Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem 2.0 tfsi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnej przypadłości jak moja więc opiszę ja tutaj. Mianowicie jest problem z odpalaniem. Temperatura silnika jak i atmosferyczna nie ma na to wpływu. Silnik raz pali na dotyk A raz długo trzeba go kręcić żeby odpalił. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów... wymieniłem świece oraz czujnik temperatury chłodziwa lecz bez żadnych rezultatów. Czy może któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem?

Edytowane przez holdart
Błąd
Opublikowano

A czy zdarza sie, ze podczas jazdy np nierowno pracuje, albo traci moc?

Opublikowano

Nic takiego się nie zdarza. Silnik gdy już odpali pracuje bardzo rowno. Ma moc. Obroty nie faluja itp. Żadnych spadków podczas przyspieszania 

Opublikowano

nieraz sonda potrafi płatać takie figle, sprawdź w parametrach rzeczywistych.

Opublikowano

Jakie wartości powinny być w tych wskazaniach rzeczywistych ?

 

Opublikowano

Rezystancja nie powinna przekraczać wartości 30 omów. Pomiaru tego dokonuje się na wtyczce od strony sondy po jej odłączeniu. Pomiar napięcia podgrzewacza jest nieco problematyczny z powodu różnych jego konstrukcji. Niektóre są automatycznie wyłączane po osiągnięciu temperatury roboczej i wówczas pomiar jest niemożliwy. Grzałka podczas pomiaru musi być zatem aktywna, a wartość napięcia mieścić się w granicach 10–14,5 V.Ostatnim pomiarem jest napięcie i jego zmiana wraz ze zmianą obrotów silnika.  Prawidłowe napięcie powinno wynosić mniej niż 0,4 V przy mieszance ubogiej i więcej niż 0,6 V przy bogatej.

Opublikowano

Jesli nie ma bledow, a silnik ma problemy z odpalaniem na zimnym i na cieplym to obstawiam na sterownik pompy paliwa, ktory znajduje sie przy zbiorniku paliwa. Znajdziesz go demontujac siedzisko tylnej kanapy pod ktorym znajdziesz zaslepke na 3 srubki. Pod nia jest dojscie do pompy i filtra w zbiorniku, a obok na wierzchu jest ten sterownik. Warto odczytac z niego numer czesci jaki tam jest zamontowany i pod ten numer zamowic nowy np w IC z pierburga.

Opublikowano

a może czujnik położenia wału? Miałem tak w B5 przez niego...

Opublikowano

Witam. Czekałem kilka dni z napisaniem tej odpowiedzi żeby upewnić się że problem jest faktycznie rozwiązany. Otóż problemem był czujnik polozenia walka rozrządu. Wymieniłem go w czwartek i problem zniknął. Szczerze to błędnie myślałem że ten czujnik sprawia problemy z odpalaniem tylko na ciepłym silniku. W każdym razie wszystko jest okej. Dziękuję wszystkim za wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...