Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Srebrny Avant


mar_1981

Rekomendowane odpowiedzi

Po roku użytkowania pokaże i ja swoje pędzidło :decayed:

Nie udało się kupić Q w sedanie więc jak się nie ma co się lubi...

Ogólnie jestem zwolennikiem starszych aut i wolałbym chyba jeszcze coś starszego bo oglądałem kilka B4 w Coupe ale z klimą nie moglem znaleźć.

Audi A4 B5

Rok produkcji: 2000

Silnik: 1,8t ANB 150 KM

Napęd: bieda...tylko ośka

Przebieg: na liczniku 166 tyś -i tego nie komentuje

 

Samochód służy jako codzienny środek transportu do pracy, ale zobaczymy co się da z nim zrobić...

Kupiony w grudniu 2018 i od razu pakiet startowy który okazał się większy niż myślałem...

 

Grudzień 2018

 

- Rozrząd komplet

- Olej Motul + płukanka + miska w dół i czyszczenie jej i smoka

- Paski napędowe

- Wisko

- Świece platynki

- I okazało się że mimo że samochód niby bezwypadkowy to musiał ktoś dojechać chyba chłodnicą i uszkodził od klimy i "naderszył" od wody:facepalm: nie przewidziany wydatek w postaci dwóch chłodnic nabicie klimy i nowy płyn chłodniczy. Dodatkowo wymieniłem termostat.

- Dodatkowo turbina poszła do regeneracji bo miała lekki luz a jak już wszystko rozebrane to odrazu zrobione. Udało się złożyć turbinę z większym kołem kompresji od TT...na przyszłość jak znalazł:decayed:

 - Zamontowany LPG żeby finanse trochę uratować.

 

Sierpień 2019

 

Trochę pojeździłem i naczytałem się forum więc dołożyłem FMICA i kupiłem wtryski od BEXa które jeszcze czekają na montaż.

 

Grudzień 2019

 

Po roku jeżdżenia pewnego dnia z pracy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego...diagnoza...uszczelka pod głowicą wydmuchana.

Samochód do mojego kolegi mechanika i rozbiórka. 

Góra oddana do sprawdzenia i "regeneracji" i mimo że mogłem wymienić tylko uszczelkę i dalej jeździć to wolałem zrobić odrazu wszystko co się da żeby więcej (a przynajmniej nie za szybko) zaglądać znowu do silnika. Tym bardziej że robiłem trochę ja, trochę kolega mechanik więc sumarycznie nie było źle bo za robotę wyszło 0 zł...a części...ech Audi...

Sprawdzone tuleje, założone nowe pierścienie, panewki, napinacz łancucha + łańcuh, odmy, wężyki ciśnieniowe, uszczelki i masa jeszcze rzeczy o których nie pamiętam.

Po złożeniu samochód dotarty, olej wymieniony i szczerze mówiąc czuć różnicę w mocy (albo to moje odczucie ale jest lepiej).

 

Miłe zaskoczenie było jak rozbieraliśmy i wszystko było sygnowane logo Audi tj. pierścienie, uszczelki itd.

 

Styczeń 2020

 

Odkąd kupiłem Audi nosiłem się z zamiarem wymiany sprzęgła bo bardzo wysoko łapało więc korzystając z wolnego garażu postanowiłem wymienić. I tutaj też miłe zaskoczenie. Sprzęgło kpl. Audi. Ciekawe tylko miejsce produkcji - South Afrika :shock3:

 

A w ten weekend z racji tego że się nudziłem zabrałem się w końcu za wymianę sterownika Airbag którego uwaliłem mając słaby aku :facepalm: Na szczęście aku nowe więc sterownik może pożyje trochę. Ciekawostka jest taka że wymieniłem na sterownik o tych samych numerach ale innej końcówce. Mój był: 8D0 959 655 J a założyłem 8D0 959 655 TD. Wymagał tylko nowego kodowania i narazie jest wszystko OK.

 

Trochę więc pociągnął mnie ten samochód po kieszeni ale mam nadzieję że pojeżdżę trochę teraz bez większych wydatków.

 

W Planach:

 

Trochę podkręcić KM żeby był żwawszy,

Większe Alu na lato.

Dodatkowo cały czas się biję z myślami o obniżeniu zawieszenia. Ładniej wygląda samochód ale...poprzedni miałem obniżony i jazda po osiedlowych spowalniaczach była tragiczna.

Jak się uda to dołożenie PDC

Jak okazyjnie kupię to dołożę telefon bo miejsce w podłokietniku jest i instalacja również.

Wymiana listwy na dole drzwi bo jedna lekko odstaje i zaburza moją estetykę :decayed:

 

 

IMG_20190601_174753872_HDR.jpg

IMG_20190601_174804283_HDR.jpg

IMG_20190823_132335533.jpg

7.jpg

Edytowane przez mar_1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zdobyć pierwszą rzecz do PDC :)

Teraz musze skompletować pozostałe bo ten zestaw dołożony czasami świruje.

 

 

IMG_20200102_180256024.jpg

Edytowane przez mar_1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz montować jak było fabrycznie? Dużo roboty, trzeba wiązkę ciągnąć od stacyjki czyli przez całe auto.

Poszedłbym w kierunku montażu porządnego zestawu np. Valeo do tej nowej dokładki. Jedyny problem to dorobić tulejki redukcyjne na czujniki Valeo bo otwory są większe. 

Edytowane przez krzysiek_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krzysiek_f napisał:

Chcesz montować jak było fabrycznie? Dużo roboty, trzeba wiązkę ciągnąć od stacyjki czyli przez całe auto.

Poszedłbym w kierunku montażu porządnego zestawu np. Valeo do tej nowej dokładki. Jedyny problem to dorobić tulejki redukcyjne na czujniki Valeo bo otwory są większe. 

Czujniki nie oryginalne mam więc może zobaczę jak działają chociaż wolałbym oryginał. Gdzieś na forum czytałem że nie trzeba do stacyjki. Chłopaki podpinali pod pompę centralnego i pod OBD. Problemem będzie wiązka z kostkami bo zdjęcia wygasły i nie mam "wzoru", a ciężko dostać tą wiązke. Ale to temat na inny dział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś doszły nowe prezenty...trochę je ogarnę i na wiosnę składanie :)

 

 

IMG_20200210_183251834.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam chinola za 40zł w ori dokładce pod PDC i działa bardzo dobrze i bez problemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podesłać który zestaw żeby pasował w otwory bo przeglądam i zastanawiam się który będzie OK. 

Ori może skompletuje ale widzę że coraz ciężej do B5 o niektóre fanty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj będę musiał pogrzebać ale u mnie minimalnie luz był i były wklejane,mam ori czujnik nie wiem tylko czy sprawne zdjęte z mojej dokładki z pdc bo koleżka uciął  wiązkę i dlatego je wyjełem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zakładać chińczyka ale...jakoś od zawsze byłem zwolennikiem oryginalnych cześci....

Ogarnięte oryginalne czujniki i działają pieknie.:thumbup1:

Dodatkowo kolega Łukasz13 ogarnął program i ok. 190KM i ok 280Nm niby...ale ile jest naprawdę musiałbym na hamownie jechać. Prawda jest taka że przy ośce bez kontroli trakcji jak popada to jest wesoło więc chyba więcej nie będę kombinować...chociaż kto wie:decayed:

Nie wiedziałem za bardzo gdzie się powinien znajdować sterownik od PDC bo każdy pisze że pod kanapą ale zdjęć nie miałem więc zamontowałem go tak żeby nie przeszkadzał i tyle. Głośniczek w bagażniku...trochę cicho ale może zmienie mu lokalizację jak będzie to mocno uciążliwe.

Całość kosztowała mnie ok. 200 zł więc tragedii nie ma.

20200531_192950.jpg

20200531_193003.jpg

IMG_20200513_172602241.jpg

IMG_20200513_175636322.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota ?

Znasz może genezę emblematu A4? Kilka razy już się spotkałem że 4 jest odbiciem lustrzanym i nie wiem co autor miał na myśli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo fanaberia z tym znaczkiem albo jakaś fantazja, bo klapa jest w oryginalnym lakierze. 

Znaczek bedę przeklejał tak jak być powinien jak będę polerować lakier. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta 4 jest odbiciem lustrzanym normalnej ale inaczej jej nie zamontujesz, wygląda na to że takie były produkowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie. Ta czwórka jest niższa i można ja obrócić 90* w lewo i będzie OK :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...