)

Zasysa korek oleju? Nie wiem też co magicy od gazu nakombinowali Ci pod maską.

Błędy sporadyczne ale jak będzie powracać ten od przypływki to zapewne czeka jej wymiana. Odłączyli Ci to obd w sterowniku lpg?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Moim zdaniem nie zasysa, po odkręceniu go i zostawieniu na pokrywie skacze, tańczy :) Normalnie się odkręca i zakręca :) Generalnie do tego gazownika mam zaufanie, to jest chyba piąta instalacja u nich robiona i ogólnie problemów nie było. Okey, będę jeździć i obserwować. Kojarzysz jakie numery powinna mieć przepływka w AVJ ? Nie odłączali, za późno byłem. Myślisz,żeby to odłączyć i spróbować ?

Opublikowano
4 minuty temu, dex1991 napisał:

Myślisz,żeby to odłączyć i spróbować ?

Jak zrobisz loga na gazie to będziesz wiedział jak jest wystrojone. Bez urazy ale to, że masz do nich zaufanie nie znaczy, że masz to dobrze zrobione. Już poznałem dużo takich przypadków ale może się mylę :P

Przepływka bodajże 0 280 218 063.

Korekty długie w gr.32 pokazuje po jeździe na lpg?

Opublikowano (edytowane)

No tak, wtedy byłaby pewność.. Jasna sprawa, "Ufaj ale sprawdzaj" , każdy może się pomylić :)

Dzisiaj 33 km na gazie trasą, korekta w 032 = pierwsze pole -0,9%, drugie 19.5%. Nie kasowałem przed tym błędów.

Edytowane przez dex1991
Opublikowano
Godzinę temu, dex1991 napisał:

No tak, wtedy byłaby pewność.. Jasna sprawa, "Ufaj ale sprawdzaj" , każdy może się pomylić :)

Dzisiaj 33 km na gazie trasą, korekta w 032 = pierwsze pole -0,9%, drugie 19.5%. Nie kasowałem przed tym błędów.

A jakie korekty po jezdzie na samym pb? tez idą na plus? Zacząłbym od sprawdzenia szczelności, bo to podstawa w 1.8t, przepływkę też sprawdz czy napewno ma dobry numer.

Opublikowano
17 godzin temu, Łukasz13 napisał:

A jakie korekty po jezdzie na samym pb? tez idą na plus? Zacząłbym od sprawdzenia szczelności, bo to podstawa w 1.8t, przepływkę też sprawdz czy napewno ma dobry numer.

Dzisiaj rano skasowałem błędy, zrobiłem 30 km na PB i korekta poszła na plus do 16%. 

Przepływka ma numer jaki podał Przemo, 0 280 218 063.

Szczelność sprawdzę w wolnym czasie.

Pojeżdżę trochę, poobserwuję. Jeśli będzie powracać błąd od tej przepływki to ją zmienię i zobaczę co będzie dalej, nie będziemy połowy auta wymieniać :)

Opublikowano

Witam. Całe zamieszanie powodował przepływomierz. Co jakiś czas wracał błąd od niego. Od wymiany auto jeździ cały czas jak powinno i zero błędów. Dziękuję za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...