Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zgasł w trakcie jazdy i nie odpala.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Jestem nowy na forum, więc z góry przepraszam jeżeli piszę nie w tym temacie. Chciałbym poprosić was o pomoc, otóż od nie całe pół roku jestem posiadaczem a4b5 1.6 1995 brnz+gaz. Dużo w tym aucie było do roboty ponieważ, kupione zostało za grosze, nie mniej dzisiaj jadąc trasą, około 120 km/h auto zaczelo zwalniac, nie reagowalo na gaz i zwalnialo az przy okolo 40 km/h silnik zgasł. Ztoczyłem sie na pobocze, ale auto nie chciało odpalić, rozrusznik normalnie kręcił jak zwykle, jedyna nowa ciekawostka byla taka, że zaczeło strzelać w tłumiku no i tak moge kręcić aż akumulator padnie, wydawało mi sie że wskazówka od poziomu paliwa w baku przekłamywała, chociaż zawsze pokazwyała prawidłowo, więc na holu dojechałem na stacje i zatankowałem benzyny. Niestety akumulator sie rozładował przez 20 km holowania, ale w domu po naładowaniu akumulatora prostownikiem, to samo, kręci nie odpala, strzela w tłumik.

Dodam że wymieniałem świece, przewody zapłonowe, kopułke zapłonową oraz palec. Filtr paliwa około miesiąca temu też był wymieniony.

Prosze o pomoc, dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
4 minuty temu, oskar131110 napisał:

Witam, 

Jestem nowy na forum, więc z góry przepraszam jeżeli piszę nie w tym temacie. Chciałbym poprosić was o pomoc, otóż od nie całe pół roku jestem posiadaczem a4b5 1.6 1995 brnz+gaz. Dużo w tym aucie było do roboty ponieważ, kupione zostało za grosze, nie mniej dzisiaj jadąc trasą, około 120 km/h auto zaczelo zwalniac, nie reagowalo na gaz i zwalnialo az przy okolo 40 km/h silnik zgasł. Ztoczyłem sie na pobocze, ale auto nie chciało odpalić, rozrusznik normalnie kręcił jak zwykle, jedyna nowa ciekawostka byla taka, że zaczeło strzelać w tłumiku no i tak moge kręcić aż akumulator padnie, wydawało mi sie że wskazówka od poziomu paliwa w baku przekłamywała, chociaż zawsze pokazwyała prawidłowo, więc na holu dojechałem na stacje i zatankowałem benzyny. Niestety akumulator sie rozładował przez 20 km holowania, ale w domu po naładowaniu akumulatora prostownikiem, to samo, kręci nie odpala, strzela w tłumik.

Dodam że wymieniałem świece, przewody zapłonowe, kopułke zapłonową oraz palec. Filtr paliwa około miesiąca temu też był wymieniony.

Prosze o pomoc, dziękuję i pozdrawiam.

Zapłon, filtry gazu, pompa paliwa, to bym pierwsze sprawdził. Zaczynając od pompy, bo z tego co piszesz, to pewnie uskuteczniana była jazda, na "głębokiej rezerwie"

Opublikowano

No tak jak mówie, zapłon cały wymieniłem po kupnie auta, pompe paliwa sprawdzałem również bo zastanawiałem sie czynie wymienic i podpinałem na krótko do aku, sprawna, filtry gazu wymieniane póltora miesiąca temu u gazownika razem z regulacją. Jezdzę aktualnie od tygodnia na benzynie bo padł mi elektrozawór od gazu i czekam aż mi kurier przywiezie. Nie jeżdzę na głębokiej rezerwie, jak tylko rezerwa mi się zapala to od razu kierunek stacja benzynowa. Jakies jeszcze może pomysły ?

Opublikowano

Wow na krótko i sprawna, a ciekawe jaką ma wydajność...  sprawdź przepustnicę. Skoro nie reaguje na pedał pedał przyśpieszenia. 

Opublikowano

A masz może pomysł jak sprawdzić jej wydajność ? Nie jestem żadnym tam mechanikiem, ucze sie dopiero mechaniki na swoim aucie, przepustnicę czyściłem benzyną oraz wymieniałem przepływomierz.

Opublikowano (edytowane)

O ile dobrze pamiętam Motronic pobiera dane z pedału gazu, położenia przepustnicy, wału korbowego/rozrządu,  sondy lambda, przepływomierza, chyba czujnik spalania stukowego, nie wiem, czy przy awarii któregoś z tych czujników, nie powinien się check engine wyświetlić.
Sprawdza się, przepływomierzem. Ewentualnie do butelki i zliczać czas, ale jaka jest prawidłowy wydatek pompy, to ja już nie wiem.
Standardowo, podłącz do kompa.

Edytowane przez Talpa
Opublikowano

Motornic ? To jakiś program diagnostyczny tak ? Przy przekręcaniu zapłonu nie stwierdze czy świeci check engine, ale słychać 3 piski jeden po drugim w równym odstępie czasu.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, oskar131110 napisał:

Motornic ? To jakiś program diagnostyczny tak ? Przy przekręcaniu zapłonu nie stwierdze czy świeci check engine, ale słychać 3 piski jeden po drugim w równym odstępie czasu.

Nie, to rodzaj wtrysku, jaki masz w aucie, trzy piski, to chyba przypomnienie o interwale wymiany, chyba że jakaś kontrolka do tego sie świeci. Po przekręceniu zapłonu nie powinna się świecić taka żółta ikonka silnika, znaczy powinna zgasnąć. Może przy czyszczeniu ją uszkodziłeś, nie wiem, nie widzę tego.

Edytowane przez Talpa
Opublikowano

Czym jest przyjacielu interwał ? Wydaje mi się że nie bo czyściłem ją jakieś 2 miesiące temu i do tej pory jezdziłem. Z początku myślałem, że zatarł się silnik, ale słyszałem że mogła kopułka dostać wilgoci i temu może nie odpalać. Co o tym sądzisz ?

Opublikowano

Interwał... to czas pomiędzy czymś, odstęp w czasie, np pomiędzy wymianami olejów. Masz u siebie wyświetlacz na liczniku i tam powinno się pokazać, że jest olej itd do wymiany, istotne jest czy piszczało wcześniej i czy świeci się do tego jakaś kontrolka. To że czyściłeś wcześniej, o niczym nie świadczy, to że mechanik wymieniał, też nie, jesteśmy ludźmi i możemy się mylić. No popatrz, a założę się, że poprzedni właściciel nic nie robił i też jeździł ;) "Przyjacielu" kupiłeś dziadka, spodziewaj się wszystkiego, jak był zaniedbany, to masz skarbonkę. podłącz się do kompa i sprawdź czy ma błędy. Co do kopułki, to pisałeś sam, że była wymieniana, więc jak mogła tam się dostać wilgoć? Jak sam wymieniałeś to sprawdź, czy nie jest zalana, nie wiem, może zapłon się przestawił. 

Opublikowano

O, czyli już czegoś sie dowiedziałem. W moim dziadku niestety nie ma wyswietlacza, są tylko ikonki i przebieg, reszty trzeba sie domyślać, na początku jak auto padło to również nie chciało odpalać, wymieniłem rozrusznik i filtr paliwa, okazało się że kostka stacyjki przerywa, naprawiłem i od strzała palił. Fakt widać było że poprzedni właściciel nic nie robił, bo auto było zaniedbane. Nigdy auta nie dawałem do mechanika, wszystko staram się robić sam, jedynie byłem u gazownika na wymianie filtrów i regulacji gazu bo spalanie gazu skoczyło mi do około 24l/100km, po regulacji wróciło do normy. Błedów było sporo, ale wszystkie wyeliminowałem, jutro sprawdzę czy wyskoczyły jakieś kolejne. Kopułka, tak wymieniałem na nówkę sztukę razem z palcem około 3 tygodni temu, chciałem wymienić cały aparat zapłonowy ale był tak zassany że nie mogłem go wyciągnąć. Co do tego zapłonu jak to sprawdzić / ustawić ?

Opublikowano

Witam, sprawdzalem vagiem - brak bledow. Zajrze jeszcze dzisiaj do kabli i kopulki zaplonowej. 

Opublikowano

Hej, problem zażegnany, okazało się, że przestawil mi się zapłon. Odnalezienie odpowiedniej kombinacji poskutkowalo odpaleniem na dotyk. Dzieki Talpa za checi. 

Tenat do zamkniecia. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...