Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja ramki drzwi kierowcy , luz na zawiasie .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 
 wiem że tematów   o tym sporo ale nie znalazłem  konkretnej odpowiedzi jak  to  wyregulować  czy jest jakiś   pewny sposób jak prawidłowo wyregulować  ramkę  ponieważ  od roku męczę  się  z szumem  wiatru w czasie jazdy  .
Rok temu  wymieniałem elementy podnośniką szyby i  po złożeniu  pojawił  się  świst, szum i nerw   od tamtego czasu chyba 9 razy  rozbierałem wszystko i  na logikę  regulowałem  i  nadal nie udało się  osiągnąć  zadowalającego efektu  a drzwi  dobrze licują   z tylnymi - nie odstają  nie są  wciśnięte ,  ciężko  je zamknąć  bo tak podregulowane są  zamki    inaczej  drzwi lekko odstają .

Drzwi  od strony kierowcy maja   luz na zawiasie  który czuć  przy lekko otwartych drzwiach  przez  co  część przeciwległa do zawiasu  zapewne jest lekko opuszczona  , czy jest możliwość   podniesienia tych drzwi , regulacji  ew co wymienić by wyeliminować  ten luz ?

Na zdjęciu poniżej  widnieje  uszczelka  z niewielkim ubytkiem   czy da się   tę  uszczelkę wymienić , kupić  zamiennik ? 
 jak porównuję  drzwi kierowcy do drzwi pasażera  to  właśnie widzę  że u pasażera gdzie jest cicho   uszczelka  tworzy po zamknięciu drzwi   taki rowek ( ramka głębiej siedzi w wnęce drzwiowej) a od strony kierowcy niestety nie mogę tego efektu uzyskać .

Macie jakiś  sposób  krok po kroki jak to wyregulować  na jakiś przyrządach   ew czy jest ktoś  z wlkp   kto ma obcykaną  regulację  bo  ten szum doprowadza mnie do szału a bardzo lubię ten samochód .

20200114_164439.jpg

20200114_164612.jpg

20200114_164703.jpg

Opublikowano

U siebie też się z tym męczyłem. Nie da się tego opisać słowami co należy zrobić żeby było dobrze. Po prostu trzeba do skutku regulować aż będzie dobrze. Ja to zrobiłem chyba za 30 razem. I taka mała podpowiedź, jak wyregulujesz drzwi bez wewnętrznego boczku i jest idealnie to po jego założeniu będzie do pupy. Jest to męczące ale jak luzowałem śruby ramki, zakładałem boczek i zamykałem drzwi, po otwarciu dokręcasz śruby i zakładasz boczek i tak do... aż wyjdzie dobrze. Powodzenia.

Opublikowano

2x teraz regulowałem   , wydawało się  że jest perfekcyjnie  idealnie  ale  jazdy próbne szybko  zweryfikowały stan - szum przy  70  nie za mocny ale dokuczliwy .
Poszukam używanej ramki   z  dobrą uszczelką   , może jeszcze  zawiasy   wymienie bo inaczej  to cos czuje ze auto pojdzie na żyletki  bo nerw nie pozwala   jeździć .

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki,regulacja to nie tylko dobrze przylegające uszczelki. To jeszcze szczeliny odpowiedniej wielkości oraz zasada taka iż drzwi przednie nie mogą wystawać ponad błotnik. Mogą być na równi lub 1mm głębiej niż błonik przedni.

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)

Po wielu regulacjach ramki  doszedłem  do wniosku że  sama ramka nie może mieć wpływu na ten szum dlatego przyjrzałem  się  mocowaniu szyby  w  łapkach na mechanizmie  podnoszenia  i okazało się  że po   poluzowaniu  śrub  mogłem szybę  dosunąć około 1-2mm w stronę  prowadnicy od strony  słupka   dzięki czemu   pomiędzy szybą a prowadnicą  nie ma szczeliny  co w efekcie załatwiło sprawę  szumów w czasie jazdy.

Jeśli  u kogoś   szum w czasie jazdy pojawił się  po  wymontowaniu  szyby   to warto  sprawdzić  czy zamontowana jest  tak jak przed  ew  poluźnić   śruby i dopchnąć  szybę  na masa  w stronę  słupka.

 

20200125_175403.jpg

Edytowane przez z@mela
rozwiązanie problemu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...