holdart Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 (edytowane) Witam. Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnej przypadłości jak moja więc opiszę ja tutaj. Mianowicie jest problem z odpalaniem. Temperatura silnika jak i atmosferyczna nie ma na to wpływu. Silnik raz pali na dotyk A raz długo trzeba go kręcić żeby odpalił. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów... wymieniłem świece oraz czujnik temperatury chłodziwa lecz bez żadnych rezultatów. Czy może któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem? Edytowane 22 Stycznia 2020 przez holdart Błąd
kixi4 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 A czy zdarza sie, ze podczas jazdy np nierowno pracuje, albo traci moc?
holdart Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 Nic takiego się nie zdarza. Silnik gdy już odpali pracuje bardzo rowno. Ma moc. Obroty nie faluja itp. Żadnych spadków podczas przyspieszania
Mechanikkosmita Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 nieraz sonda potrafi płatać takie figle, sprawdź w parametrach rzeczywistych.
holdart Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 Jakie wartości powinny być w tych wskazaniach rzeczywistych ?
Mechanikkosmita Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Rezystancja nie powinna przekraczać wartości 30 omów. Pomiaru tego dokonuje się na wtyczce od strony sondy po jej odłączeniu. Pomiar napięcia podgrzewacza jest nieco problematyczny z powodu różnych jego konstrukcji. Niektóre są automatycznie wyłączane po osiągnięciu temperatury roboczej i wówczas pomiar jest niemożliwy. Grzałka podczas pomiaru musi być zatem aktywna, a wartość napięcia mieścić się w granicach 10–14,5 V.Ostatnim pomiarem jest napięcie i jego zmiana wraz ze zmianą obrotów silnika. Prawidłowe napięcie powinno wynosić mniej niż 0,4 V przy mieszance ubogiej i więcej niż 0,6 V przy bogatej.
kixi4 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Jesli nie ma bledow, a silnik ma problemy z odpalaniem na zimnym i na cieplym to obstawiam na sterownik pompy paliwa, ktory znajduje sie przy zbiorniku paliwa. Znajdziesz go demontujac siedzisko tylnej kanapy pod ktorym znajdziesz zaslepke na 3 srubki. Pod nia jest dojscie do pompy i filtra w zbiorniku, a obok na wierzchu jest ten sterownik. Warto odczytac z niego numer czesci jaki tam jest zamontowany i pod ten numer zamowic nowy np w IC z pierburga.
pawelosinski83 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 a może czujnik położenia wału? Miałem tak w B5 przez niego...
holdart Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2020 Witam. Czekałem kilka dni z napisaniem tej odpowiedzi żeby upewnić się że problem jest faktycznie rozwiązany. Otóż problemem był czujnik polozenia walka rozrządu. Wymieniłem go w czwartek i problem zniknął. Szczerze to błędnie myślałem że ten czujnik sprawia problemy z odpalaniem tylko na ciepłym silniku. W każdym razie wszystko jest okej. Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się