Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania silnika i nadwozia po chiptuningu,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następujący problem ze swoim A4 B5 1.9TDI QUATTRO AVG z 1999r. Niedawno oddałem autko na chipa do tunera którego polecali mi znajomi, miał bardzo dobre opinie na internecie. Po wstępnej diagnozie i jeździe na hamowni okazało się, że był już kiedyś chipowany na 128KM, zapytał czy zostawiamy tak jak jest czy jeszcze troszkę podciągamy bo silnik w dobrej kondycji więc czemu nie? Po kilku godzinach odebrałem autko, podczas jazdy próbnej zorientowałem się, że przy mocniejszym dodaniu gazu w zakresie 2100-2300 obr. występują drgania silnika i nadwozia, zadzwoniłem do niego poprawił (zdjął trochę momentu) dalej nie pomogło, o co chodzi ? Drgania nie występują jeśli daję delikatniej gazu, po przekroczeniu tego pułapu obrotów mogę wciskać buta do końca i drgania nie występują. Tuner mówił, że jest to "przeładowanie". Jak temu zaradzić? Dodam, że około miesiąc temu wymieniłem tarczę sprzęgła i łożysko oporowe, dwumasa została stara bo nie miała nawet najmniejszego luzu.

IMG_20200212_184743.jpg

Opublikowano

Prawdopodobnie dwumasa nie wytrzymuje takiego momentu. Wiele posiadaczy 2,5 TDI w Audi C4 miewało problemy z kołoem dwumasowym po chipie. 

Skoro jesteś z Podkarpacia, to @gregor10 ogarnie przykładnie soft.  

Opublikowano

Najbardziej mnie zastanawia, dlaczego inni posiadacze aut z tymi silnikami robili jeszcze mocniejsze programy z większym momentem i nie mieli problemu a tu przy 138KM d*pa :/ Nie orientujesz się ile taka wizyta u gregora i skąd on jest? Dwumasa jest serio w bdb stanie, możliwe że coś innego jest za to odpowiedzialne?

Opublikowano

Niech CI wgra serię i będziesz miał porównanie.

Opublikowano
3 godziny temu, pawelku1999 napisał:

Nie orientujesz się ile taka wizyta u gregora i skąd on jest?

Jasło.

3 godziny temu, pawelku1999 napisał:

Dwumasa jest serio w bdb stanie, możliwe że coś innego jest za to odpowiedzialne?

Większy moment obrotowy to większe obciążenie. 

Opublikowano

mama afn zrobiłem na ok 140km(ok 30 %0 i mam to samo rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem i po serii prób stwierdził ze wina leży po stronie poduszek silnika(przy wymianie poleca stare oryginały(w lepszym stanie, niż aktualne nowe zamienniki z wyższej pólki lemforder itp( bardzo sztywne duża ilość drgań pójdzie na nadwozie

Opublikowano

Sprawdź też koniecznie plecionke wydechu przed katalizatorem. 

U mnie po 2 miesiącach od zrobienia softu zaczęło drgac na wolnych obrotach, ale tak mocno że cały intercooler latał. 

Koszt nowej z robocizna u tlumikarza max 150 zł. Tylko sprawdź tą nową przed montażem żeby była odpowiednia...

A najlepiej to zdiagnozować przytrzymując ręką w tym miejscu i będziesz czuł czy przenosi wibracje, czy ma jeszcze swoją sztywność. Tylko uwaga na wysokie temperatury. 

Opublikowano

Miałem to samo chip 30% w afn i po wizycie u mechanika i regulacji przedniej poduszki(przy zderzaku) u stały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...