danu44 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Witam kolegow, mam problem z moim audi. W ostatnim miesiacu auto stalo nie jezdzone na ulicy. W ostatnia sobote postnowilam zaczac sezon wioseny ( 21.03 - pocztek wiosny ) Po uruchomieniu silnika nacisnelam pedal hamulca i stwierdzilam ze daje sie wciskac prawie do podlogi, po kilkakrotnym nacisnieciu pedal stwardnial i wszystko wrocilo do normy. Pojechalam do Krakowa i w powrotnej drodze zauwazylam ze czerwone swiatelko ostrzegawcze ( nie reczny) hamulca mruga. Zjechalam na najblizsza stacje benzynowa i poprosilam o sprawdzenie co sie dzieje. Pierwsze co stwierdzono to ze pod pedalem hamulca na dywaniku jest mokro od plynu hamulcowego, nie duzo, ale jednak troche. Nastepnie ze brak jest plynu w zbiorniczku plynu hamulcowego, nie calkiem, ale okolo 50%. Minimum bylo tak powiedzial pan ze stacji benzynowej. Doradzono mi kupno plynu ham. DOT 4 i uzupelnienie, co tez uczynilam. Swiatelko przestalo swiecic. Od tego czasu mija juz drugi dzien, jezdze autem ok 50km dziennie. Swiatelo ostrzegawcze nie swieci, plyn w zbiorniczku jest na max, a dywanik pod pedalem hamulca jest suchy. I teraz mam serdeczne pytanie do kolegow znajacych sie na naszych audi... czy mam cos z tym dalej robic, czy moge zapomniec o calej sytuacji. W pracy podpowiedzianom mi ze powinienam zmienic pompe hamulcowa ( w servisie kosztuje ponad 1000 zl - dzwonilam i pytalam ) Ktos inny powiedzial ze taniej jest kupic zestaw naprawczy do tej pompy, ale w servisie tego nie maja, czy moze ktos z kolegow wie gdzie to mozna kupic? No i na koniec prosze o porade co z tym robic, i pytanie co moze byc przyczyna tego co stalo. Serdeczni z gory dziekuje za odpowiedzi i pomoc, oraz pozdrawiam wszystkich fanow audi A4... ps. gdzie na slasku jest ktos, kto zna sie dobrze na Audi?
nike21 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 mozliwe ze oring uszczeniajacy skleil sie z ramieniem tloczka w pompie, po nacisnieciu pedalu powstala minimalna nieszczelnosc, lekko puscil plyn po czym znowu chwycil szczelnosc... jesli teraz nic sie nie dzieje, plynu nie ubywa a w aucie jest sucho to mozna jezdzic... tylko trzeba o tym pamietac i sprawdzac czy na pewno nie ma juz wycieku plynu. przydalo by sie tez sprawdzic odpowietrzenie ukladu hamulcowego
danu44 Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 ... dziekuje Nike, fajnie ze sie odezwales. Majster z ASO telefonicznie, zadecydowal bezwzgledna wymiane pompy... wszystko razem ponad 1500 zl... Moze jeszcze poczekam, i poobserwuje stan plynu w zbiorniczku, narazie jest spokoj... dzieki
spetsnaz Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Zestaw naprawczy pompy hamulcowej LUCAS (25,4mm bez ESP) kosztuje około 60zł, do pompy 23,8mm ok. 30zł. Oznaczenie zestawu naprawczego 25,4mm to D1562. Oznaczenie zestawu naprawczego 23,8mm to D1377. Oba zestawy są dostępne w sklepach InterCars. Nowa pompa hamulcowa TRW LUC PMK314 (23,8mm) to koszt ok. 250zł, Nowa pompa hamulcowa TRW LUC PML384 (25,4mm) to koszt ok. 210zł, więc nie warto jej kupować w ASO. Najlepiej jeszcze sprawdzić jaka pompa była montowana w Twoim aucie, w 1999 montowano różne rodzaje pomp (23,8mm oraz 25,4mm). Można to sprawdzić przez identyfikację po VIN, lub spisanie numeru z zamontowanej pompy. Namiary na sklep InterCars w Gliwicach: Kod pocztowy: 44-100 Miasto: Gliwice Adres: Chorzowska 44b Telefon: 032 270-44-60 Faks: 032 270-44-56 pn.- pt.: 8:00-18:00 sob.: 8:00-14:00 O dobrego mechanika na Śląsku warto zapytać się w tym wątku. http://www.a4-klub.pl/smf/spoty_slaskie_nowe_oblicze_piatki_1800_forum_gliwice-t35760.0.html
danu44 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 Witaj, Spetsnaz... dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz, jako kobieta nie zabardzo znam sie na tych tech - mechanicznych okresleniach, ale wszystko przepisze, i wrazie czego bede wiedziala co mam kupic. Ceny ktore podales sa naprawde wystrzalowe, pytanie tylko czy zestaw naprawcz czy cala pompa...? Zastanawiam sie jeszcze co sie stalo z tym plynem ktory byl pod pedalem hamulca, teraz jest tam sucho, przynajmniej dywanik. Czy moze on tam jeszcze gdzies byc? Kolega w pracy mowil ze mogl on dostac sie do serwa, czy to moze byc prawda, i co z tym zrobic... pozdrawiam Dana [br]Dopisany: 23 Marzec 2009, 17:06_________________________________________________Witam, mam dalszy problem z hamulcami, plyn hamulcowy jednak wolno dalej wycieka, jest to prawie nie zauwazalne, ale jednak minimalnie ubywa go podczas jazdy ze zbiorniczka. Juz wiem ze musze wymienic pompe, koszt ok. 250 zl. w InterCars. Znalazlam mechanika ktory mi to zrobi za ok. 100zl. Ale powiedzial mi ze sama pompa nie wystarczy, ze plyn dostaje sie do serwa, i ze je tez trzeba wymienic...gdyz sie tego nie da naprawic... Chcialam zapytac kolegow czy rzeczywiscie tak to jest...? Czy jesli zajdzie potrzeba wymiany tego serwa, to tez bede to mogla dostac w InterCars, prosze o odpowiedz i pomoc, gdyz wogle sie na tym nie znam. Dziekuje i pozdrawiam. Dana
spetsnaz Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Dana, podaj proszę numer części jaki znajduje się na serwie. Nowe serwo to spory wydatek, więc trzeba najpierw wykluczyć usterki tańsze w naprawie. Przed wymianą pompy i serwa niech mechanik koniecznie najpierw sprawdzi stan siłownika/pompy sprzęgła.. chyba, że posiadasz automatyczną skrzynię.
danu44 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 Witaj, Spetsnaz... dziekuje z sie odzywasz. No wlasnie moje audi to automat i nie mam sprzegla. A jaki jest numer na serwe to nie wiem, bo i skad... Jutro pojade do mechanika, to poprosze go zeby zobaczy, i wteczas napisze. Ale chodzilo mi o to czy naprawde trzeba to wymieniac i czy sie nie da naprawic, to rzeczywiscie zacznie przekraczac kase jaka mam na autko na ten miesiac. Mechanik powiedzial ze on wszystko kupi, a ja mam tylko zaplacic, mam mu dac odpowiedz czy robimy to czy nie. Chcialam tylko wiedziec czy to prawda ze w serwie moze byc ten plyn hamulcowy. Kazdy mechanik patrzy tylko zeby kase zrobic, a jeszcze jak widzi ze to dziewczyna i sie niezna... no to ciagnie. Podpowiedz mi prosze co zrobic w tej sytuacji... dzieki Dana ps. mam rodzine w Wyszkowie...
spetsnaz Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Dostanie się płynu hamulcowego do serwa jest bardzo prawdopodobne. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę pompy i serwa to musisz liczyć się z wydatkiem rzędu 600-700zł + robocizna, Nie wiem czy nie lepiej w Twoim przypadku będzie zakupić te części z rynku wtórnego. W tym wypadku koszt używanych części będzie oscylował w granicy 100-150zł, + oczywiście montaż. http://allegro.pl/item584904382_pompa_hamulcowa_serwo_vw_b5_b5_fl_audi_a4_a6.html Zastanów się i wybierz sama wyjście z sytuacji
danu44 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 Jeszcze raz w sprawie, j / w. po dluszym zastanawianiu sie dalej nie wiem co zrobic. I to nie tylko ja , ale rowniez mechanicy, odwiedzilam, kilka warsztatow samochodowych, no i opina jest podzielona u fachowcow. Polowa mowi wymienic bewzglednie pompe i serwo ( ASO ), gdyz jesli nawet jest dobrze to moze sie powtorzyc. Czesc mowi wymienic tylko pompe, bo w serwie nic sie nie stanie nawet jesli dostal sie tam plyn hamulcowy i nawet dalej tam jest... Natomiast czesc uwaza, ze nie nalezy nic robic, jesli hamulce dzialaja pedal jest dobry to nalezy dalej jezdzic, a plyn ktory przeszedl przez serwo do kabiny, pod dywanikiem wyschnie, a w serwie resztki moga zostac... Jedyne co wszyscy doradzli to awaryjnie odpowietrzyc hamulce. Co tez uczynilam, pojechalam do jednego z nowszych i nowoczesnie wyposazonego warsztatu w mojej okolicy. Pan powiedzial ze bedzie trwalo ok.15 min. Zalozyl na zbiorniczek przewod podpiety do duzej stalowej butli. Uruchomi to wszystko, i podniusl auto do gory aby odpowietrzyc. Niestety okazalo sie ze sie przeliczy, gdyz nie mogl dostac sie z kluczem do odpowietrznikow w tylnych kolach. Wiec znowu z autem na dol, i zdejmowanie kol, nastepnie do gory, i tym razem poszlo lepiej udalo sie mu odpowietrzyc tylne kola. Nastepnie braklo plynu w tej stalowej butli wiec cala zabawa od nowa. Po ponownym podpieci urzadzenia przyszla kolej na przednie kola. I w tym momencie, po kilkunastu moze sekundach, cos wybuchlo nagle na gorze w aucie i zrobilo sie bardzo duzo jakiejs pary, i z silnika zacza kapac plyn hamulcowu. No wiec znowu szybko z autem na dol. Okazalo sie ze... podobno nie wytrzymal jakis zawor bezpieczenstwa w zbiorniczku. Nastepnie mechanik zawolal kolege posadzil go za kierownica i kazal naciskac hamulec i w ten sposob dokonczyl odpowietrzania hamulcow nie uzywajac juz wiecej tej stalowej butli. Jak mi powiedziano, podobno to najnowszy sposob, ale moje auto jest za stare i do tego sie nie nadaje. Szkoda ze ten mechanik wczesniej tego nie wiedzial. Po zakonczeniu odpowietrzania spytalam czy to juz wszystko. Na co odpowiedziano mi ze tak. A jak spytalam ,a co z tym plynem ktory zalal mi prawie polowe motoru i dalej kapie z dolu auta. Powiedziano mi ze to wyschnie, ale jak chce to moge jechac umyc sobie motor. Troche sie tym zdenerwowalam, na co jeden z mechanikow powiedzial ze niemam o co, gdyz przy naprawie auta zawsze cos moze sie wydarzyc nie pomyslnego. Moj Boze... panowie, zawsze wiedzialam, ze do warsztatu jest strach jechac, to gorsze od dentystki itd. Ale zeby tak drobna sprawa jak odpowietrzanie, byla tak niebezpieczna... to tego sie nie spodziewalam. A wszystko razem trwalo ponad 1 godzine. Napisalam to na przestroge wszystkim innym... czlowiek nigdy nie wie kiedy ryzykuje zyciem. Nasze Audunie sa bardzo fajne autka, i duzo mamy z nich przyjemnosci, ale oby sie nie psulu, i nie trzeba bylo z nimi jezdzi do tych pseudo fachowcow i warsztatow. Co do pompy i serwa, narazie sie wstrzymuje, gdyz boje sie co przy takiej naprawie moze sie wydarzyc Znalazlam na allegro, uzywana pompe i serwo, jesli zajdzie taka koniecznosc to kupie to. http://www.allegro.pl/item594929548_serwo_audi_a6.html Pozdrawiam serdecznie wszystkich fanow audi a4... Dana ps. na koniec powiedzialam temu mechanikowi ze jestem tu w klubie i forum A4, na co on odpowiedzial... niech pani nie wierzy co pisza na tych forach, to same bzdury... No i komu tu wierzyc...
spetsnaz Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Prawdopodobnie starał się odpowietrzyć układ urządzeniem ciśnieniowym/podciśnieniowym i nie odkręcił korka od zbiorniczka :gwizdanie: Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierniczą samochodu, więc należy możliwie najszybciej pozbyć się płynu ze wszystkich zakamarków. Zgodnie z moją wcześniejszą sugestią polecam zapytać się osób ze Śląska o zaufanego mechanika, Miron78 z pewnością chętnie pomoże i poleci zakład. Dana sprawdź proszę i napisz jakie serwo posiadasz. Na tej aukcji zobaczysz, gdzie znajduje się naklejka z numerem części. Znacznie ułatwi to identyfikację, wycenę i zakup właściwych części. http://allegro.pl/item569010605_serwo_hamulcowe_pompa_audi_a4_lucas.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się